Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK5] Wariator - przyspieszanie zapłonu

sinister - 13 Wrz 2011, 16:14
Temat postu: [MK5] Wariator - przyspieszanie zapłonu
Witam wszystkich forumowiczów, nie do końca wiem, czy ten temat należy utworzyć tutaj czy w dziale tuning, tak więc jakby co to proszę moderatora o przeniesienie.

Fiesta 1.3 Endura-E rocznik 2001
instalacja gazowa: ESGI sekwencja

W dniu wczorajszym zamontowałem w swojej fieścinie wariator stag tap-01 i chcę się was zapytać co sądzicie o tym urządzeniu? Przejechałem dzisiaj ponad 100 km na tym wynalazku i muszę powiedzieć, że jak dla mnie to prawdziwa rewelacja, auto śmiga jakby ktoś do niego większy silnik wsadził, jest bardziej elastyczne i duużo łatwiej wkręca sie na obroty. Co do spalania to sie jeszcze nie wypowiadam, bo nie miałem okazji przejeździć całej buli, ale z tego co czytałem w internecie, oraz z tego co powiedzieli mi zaprzyjaźnieni mechanicy, spalanie powinno spaść.

W chwili obecnej wyprzedzenie zapłonu mam ustawione na sztywne 11 stopni (tylko na gazie), bo jeszcze nie słychać, żeby spalanie stukowe miało miejsce (przemęczyłem auto na wszystkich biegach i chyba każdym możliwym obciążeniu) , a szczerze mówiąc na ten moment obawiam się kręcić kąt mocniej. W załączonym do wariatora programie jest możliwość ustawienia mapy 2D (dla danego zakresu obrotów) oraz 3D (dla zakresu obrotów oraz obciążenia silnika). Czy ktoś ma doświadczenie w tworzeniu takiej mapy dla fiesty?

W ramach podsumowania powiem wam, że aż się odechciewa jeździć na benzynie skoro auto ma dużo większego kopa na lpg ;)

JoeMix - 13 Wrz 2011, 16:44

Wiele rzeczy w aucie można ustawić na sztywno i na oko/słuch/testy i będzie OK, skutki wyjdą po jakimś czasie,,, takie oszukanie kompa na czujniku to trochę jak włącznie w nawigacji opcji przewidywania pozycji, jest fajnie puki nie pojedziesz w nieprzewidziany sposób,,,
sinister napisał/a:
W ramach podsumowania powiem wam, że aż się odechciewa jeździć na benzynie skoro auto ma dużo większego kopa na lpg ;)
Od zawsze wiadomo że LPG jest lepciejszym paliwem od PB a silnik dobrze ustawiony na LPG chodzi na nim lepiej niż na PB (odwrotnie to nie działa, dobrze ustawiony na PB chodzi w miarę na LPG)
Pawełos666 - 23 Wrz 2011, 22:41

wystarczy dac glebokie swiece z odslonietymi elektrodami masowymi najlepiej cienkie zalozyc wzmacniacz zaplonowy i daje to wiecej kopa niz chwilowe przyspieszanie zaplonu i mniej wiecej dziala podobnie, zamiasr swiec 3mm daje sie 7mm i wzmacnia iskre, auto zapierdziela wtedy jak na przyspieszonym zaplonie z tym ze gora pracuje lepiej, frajda z jazdy duzo wieksza niz to urzadzenie o ktorym piszem
szynszyl - 24 Wrz 2011, 10:45

jak piszesz te naukowe wywody tyo wytłumacz od razu laikom co oznacza świeca 3mm zamiast 7mm i na odwrót, bo pójdzie gość do sklepu i kupi, a potem świeca spotka mu się z tłokiem.
Pawełos666 napisał/a:
glebokie swiece z odslonietymi elektrodami masowymi
nie rób reklamy, ale choć daj laikom linka do takiej świecy, żeby wiedzieli o co lotto. chcesz komuś biedy narobić?
jak nie siejesz zamętu to choć jeden z drugim kupi dedykowane świece do samochodu, no nie mówić że koniecznie do gazu

Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 12:29

szynszyl napisał/a:
bo pójdzie gość do sklepu i kupi, a potem świeca spotka mu się z tłokiem.
nie ma takiej mozliwosci przy tym samym gwincie, chodzi tylko o palnosc i rozchodzenie sie plomienia od iskry, to nie sa naukowe wywody wiele swiec dzisiaj jest zastapionych z 3mm na 4mm w przypadku lpg niektorzy daja 5, niektorzy probuja wiecej,

te 7mm czy 3mm oznacza polozenie elektrody srodkowej czyli oddleglosc konca wkreconej swiecy (powiedzmy w uproszczeniu ze chodzi o gwint) i koniec elektrody srodkowej ta odleglosc

przyklad swiecy z polozeniem elektrod 7mm (sa i 7,3mm), nie proponuje tak dobierac swiec laikom, silnik zacznie pracowac troche inaczej, swieca bedzie uzyskiwac wyzsze temperatury, jednak efekty z takich zastosowan sa zadowalajace, nie mowie ze to sa super swiece pod wzgledem zywotnosci, bo boscha jak widac zwykla nikiel tyle ze 4 elektrodowa ale zle nie sa poniewaz te denso w opcji z platyna kosztuja 60zl sztuka a nie sa jakies irydowe super wypasne, za to pracuja fajnie, bez platyny kosztuja 4x mniej, bosch detalicznie 40zl a mozna kupic i za 13, nie mowie tez ze 4 elektrodowe wszystkie sa lepsze od 2. chwale sobie 2 elektrodowe, niektore 4 elektrodowe sa gorsze niz 2 a niektore lepsze to juz zalezy od konstrukcji swiecy. da sie tez kupic swiece 1 elektrodowa o takim polozeniu elektrod i dopasowac pod auto ale nie bedzie to to samo co 2, bo elektroda przyslania, oczywiscie nie porownuje ich tutaj do ceny i pracy swiec irydowych, tylko do swiec tanich


tu od toyoty denso

JoeMix - 24 Wrz 2011, 13:31

No to pisz jasno ze chodzi o ciepłotę świecy, pierwsze słyszę żeby to się w mm podawało, zawsze były tylko cyferki,,,
Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 14:20

nie, nie o cieplote chodzilo, o polozenie eletrody srodkowej, wysuniecie jej z korpusu swiecy, a z cieplota mialem na mysli to ze wtedy mozna zastosowac inna cieplote, jesli sie stosuje takie swiece, mozna ja zmienic a czy trzeba to, wychodzi w "praniu", cieplota to inna sprawa - ustala ja ksztalt stozka izolatora, te swiece boscha sa np o stopien chlodniejsze z racji tego ze eletrody osadzone sa gleboko, swieca cieplejsz przy glebszym polozeniu eletrod by sie sfajczyla szybko z niklu, ze jest 4 eletrodowa tzn ze starczac ma na dlugo, wiec jej cieplota jest zanizona bo by sie znacznie szybciej wypalila. mogloby tez strzelac "przegrzane eletrody i samozaplon" lub "przegrzane eletrody i zanik iskry", ta druga jest swieca ktora wymienia sie czesciej i jej cieplota nie jest zanizona. cieplota wazna dlatego napisalem zeby nie dobierac sobie samemu jak sie nie ma pojecia, bo mozna sobie zrobic kuku lub wyrzuc pare zlotych bez efektu
JoeMix - 24 Wrz 2011, 14:56

