Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK3] benzyna tylko do rozruchu a mimo tego dużo jej pali

ariachi - 6 Lut 2012, 00:19
Temat postu: [MK3] benzyna tylko do rozruchu a mimo tego dużo jej pali
Witam,
jestem szczęśliwym posiadaczem Fiesty MK3 (mono wtrysk) rocznik 1994 z LPG. Ostatnimi czasy miałem problem z silnikiem. Po rozruchu na benzynie dusił się i gasł. Wymieniłem tłumik (bo się przedmuchał) i świece - pomogło. Obecnie na benzynie brak Fieście mocy, mogę wciskać pedał gazu a silnik staje na pewnych obrotach i dalej nie pójdzie. Na gazie to nie występuje. Zapala praktycznie od ręki, jednakże po przejechaniu kilkuset metrów gdybym zgasił silnik i znów zapalił to miałbym z tym problemy. Zauważyłem też (co najbardziej boli), że mam duże spalanie benzyny. Benzyny używam głównie do rozruchów (średnio od 4 do 6 rozruchów dziennie) na gaz przełączam zwykle dość wcześnie jak mam pewność że już gaz nie zmrozi mi parownika i nie zatrzyma samochodu. W 3 dni ostatnio spaliłem E95 za 50zl , co zwykle starczało na ok 2 tygodnie jak nie więcej. Zapewne na to spalanie mają wpływ obecne mrozy, jednakże coś mi tu nie gra. Proszę o jakieś wskazówki szanownych Forumowiczów.
Pozdrawiam
Seba

Parzych - 6 Lut 2012, 01:28

ariachi napisał/a:
W 3 dni ostatnio spaliłem E95 za 50zl , co zwykle starczało na ok 2 tygodnie jak nie więcej.
Zawsze mnie rozwala, jak ktoś liczy spalanie w złotych na kilometry, ale Ty mnie powaliłeś na kolana... Liczyć w złotych na dni, tego jeszcze nie czytałem... :9: Ile litrów zalałeś za te 5 dych i ile kilometrów zrobiłeś na benzynie :?: Jak podasz te wartości, to będzie wiadomo jakie na prawdę wyszło spalanie benzyny na 100km...
JoeMix - 6 Lut 2012, 07:56

Parzych, jak ma Ci podać ktoś spalanie czegoś na czym silnik pracuje od rozruchu do pierwszego dodania gazu (stawiam na standardowa instalacje, wtedy na pełnym baku można zrobić przebieg rzędu 0km),,, ale wracając do sprawy 50 zeta, to super by było jak by z tego było 9 litrów,,, licząc 14 dni po jakieś 5 rozruchów, to auto pali 0,12l na start,,, w ostatnim czasie wzrosło do 0,60, co jest prawie 5 razy tyle co normalnie,,,ariachi, weź na benzynie zdejmij przewód z zaworu paliwa i zobacz czy zgaśnie, bo może podaje Ci paliwo do gazu,,, albo i odwrotnie, gaz do paliwa dlatego silnik nie ma mocy
bidżej - 6 Lut 2012, 09:35

wygląda, jakby nie odcinało wachy.
ariachi - 6 Lut 2012, 22:50

Dziękuję za odzew. Podczas pracy silnika na LPG wyjmowałem bezpiecznik pompy paliwa. Nie miało to wpływu na pracę silnika. Wymieniłem też filtr powietrza silnik na benzynie wydaje się lepiej pracować choć mało jeździłem po tej operacji nie mogę kategorycznie stwierdzić. Silnik i skrzynia biegów są miejscami mokre, nie wiem czy mi gdzieś coś nie cieknie.
Pozdrawiam
Seba

JoeMix - 7 Lut 2012, 07:29

Nie masz na LPG wyjąc bezpiecznika od pompy paliwa, tylko na paliwie zamknąć zawór,,, a już super by było zdjąć z za niego przewód aby się naocznie przekonać czy czasem aby troszkę nie przecieka,,, (w sumie to to już można sprawdzić na LPG)
ariachi - 8 Lut 2012, 13:22

JoeMix napisał/a:
Nie masz na LPG wyjąc bezpiecznika od pompy paliwa, tylko na paliwie zamknąć zawór,,, a już super by było zdjąć z za niego przewód aby się naocznie przekonać czy czasem aby troszkę nie przecieka,,, (w sumie to to już można sprawdzić na LPG)


