Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK6] Problemy z instalacją EAC FAIL wył. radia miganie kont

mker - 8 Lut 2012, 15:08
Temat postu: [MK6] Problemy z instalacją EAC FAIL wył. radia miganie kont
Witam!
W mojej fieście 2005 rok 1,4TDCI 3 drzwi pojawił się ostatnio problem najpierw zauważyłem drgające światła pozycyjne, później wyskoczył błąd EAC FAIL i za chwilę zniknął. Przy używaniu kierunkowskazów radio zostaje wyłączone/wyciszone na chwilę, gdy włączę awaryjne na desce miga kontrolka od ręcznego i nie tylko. Po wyłączeniu samochodu i załączeniu ponownie problem znika. Niestety ujawnia się od czasu do czasu w czasie jazdy słychać trzaski w głośnikach i wariuje deska przy włączeniu awaryjnych oraz radio jest wyciszane przy użyciu kierunkowskazów. Jak na razie to wszystkie objawy jakie zauważyłem.
Pierwsze o czym pomyślałem to zwarcie do masy lecz przeglądnąłem instalację (na tyle na ile mogłem) próbowałem wywołać zakłócenie ale mimo ruszania wszystkimi przewodami jakie tylko dostałem problem się nie pojawił.
Kolejna rzecz to to że na jesień w fieście był montowany hak i podpinana wiązka - kolejny słaby punkt, który sprawdziłem fakt faktem do fachowego podłączenia wiele brakowało ale izolacja byłą cała, którą dodatkowo wzmocniłem, żeby uniknąć jakiegoś przebicia.
w ziemie był montowany również bagażnik(oryginalny fordowski) dachowy do otworów technologicznych które są w karoserii nie wiem czy może tamtędy dostać się jakaś wilgoć do wiązki elektrycznej?
Spotkał się ktoś z takim problemem? Trudno badać ten problem czy zlecić to jakiemuś elektrykowi bo autko stoi i nic mu nie dolega więc nie sposób znaleźć przyczynę ...
Dodam że problem wystąpił przy temperaturze około -20 stopni i obecnie ta temperatura dalej jest około -10 ... nie wiem czy to nie zawilgocenie jakiegoś złącza lub coś w tym stylu ... czekam na sugestie lub porady
Co jeszcze warto sprawdzić?

lakiernik175 - 8 Lut 2012, 20:46

To na początek bo mi wygląda na brak masy.
Przede wszystkim posprawdzaj połączenia masowe pod maską.Wyciągnij akumulator.Wykręć trzy śruby z łbami na klucz13 od mocowania obudowy akumulatora.Sprawdź minus .Od klemy pierwsze oczko odchodzi na ramę,przykręcone chyba śrubą na klucz 8(często to oczko lubi się ułamać) ,dalej minus idzie na silnik..Jak już masz odkręconą obudowę posprawdzaj od przodu akumulatora są jeszcze dwie śrubki z łbami 8 które przykręcają masę od silnika.

mker - 8 Lut 2012, 20:55

Dzięki jutro z rana będę tam zaglądał oczywiście odpiszę co udało mi się zaobserwować :)
lakiernik175 - 9 Lut 2012, 09:15

To jeszcze przy okazji sprawdź te duże bezpieczniki pionowo za akumulatorem (i ich połączenie).
mker - 9 Lut 2012, 11:39

No i już jestem po demontażu akumulatora. Odkręciłem klemy wyjąłem akumulator zdemontowałem podstawę i faktycznie przewód masowy połączony tam jest z karoserią.
Był w nie najlepszym stanie więc odkręciłem dałem nową miedzianą podkładkę wyczyściłem bo było sporo rdzy a miedź zaoksydowana. Myślę że tam mógł być faktycznie słaby styk ale teraz jest ok:

Niestety nie byłem w stanie sprawdzić jak wygląda połączenia na silniku, gdyż nie byłem w stanie się do niego dostać ... pozostałe połączenia jaki widziałem były ok sprawdziłem też bezpieczniki i przekaźniki które się znajdują przy akumulatorze. Nie wiem na ile zabieg pomógł ale dziś będę testował auto i zobaczymy czy problem pojawi się znów.
Oczywiście powiadomię co i jak dalej z moim problemem

mker - 14 Lut 2012, 16:36

No i jak się wydaje problem już nie występuje.... zrobiłem ponad 200km i nic ... więc myślę że problem był z tym przewodem masowym który czyściłem i wymieniałem podkładki. Dzięki za pomoc kolego! Gdyby coś się zmieniło będę się udzielał :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group