Pawełos666 napisał/a:
nie o cieplote chodzilo, o polozenie eletrody srodkowej, wysuniecie jej z korpusu swiecy
Może jestem niedouczony ale czy to właśnie nie jest ciepłota świecy?
Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 15:16

nie

tu np masz dwie swiece kazda z nich ma cieplote denso 20, co odpowiada ngk 6 i boscha/beru 6,7

obie maja cieplote 20 wg denso, ale inne polozenie elektrod i wlasnie o to mi chodzi, sa to swiece dobre i tanie, najlepsze z niklowych, na pewno wszystkie 2 elektrodowe tego typu pracuja swietnie co do 4 elektrodowych moze byc roznie, zalezy to juz tak jak pisalem od konstrukcji, i technologii wykonania np miedz nikiel, waska, grubsza elektroda, wydluzenie elektrody z izolatora daje mozliwosc schladzania go, w przypadku tej na gorze 4 elektrodowej cieplota jest obnizona a izolator siega dalej tzn blizej konca elektrody srodkowej dlatego by utrzymywac stala jej temperature, w przypadku cieplejszej swiecy bez wysuniecia elektrody nie ma schladzania, napisalem tyle o swiecach bo chce sie z Wami o podzielic tym co wiem o ukl. zaplonowych, dobrymi swiecami sa takze irydowe wiele ludzi kupuje np denso IK20 VK20 na pewno kazdy kto troche siedzi w samochodach wie o co chodzi i co to za swiece, sa dobre ich elektrody maja srednice 0,4mm, ale tansza alternatywa sa swiece boscha ktore maja elektrody 0,3mm srodkowe z platyny lub irydu i 1 lub 4 elektrody masowe i hulaja podobnie przy 3x nizszej cenie, jakbym kogos zainteresowal tym tematem to juz zapraszam na pw, bo zrobil sie swiecowy spam, ewentualnie mozna by zalozyc nowy watek o swiecach :]



bojarek - 24 Wrz 2011, 17:40

Pawełos666: Zaczynam Cię nawet lubić w poruszanych kwestiach; zważ wszakże, czym porusza się i w jakim wieku jest większość Forumowiczów, którym napisanie poprawne posta sprawia problem, a już zrozumienie Twoich przyswojonych przez lata pracy (ile to ich było?) wiadomości może być nie lada problemem. Piszesz o takich czy innych ustawieniach świec, a Oni woleliby wiedzieć, jak to jest zatankować benkę do pełna. Raptem JoeMix wykazał zainteresowanie a i to poparte nagłym zwątpieniem we własną wiedzę. Podobnie zresztą jak ja... :yes:
Twoje wypowiedzi przypominają syndrom "zaistnienia za wszelką cenę", co miewa podłoże w niskiej samoocenie. Zauważyłeś, że podobnych tekstów naszpikowanych szczegółami nie piszą np szlifierze wałów, albo serwisanci opon, polecający najlepsze szerokości opony na daną porę roku i umiejętności kierowcy?

Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 17:56

ozor oj tam oj tam
nie pisza bo nie chca. trzymaja niektore rzeczy dla siebie, ja nie mam takiej potrzeby wole podzielic sie wiedza na forum tym czy innym, co mi zalezy :czatownik: pogrubilem cos wyzej :) prosze nie wyskakuj z wypowiedziami w stylu oni maja tylko fieste...te czy inne modyfkacje im sie nie oplacaja, zwaz na to ze robi sie powazniejsze a omija sie temat swieczek, nie pisz ze to tylko fiesta, ze nie warto, w tym aucie tez czuc roznice

bojarek - 24 Wrz 2011, 18:04

Pawełos666: Trzeba przyznać, że wyślizgiwanie się z niewygodnych dla siebie wypowiedzi masz opanowane do perfekcji. Pewien polityk niewysoki też ma niewypowiedzianą potrzebę mówienia o tym, co opanował perfekcyjnie i też ciągle się tą wiedzą dzieli gdzie tylko można.
Czy "to pogrubione" nie jest uprawianiem reklamy własnego interesu? Masz taki - pracuj, tylko zważ, że Mod Szynszyl powoli też zaczyna Twoich wywodów nie trawić. Otwórz sobie portal o zastosowaniu współczesnych świec do skomputeryzowanych aut; tu większość ma jeszcze w miarę mechaniczne.

Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 18:17

ale ja nie rozumiem po co to stale komentujesz. napisalem ktore swiece ladnie pracuja w tych silnikach i nie tylko w tych. sa one w tej samej cenie. i duzo lepsze. nadaja sie zarowno do tych jak i duzo lepszych aut tam gdzie obecnie sa montowane fabrycznie, to jakie kto ma auto i jakiej mocy (ze to jest tylko fiesta) nie jest wyznacznikiem jakie swiece moze zastosowac. pozatym oszczedzajac 2x wiecej tracisz... po 500km po wstawieniu innych swiec spalanie spada o 4-5 litrow
bojarek - 24 Wrz 2011, 19:18

Pawełos666: Jeśli można...gdy odpowiadasz na MOJE posty - zaczynaj zdania z DUŻEJ litery; później staraj się stosować interpunkcję zgodnie z POLSKIMI zasadami pisowni.
Pawełos666 napisał/a:
ale ja nie rozumiem po co to stale komentujesz. napisalem ktore swiece ladnie pracuja w tych silnikach i nie tylko w tych. sa one w tej samej cenie. i duzo lepsze. nadaja sie zarowno do tych jak i duzo lepszych aut tam gdzie obecnie sa montowane fabrycznie, to jakie kto ma auto i jakiej mocy (ze to jest tylko fiesta) nie jest wyznacznikiem jakie swiece moze zastosowac. pozatym oszczedzajac 2x wiecej tracisz... po 500km po wstawieniu innych swiec spalanie spada o 4-5 litrow
Kolego: Ty jesteś jak większość kleru: tak mnie nauczono i tak będę paplał; niekoniecznie zgodnie z potrzebami czytających...Może opuściłeś seminarium przed pracą u Boscha?
Pawełos666 - 24 Wrz 2011, 19:52

Niestety na szkoleniach nie nauczono, nie ucza czy to szkolenie bosch czy ngk czy denso. Nie ucza tez jakie najlepsze lub jak dobrac pod turbo, czy lepsze niz fabryka dala. na to jest katalog. wszystkie firmy robia zamienniki tego co kiedys bylo na montaze fabryczne, ale to bylo cwierc wieku temu kiedy na takich rzeczach jak czesci samochodowe konstruktorzy oszczedzali a zwalaszcza ford. znasz historie powstania modelu fiesty III i jakie byly zalozenia producenta?. Tanie swiece sprzedaje sie nadal...bo musza byc dostepne, a chodza gorzej. z denso swieca do tego auta produkcji niemieckiej, kosztuje 6zl najtansza ale pracuje marnie. tyle w temacie. jest to produkt dla mniej wymagajacych. takze bojarek zamiast krytykowac, skrobnij pare postow na forum co by inni mogli wykorzystac przy modernizacjach :joint: w celu poprawy osiagow, kultury pracy, obnizenia kosztow eksploatacji, prosze zdradz mi te tajemnice notw . co tam masz w propozycjach dla mnie? filtr knechta LX? co jeszcze? :-)
bojarek - 24 Wrz 2011, 21:53

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
Niestety na szkoleniach nie nauczono, nie ucza czy to szkolenie bosch czy ngk czy denso. Nie ucza tez jakie najlepsze lub jak dobrac pod turbo, czy lepsze niz fabryka dala. na to jest katalog. wszystkie firmy robia zamienniki tego co kiedys bylo na montaze fabryczne, ale to bylo cwierc wieku temu kiedy na takich rzeczach jak czesci samochodowe konstruktorzy oszczedzali a zwalaszcza ford. znasz historie powstania modelu fiesty III i jakie byly zalozenia producenta?. Tanie swiece sprzedaje sie nadal...bo musza byc dostepne, a chodza gorzej. z denso swieca do tego auta produkcji niemieckiej, kosztuje 6zl najtansza ale pracuje marnie. tyle w temacie. jest to produkt dla mniej wymagajacych. takze bojarek zamiast krytykowac, skrobnij pare postow na forum co by inni mogli wykorzystac przy modernizacjach w celu poprawy osiagow, kultury pracy, obnizenia kosztow eksploatacji, prosze zdradz mi te tajemnice . co tam masz w propozycjach dla mnie? filtr knechta LX? co jeszcze?
Żałosny jesteś i tyle w tym wątku. Ale możesz sobie nadal w kółko poplaplać o świecach denso, bosch i ngk... :hahaha: :czatownik: :przytul:
matrix-1990 - 24 Wrz 2011, 21:57