Czy mogę prosić o instrukcję gdzie tego zaworu mam szukać?.
Pozdrawiam
Seba

orinoco - 1 Mar 2012, 22:28

Niewielki ubytek benzyny podczas jazdy na gazie jest normą i należy się z tym pogodzić, nawet jeśli nie korzysta się zupełnie z zasilania benzyną. Alternatywą może być rezygnacja z benzyny. Ma to oczywiste konsekwencje w postaci np. definitywnego załatwienia pompy paliwa. Na początek, ale nie jedynie.
Ubytek (niewielki) benzyny jest spowodowany przede wszystkim mikronieszczelnościami w instalacji. Nie ma cudów - przewody paliwa, zwłaszcza elastyczne i miejsca połączeń są szczególnie narażone. Ale są to ilości niewielkie - najczęściej nie można mówić nawet o wycieku - paliwa ubywa tak mało, że niemal tego nie widać bo odparowuje. Ale wystarczy kilka takich miejsc i powoli ze zbiornika ubywa.
W moim przypadku jest to mniej więcej cały zbiornik w ciągu roku. Czy to dużo? Jakieś 250 zł przy dzisiejszych cenach. Komu zależy - może wyłączać pompę paliwa (najlepiej automat, który wyłącza ją w czasie pracy na LPG). Działanie takie jest możliwe do wersji MK3 włącznie (gaźnikowe i wtrysk jednopunktowy). Krążą słuchy, że w wersjach późniejszych (wielopunkt) już tak łatwo nie jest, ale nie jest to moja opinia, nie analizowałem problemu..

Na koniec chciałbym jeszcze napisać o innej możliwej przyczynie zwiększonych ubytków paliwa - może to być przepona regulatora ciśnienia paliwa. Oryginalny wkład wystarcza na jakieś 100-150 tysięcy km. W moim przypadku padł po 140 tysiącach, choć wcześniej już zdradzał oznaki zbliżającego się końca - właśnie spalał benzynę, nawet w czasie jazdy na LPG. Materiał zaczął się rozwarstwiać i paliwo zaczęło przeciekać do wnętrza monowtrysku.
Niestety nie da się tego wykryć inaczej jak rozbierając regulator i sprawdzając stan przepony. Test polegający na odłączaniu dopływu LPG podczas pracy na LPG nic nie pokaże - silnik zgaśnie bo "lewej" benzynki jest zbyt mało.

Owocnych poszukiwań.

JoeMix - 1 Mar 2012, 22:40

orinoco napisał/a:
W moim przypadku jest to mniej więcej cały zbiornik w ciągu roku.
Ogromnie dużo, z kumplem po kilku latach zlewaliśmy "benzynę" ze zbiornika to brakowało litra w stosunku do tego co zalał,,, auto było używane 100% na LPG od czasu jak brakło kiedyś paliwa, a po zatankowaniu się okazało że pompa trup, szybki mod na rozruch z pominięciem benzyny wystarczył do końca życia autka,,,
orinoco - 2 Mar 2012, 19:01

No właśnie - pompa trup. Czyli benzyna nie krążyła w układzie, nie było możliwości by tędy uciekła, ubywało tyko to co odparowało w zbiorniku.
JoeMix - 3 Mar 2012, 09:57

Jak masz LPG załączone to tez benzyna nie krąży w układzie bo zawór zamknięty jest przecież,,, w sumie zależy od instalacji LPG i samochodu,,,
Stunt_Man - 3 Mar 2012, 13:27

JoeMix napisał/a:
Jak masz LPG załączone to tez benzyna nie krąży w układzie bo zawór zamknięty jest przecież,,, w sumie zależy od instalacji LPG i samochodu,,,

chyba w gaźniku... we wtryskowych pompa pracuje cały czas

JoeMix - 3 Mar 2012, 13:55

Kolega ma 1,1i w profilu i raczej ma zawór benzyny, w gaźniku tez pompa cały czas pracuje na LPG,,, jak zawór lub wtrysk nieszczelny to trzeba naprawić, chyba że przyjmujemy że 40 litrów rocznie w silniku idzie bokiem, bo tak,,,
Ziomek - 3 Mar 2012, 17:02

Jeździłem na benzynie, jeżdżę na ropie i żadnych ubytków nie mam(no teraz może mi się troszkę wtrysk poci) i nigdy mi nic nie ubywało. Brat ma 1.8 w gazie i leje za 100zł benzyny raz w miesiącu na odpał i nigdy nie miał mniej niż pół baku tak że osobiście mi się wydaje że 50zł na 2-3dni benzyny w aucie w gazem to dużo. Jak nie jest to przeciek i nie pali wachy to może magicznie przez jakiegoś czarodzieja sama znika z baku... mikropęknięcia może sobie darujmy, 9L to jest wiadro, to tak łatwo nie znika.
Stunt_Man - 3 Mar 2012, 18:55

JoeMix napisał/a:
Kolega ma 1,1i w profilu i raczej ma zawór benzyny

zawór benzyny w układzie z wtryskiem? gdzieś sie chłopie takich głupot naczytał?

kamil wolski - 5 Mar 2012, 08:52

ja mam wtrysk i odcięcie pompy po przejściu na lpg
JoeMix - 5 Mar 2012, 09:21

Cytat:
zawór benzyny w układzie z wtryskiem? gdzieś się chłopie takich głupot naczytał?
Ano modne swego czasu było do mono wtrysku zakładanie instalacji gaźnikowych,,, i w wielu autkach w tym i we fiestach widział chamsko założone odcięcie benzyny jak w gaźniku + wyłączenie pompy, przykładowo w zakładzie gdzie ja montowałem LPG to zakładali i klient "oszczędzał" prawie 500 zeta,,,

