Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Wybijanie p³ynu ch³odniczego po wymianie uszczelki g³o

marcel.z - 6 Lis 2012, 16:56
Temat postu: [MK6] Wybijanie p³ynu ch³odniczego po wymianie uszczelki g³o
Witam
Mam problem z wylewaniem siê p³ynu ch³odz±cego ze zbiorniczka wyrównawczego. Wymieniony zosta³ korek i po oglêdzinach mechanik stwierdzi³, ¿e uszczelka pod g³owic± by³a ju¿ wymieniana. Stwierdzi³, ¿e skoro problem dalej wystêpuje to problem mo¿e byæ powa¿niejszy i najsensowniejszym rozwi±zaniem by³o by wymieniæ silnik.
Dodam, ¿e p³yn wylewa siê przy wiêkszych prêdko¶ciach po przekroczeniu 3-3.5 tys obrotów. Bagnet i korek czy¶ciutki bez ¿adnych ¶ladów uszkodzonej uszczelki, na powierzchni ch³odziwa niewielki ciemny osad bez jaki¶ plam oleju. Dodam te¿, ¿e po odpaleniu zimnego silnika przez jaki¶ czas lekko drga wskazówka obrotomierza do maks 0,9 obr/min oraz leci bia³y dym, który znika po przejechaniu kilkunastu metrów.
Czy kto¶ z Was mia³ podobny problem? Czy jest sens wymiany ca³ego silnika czy tylko jego czê¶ci? co mo¿e byæ ewentualnie problemem i czym mo¿e skutkowaæ dalsza jazda przy opisanych objawach?
Fiesta 1.6 TDCi 90KM, 2005 rok.

ElGrey - 6 Lis 2012, 17:47

Przyczyna:
- Uszczelka pod g³owic± , je¶li nowa to znaczy kto¶ co¶ ¼le zrobi³ przy jej wymianie
- Pêkniêta g³owica, jak wy¿ej kto¶ kto wymienia³ uszczelkê powinien splanowaæ j± i dodatkowo sprawdziæ czy nie jest walniêta (oddaæ do specjalisty który zamatuje takow± g³owice w przyrz±dzie do sprawdzania szczelno¶ci i sprawdzi to solidnie)
I nie zawsze jest tak ze w oleju co¶ jest ( mam teraz w firmie w³a¶nie taki silnik merca olej czysty a p³yn ch³odniczy ju¿ nie)
Je¶li p³yn ch³odniczy wybija i masz awarie uszczelki i lub g³owicy w ropolu p³yn zacznie robiæ siê mêtny i ciemny, bo sadza ze spalin zacznie siê z nim mieszaæ, jedyny problem ¿e to mo¿e potrwaæ trochê zw³aszcza gdy przelot jest niewielki.
I rada zmieñ mechanika :twisted:

szumi81 - 6 Lis 2012, 19:10

Na 90 % masz pêkniêt± g³owicê. Ja mia³em tak samo. Zlej p-³yn ch³odniczy pozakrêcaj wszystkie wê¿e, odkrêæ korek zbiorniczka wyrównawczego i na uruchomionym silniku sprawd¼ czy robi siê ci¶nienie, je¿eli tak, ¶ci±gaj g³owicê i zawie¿ do specjalisty bo pêkniêcia mo¿esz nawet nie zobaczyæ.
marcel.z - 7 Lis 2012, 12:33

To teraz pytanie czy pêkniêt± g³owicê mo¿na w jaki¶ sposób zregenerowaæ czy lepiej poszukaæ jakiej¶ u¿ywki na allegro?
szumi81 - 7 Lis 2012, 15:34

Je¿eli masz g³owicê ¿eliwn± to zapomnij o regeneracji, aluminiowa do spawania i po k³opocie
marcel.z - 7 Lis 2012, 17:44

mo¿e, który¶ z forumowiczów wie jakie g³owice by³y montowane w fiestach w tym roczniku? silnika nie rozkrêca³em a nie chcê traciæ pó¼niej czasu na ewentualne poszukiwania g³owicy unieruchamiaj±c samochód.
przemo_rsr - 7 Lis 2012, 21:42

raczej auto z tych lat ma g³owice ALU, mo¿na pospawaæ je¶li da siê , s± przypadki, ¿ê nie da siê. co to za machaer co zdj±³ g³owice i nie da³ jej do sprawdzenia to nie jest drogie, a da³ chocia¿ do planowania?
szumi81 - 7 Lis 2012, 21:43

G³owice masz aluminiow±. Spokojnie mo¿esz j± ¶ci±gn±æ i zawie¼æ do spawania.
kuba87 - 7 Lis 2012, 22:01

a koledzy nie pomy¶leli o czym¶ takim jak uszkodzona pompa wody?
g³owica jest aluminiowa.
rada dla osoby ¶ci±gaj±cej g³owice. silnik zasilany uk³.Common Rail. g³owicê DOK£ADNIE umyæ przed demonta¿em. wtryskiwacze w³o¿yæ do CzYSTYCH pojemniczków (NIE PUDE£EK PAPIEROWYCH!)

misiak - 7 Lis 2012, 22:08

o to to... o wtryskiwacze i ultraczysto¶æ trzeba dbaæ bo mo¿e byæ potem jeszcze gorzej
przemo_rsr - 7 Lis 2012, 22:11

misiak, a co wtryskiwacz do p³ynu?
ElGrey - 7 Lis 2012, 22:17

kuba87 napisa³/a:
a koledzy nie pomy¶leli o czym¶ takim jak uszkodzona pompa wody?
g³owica jest aluminiowa.
rada dla osoby ¶ci±gaj±cej g³owice. silnik zasilany uk³.Common Rail. g³owicê DOK£ADNIE umyæ przed demonta¿em. wtryskiwacze w³o¿yæ do CzYSTYCH pojemniczków (NIE PUDE£EK PAPIEROWYCH!)

Gdyby pompa pad³a auto momentalnie skaka³oby na wysok± temperaturê (czujnik w g³owicy) i wentylator na 2 bieg, a tego w Mk6 nie da siê przegapiæ :yes:
Z reszt± zgadzam siê ca³kowicie :twisted:

kuba87 - 7 Lis 2012, 23:18

przemo_rsr, to ¿e te wtryski s± bardzo delikatne, kto wyci±ga³ z 1.8 tdci ten wie :-P
ElGrey, nie zawsze. mo¿e byæ np. u³amana ³opatka

przemo_rsr - 8 Lis 2012, 16:30

kuba87, chyba ka¿dy bior±c siê za robote wie jak dan± czê¶ci± postêpowaæ,
robie przy dieslach, wtrysk to wtrysk trzeba uwa¿aæ;) :) jakby by³a pompa to ca³y czas by mu p³yn wywala³o a nie tylko na obrotach

szumi81 - 9 Lis 2012, 17:29

ehh..... G³owica
marcel.z - 26 Lis 2012, 23:27

Samochód po wizycie u mechanika i rzeczywi¶cie uszkodzona uszczelka. Przy okazji ca³y rozrz±d wymieniony wiêc mam nadziejê, ¿e teraz teraz bêdzie ¶migaæ jak nale¿y :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group