bojarek, jak na razie to ty jesteś tutaj żałosny obrażając ludzi, najłatwiej powiedzieć "żałosny jesteś" nie mając racji i argumentów ;)
bojarek - 24 Wrz 2011, 21:58

matrix-1990: A Tobie co do tego? Jakie widzisz obrażanie, Synku?
O jakich mówisz argumentach, skoro Koleś nawija jak nawiedzony od wielu wątków i różnych postach to samo, bo to akurat opanował na katalogach? Może przeleć się po Jego postach i napisz, co zobaczyły Twoje niebieskie oczęta?

matrix-1990 - 24 Wrz 2011, 22:00

bojarek napisał/a:
A Tobie co do tego? Jakie widzisz obrażanie, Synku?


obrażasz mnie i mojego ojca nazywając mnie synem :|
wybacz że nie mam takich dziwnych marzeń jak Ty

bojarek - 24 Wrz 2011, 22:08

matrix-1990:
matrix-1990 napisał/a:
obrażasz mnie i mojego ojca nazywając mnie synem
wybacz że nie mam takich dziwnych marzeń jak Ty
Tak na ogół dobrze się czujesz? Co do sprawy ma Twój Ojciec? Wątek zasadniczo jest o zamontowaniu wariatora zapłonu, gdybyś nie czytał początku... :hahaha:
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 09:12

bojarek bojarek... nunu nunu

temat dotyczy przyspieszania zaplonu. niestety nie jest to takie proste idac dalej tym tropem wplyw na zaplon i jego ustawienia maja rowniez parametry swiecy, dlatego postawnowilem o tym napisac bojarek jestes ciemny czy mi sie wydaje tylko? pisalem o swiecach dlatego ze zastosowanie wyzej wymienionyc swiec ulatwia i przyspieszania proces spalania mieszanki w cylindrze, bardziej widoczne jest to na lpg, ktorego temat teraz poruszamy, bo jak wiadomo pali sie wolno. ale nie da sie sterowac zaplonem bez regulacji swiec. samo przyspieszanie zaplonu idzie tez w parze z regulacja przerwy na swiecach i ustawieniem mieszkanki a to z kolei ma znow wplyw na spalanie mieszanek ubogich dla iskr dlugich i bogatych dla mniejszych szczelin na swiecach. samo prymmmitywne przyspieszanie zaplonu powiedzmy na stale powoduje znaczny wzrost temp dla swiecy, wzrost temp spalania, co wymaga zmiany skladu mieszanki. wracajac do swiec seryjne beda zurzywac sie szybciej, niekiedy moga wystapic samozaplony wczesniej przegrzewanie swiec przez zabawe z zaplonem powoduje czesciowy zanik iskry na rozgrzanych elektrodach dedykowanych swiec ktore nie zostaly zamienione na zimnniejsze obciaza to dodatkowo uklad zaplonowy i w ten sposob uszkadzamy sobie kable, jesli szczelina na nich pozostala fabrycznie bez regulacji na 1 czy 1,3mm. (przy zwyklych swiecach nie dopuszczalne w lpg jesli chodzi o fordy). jest to bardziej skomplikowane i wymaga profesjonalnego podejscia do sprawy, dlatego osobom ktore wpadly na podobny pomysl polecam lepiej jest zastosowac swiece z nieco bardziej wystawionym stozkiem izolatora i elektrodą dopasowac szczeline i cieplote, da to pewnego rodzaju usprawnienie w spalaniu gazu. juz teraz wiesz czemu pisalem o swiecach. temat dotyczyl lpg <oki>