Ale mniejsza o to, to nie zmienia faktu że zejście 40 litrów na rok od tak sobie to norma,,,

ariachi - 6 Mar 2012, 22:54

orinoco napisał/a:
Na koniec chciałbym jeszcze napisać o innej możliwej przyczynie zwiększonych ubytków paliwa - może to być przepona regulatora ciśnienia paliwa. Oryginalny wkład wystarcza na jakieś 100-150 tysięcy km. W moim przypadku padł po 140 tysiącach, choć wcześniej już zdradzał oznaki zbliżającego się końca - właśnie spalał benzynę, nawet w czasie jazdy na LPG. Materiał zaczął się rozwarstwiać i paliwo zaczęło przeciekać do wnętrza monowtrysku.
Niestety nie da się tego wykryć inaczej jak rozbierając regulator i sprawdzając stan przepony. Test polegający na odłączaniu dopływu LPG podczas pracy na LPG nic nie pokaże - silnik zgaśnie bo "lewej" benzynki jest zbyt mało.

Owocnych poszukiwań.


Dziękuję za rady. Chciałbym to sprawdzić tylko, że nie wiem gdzie tego szukać. Pytałem wujka google a on skąpi odpowiedzi. Widać niewłaściwie pytam..
Pozdrawiam serdecznie

ariachi - 8 Mar 2012, 17:48

orinoco napisał/a:
może to być przepona regulatora ciśnienia paliwa. Oryginalny wkład wystarcza na jakieś 100-150 tysięcy km. W moim przypadku padł po 140 tysiącach, choć wcześniej już zdradzał oznaki zbliżającego się końca - właśnie spalał benzynę, nawet w czasie jazdy na LPG. Materiał zaczął się rozwarstwiać i paliwo zaczęło przeciekać do wnętrza monowtrysku.
Niestety nie da się tego wykryć inaczej jak rozbierając regulator i sprawdzając stan przepony. Test polegający na odłączaniu dopływu LPG podczas pracy na LPG nic nie pokaże - silnik zgaśnie bo "lewej" benzynki jest zbyt mało.

Owocnych poszukiwań.

Czy chodziło o to ?

http://www.fotosik.pl/pok...4f17222924.html
Pozdrawiam

clipper - 31 Mar 2012, 19:22

Ja w swojej fionie zatankuje ok 6 l i starcza mi to na niecały miesiąc jeżdżenia, a w miechu robię ok 1000-1200 km i średnio odpalam go 3-4 razy na dzień w którym jeżdżę.
Na początku jak kupiłem auto miałem problem z monowtryskiem, puszczał mi paliwo do reduktora, i uniemożliwiało to jazdę na LPG. Tylko pytanie czy jak monowtrysk puszcza małą ilość paliwa do redoktora to było by to odczuwalne?

JoeMix - 31 Mar 2012, 20:47

clipper napisał/a:
puszczał mi paliwo do reduktora
Ciekawa koncepcja, wedle moich informacji niemożliwa do osiągnięcia,,,
clipper napisał/a:
Tylko pytanie czy jak monowtrysk puszcza małą ilość paliwa do redoktora to było by to odczuwalne
:hihihi: jak będzie lekko puszczał to nie odczujesz tego,,, będzie kapać jak z kranu i auto będzie normalnie jeździć,,,
grzes.l - 31 Mar 2012, 21:04

Proste to nie będzie ale mam pomysł (pewnie i głupi ;) ).

Panowie przypomnijcie mi jak to było w monowtrysku... pompa paliwa była odłączana przez instalacje po przejściu na lpg? Z tego co pamiętam to chyba pracowała dalej czy to zależało od samej instalacji? Może wyłączaj ją po przejściu na lpg?
Być może masz niewielki przeciek gdzieś po drodze? Odłączając pompę, jeśli nie masz przecieku w samym zbiorniku zużycie beny zmaleje. Wada? Upierdliwe jeśli nie wpakujesz przekaźnika który ją odłączy automatycznie np. po otwarciu elektrozaworu z lpg.

clipper - 1 Kwi 2012, 21:59

JoeMix, To wytłumacz mi proszę jak to możliwe, że w wężu od monowtrysku do reduktora zbierało się paliwo hmm? (Ten wąż na którym jest krokowiec). Na gazie nie potrafił jechać bo dławił się benzyną. Zmiana monowtrysku i wszystko si :)
JoeMix - 1 Kwi 2012, 22:52

W profilu masz 1,1 a tam nie ma możliwości założenia mixera poniżej dyszy paliwa, tylko nad dyszą, więc paliwo musiało by lecieć do góry i pod prąd powietrza,,,, dla mnie każde auto to gaźnik :-P skoro masz mono to możliwe że mixer masz pod wtryskiwaczem i jest on zalewany paliwem, podczas pracy na benzynie i jeśli leci to wężem do reduktora to znaczy że źle instalacja jest założona,,, wystarczy prawidłowo poprowadzić wąż z reduktora do dolotu i nie będzie problemu,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group