bojarek napisał/a:
matrix-1990: A Tobie co do tego? Jakie widzisz obrażanie, Synku?
O jakich mówisz argumentach, skoro Koleś nawija jak nawiedzony od wielu wątków i różnych postach to samo, bo to akurat opanował na katalogach? Może przeleć się po Jego postach i napisz, co zobaczyły Twoje niebieskie oczęta?
katalogami powiadasz? niestety nie wyczytasz tego w katalogach. na pewno to co ja poruszam i o czym pisze znajac sie na ukldach zaplonowych od strony praktycznej jest madjrzejsze niz prymitywna krytyka na forum, ktora swoimi spalonymi plytkimi wypowiedziami, z uzyciem kiepskich tekstow w wykonaniu komunistyczno moherskim zaslyszanych od mlodszych pokolen nic nie wprowadza do powstalego juz tematu o przyspieszaniu zaplonu w lpg jaki zalozyl Kolega i poprawie pracy takiej instalacji. musze Cie zmartwic takie teksty nie robia dobrego wrazenia, moze zaktualizuj swoj profil bo odnosze wrazenie ze te 54 w profilu masz cos chyba zawyzone. pisze o tym na czym sie znam. udalo mi sie pomoc paru osobom z forum. teraz moze przejzyj swoje posty i znajdz cos w nich sensownego procz prymitywnej krytyki innych... bedzie ciezko, predzej czy pozniej ktos kto dba o to forum sie tym zajmie i uniemozliwi Ci pisanie dalszych bzdetow bez potrzeby, nie majac nic warotosciowego do powiedzenia. przemysl sprawe. nastepny post piszmy juz w temacie...
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 10:57

no ja sie jeszcze nie lapie, powiedzmy :-)
JoeMix - 25 Wrz 2011, 11:08

Cytat:
te 7mm czy 3mm oznacza polozenie elektrody srodkowej czyli oddleglosc konca wkreconej swiecy (powiedzmy w uproszczeniu ze chodzi o gwint) i koniec elektrody srodkowej ta odleglosc
Czyli świeca ma ten sam gwint tylko elektrody bardziej z niego wystają? No to jak napisał szynszyl, wkręcisz zła i walnie w nią tłok,,,
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 11:13

gwint jest tam sam, jest jeszcze spory zapas, to tylko 4-4,3mm roznicy, najdluzsze jakie widzialem polozenie elektrod maja 7,3mm, a dedykowane do fiesty maja od 3-4, na 5 juz jako tako chodzi
bojarek - 25 Wrz 2011, 12:04

Pawełos666: Podtrzymuję to, co napisałem tu wcześniej - żałosny jesteś z tym Swoim kaznodziejstwem ws
Pawełos666 napisał/a:
temat dotyczy przyspieszania zaplonu. niestety nie jest to takie proste idac dalej tym tropem wplyw na zaplon i jego ustawienia maja rowniez parametry swiecy, dlatego postawnowilem o tym napisac bojarek jestes ciemny czy mi sie wydaje tylko? pisalem o swiecach dlatego ze zastosowanie wyzej wymienionyc swiec ulatwia i przyspieszania proces spalania mieszanki w cylindrze, bardziej widoczne jest to na lpg, ktorego temat teraz poruszamy, bo jak wiadomo pali sie wolno. ale nie da sie sterowac zaplonem bez regulacji swiec. samo przyspieszanie zaplonu idzie tez w parze z regulacja przerwy na swiecach i ustawieniem mieszkanki a to z kolei ma znow wplyw na spalanie mieszanek ubogich dla iskr dlugich i bogatych dla mniejszych szczelin na swiecach. samo prymmmitywne przyspieszanie zaplonu powiedzmy na stale powoduje znaczny wzrost temp dla swiecy, wzrost temp spalania, co wymaga zmiany skladu mieszanki. wracajac do swiec seryjne beda zurzywac sie szybciej, niekiedy moga wystapic samozaplony wczesniej przegrzewanie swiec przez zabawe z zaplonem powoduje czesciowy zanik iskry na rozgrzanych elektrodach dedykowanych swiec ktore nie zostaly zamienione na zimnniejsze obciaza to dodatkowo uklad zaplonowy i w ten sposob uszkadzamy sobie kable, jesli szczelina na nich pozostala fabrycznie bez regulacji na 1 czy 1,3mm. (przy zwyklych swiecach nie dopuszczalne w lpg jesli chodzi o fordy). jest to bardziej skomplikowane i wymaga profesjonalnego podejscia do sprawy, dlatego osobom ktore wpadly na podobny pomysl polecam lepiej jest zastosowac swiece z nieco bardziej wystawionym stozkiem izolatora i elektrodą dopasowac szczeline i cieplote, da to pewnego rodzaju usprawnienie w spalaniu gazu. juz teraz wiesz czemu pisalem o swiecach. temat dotyczyl lpg
Przecież tu jest wyuczony bełkot...Przestań może popisywać się na tym Forum, bo strach otwierać wątek, czy nie będzie "kazania" w wykonaniu Jego Wysokości Pawełos666 :hahaha:
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 12:30

mam taka prosbe do wszystkich ktorzy czytaja ten watek, nie zwracajcie uwagi na trolla bojarka :-P niech sie wcina miedzy posty, da sie przyzwyczaic, to jakis malolat, chociaz nie jestem pewien wydaje mi sie ze facet ma z 30-45lat i probuje tutaj osmieszyc mlodszych wiekiem, zobaczcie na profil wiek 64 zmieniony z 54, wczoraj bylo 54 :cojest:
bojarek - 25 Wrz 2011, 13:06

Pawełos666: zapytaj choćby Moderatora szynszyl o mój wiek, bo jak na razie Ty zachowujesz się jak urażona blondynka, której kolor lakieru na paznokciach nie pasuje do koloru auta. Sam się władowałeś z "doradztwem" nie proszony przez nikogo i jeszcze masz jakieś wąty, Młodzieńcze. :twisted:
Pawełos666 - 25 Wrz 2011, 13:14

jak masz 64 lata to pisz cos sensownego, chocby o tym zaplonie, bo jak narazie to pierdzielisz kocopoły
bojarek - 25 Wrz 2011, 20:04

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
jak masz 64 lata to pisz cos sensownego, chocby o tym zaplonie, bo jak narazie to pierdzielisz kocopoły
W tym wątku i w innych, gdzie się popisujesz ma zastosowanie przysłowie: "Kto z kim przestaje, takim się staje" - przetłumaczyć? Bo nie jest związane ze świecami denso i bosch... :cojest:
JoeMix - 25 Wrz 2011, 22:43

Nudni jesteście - obaj :|
bojarek - 26 Wrz 2011, 08:11

JoeMix: Wybacz, JoeMix ale w kazdym medium ktoś ględzi rozwlekle, czy to kogoś interesuje, czy nie a Pawełos666 zdominował nawet czołówkę Małej Opozycji...im też nic nie można wytłumaczyć.
Pawełos666 - 26 Wrz 2011, 19:48

bojarek skoncz juz, nawet nie masz pojecia ile osob sie smieje z Twoich prostackich wypowiedzi i ile wiadomosci dostalem na PW na temat tego watku, sam prowukujesz userow i zachowujesz sie jak idiota, ktory nie umie sie inaczej wykazac i ktory ma potrzebe dokopac komus na forum nie majac nic wogole do powiedzenia
szynszyl zalatwilbys to jakos nie pierwszy raz ma to miejsce na fkp, zaloze sie ze nie ostatni

bojarek - 26 Wrz 2011, 21:30

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
bojarek skoncz juz, nawet nie masz pojecia ile osob sie smieje z Twoich prostackich wypowiedzi i ile wiadomosci dostalem na PW na temat tego watku, sam prowukujesz userow i zachowujesz sie jak idiota, ktory nie umie sie inaczej wykazac i ktory ma potrzebe dokopac komus na forum nie majac nic wogole do powiedzenia
szynszyl zalatwilbys to jakos nie pierwszy raz ma to miejsce na fkp, zaloze sie ze nie ostatni
To jest Twoja opinia i grzeczniej poproszę :twisted:
bojarek - 26 Wrz 2011, 22:57

szynszyl:
Pawełos666 napisał/a:
, sam prowukujesz userow i zachowujesz sie jak idiota
Chciałem zwrócić uwagę Pana Moderatora, że on mi publicznie ubliża, co powinno skutkować dłuższym paskiem albo banem nawet... :yes:
luk-90 - 28 Wrz 2011, 15:01

już nawet nie chce Mi się specjalnie komentować, wystarczy przejrzeć co i kiedy wnosi bojarek do różnych tematów.
bojarek - 28 Wrz 2011, 20:34

luk-90: Dzięki za powściągliwość; sam też niewiele wnosisz w Swoich postach...i to "Prince of Bednary" - samochwała w fieście stała... :cojest:
kuba87 - 28 Wrz 2011, 21:26

luk-90 napisał/a:
hihihihi "Prince of bednary" to tytuł, który wywalczyłem na zlocie i to zarząd Mi go podpiął pod nick i jestem z niego dumny,a Ty potwierdzasz, że na prawdę nie dużo wiesz co się tutaj dzieje i jak to wszystko funkcjonuje, kompromitujesz się gościu i tyle, więcej nie zamienię z Tobą posta, bo według Mnie jesteś trollem :rotfl: :tyłek:


toż to woła o pomstę do nieba :kaput: :hahaha:

bojarek - 29 Wrz 2011, 08:15

luk-90: Wyszedł Ci jeden start na Zlocie, bo było blisko i zaraz napinasz się, jak po grochówce. Weź wyluzuj, bo braci poznańskiej honoru ujmujesz taką postawą. Nos wysmarkać i nie bekać po piwie, ot co. :yes:
Freeman - 29 Wrz 2011, 13:59

Gratuluję. Świetnie wyjaśniliście chłopakowi jego wątpliwości. Naprawdę, oby więcej tak merytorycznych wypowiedzi.

Pogratulujcie sobie nawzajem tej pomocnej dłoni wyciągniętej do autora tematu.

bojarek, to już kolejny raz gdy pierwszym Twoim postem w temacie jest atak na jakiegoś użytkownika. Ani razu w żadnym poście nie podałeś kontrargumentu.

Pawełos666 - 30 Wrz 2011, 23:22

Freeman napisał/a:
bojarek, to już kolejny raz gdy pierwszym Twoim postem w temacie jest atak na jakiegoś użytkownika. Ani razu w żadnym poście nie podałeś kontrargumentu.


Freeman, chłopaki wrzuccie na looz..ja już wiem, że niektórym nalezy ustepowac na forum..., trzeba wyczuć, z kim można popisac, a z kim nie..., z niektorymi sie nie powinno pisac, rowniez nie zamienie z nim juz ani jednego posta, wszedl na moje aukcje allegro i napisal "co chloptasiu i gdzie Twoje miejsce", wczesniej na PW bylo podobnie, odpisalem mu cos a teraz przestalem reagowac na prostackie zaczepki :) olewajcie ta osobe, jesli ktos ma potrzebe pisania ludziom takich rzeczy to wydaje sie byc zakompleksiony, wlasciwie to dziwny...

szynszyl - 30 Wrz 2011, 23:25

tracę cierpliwość ....

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group