Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Wysokie obroty-mała prędkość

kolegikolega - 13 Sty 2013, 17:17
Temat postu: [MK3] Wysokie obroty-mała prędkość
Witam. Dawno tu nie zaglądałem i nie rozwijałem swojego projektu fiesty po kryptonimem "oryginał" ale było to spowodowane bardzo długim wyjazdem. :sad:

Oczywiście po dłuższym staniu auta (7 miesiecy) wymieniłem olej, świece filtry itp.
Ale o co chodzi... Trochę już pojeździłem fiestą i martwią mnie wyższe obroty na każdym biegu np. na trasie mam 5 bieg, 3 tyś obrotów a prędkość na zimnym 70km/h a na ciepłem silniku 80km/h. Jak ją kupowałem (2,5roku temu) to bez problemu pociągła 190km/h :devil: Przez 7 miesiecy nie jeździłem Fiestą więc mam takie wrażenie że coś jest nie tak, chodź mogę się mylić. :sad: Silnik pracuje równo moc ma, nie dusi się ani nie kopci.
Sprzęgło nie ślizga się i jest dobre, wymienione około rok temu.
Komp zresetowany prawidłowo.

Sprawdziłem prędkości na poszczególnych biegach jakie mogę osiągnąć przy 3 tys obrotów

1 Bieg-10km/h
2 Bieg-30km/h
3 Bieg-40km/h
4 Bieg-60km/h
5-Bieg-80km/h

Silnik EFI 1,6 8v

JoeMix - 13 Sty 2013, 18:02

kolegikolega napisał/a:
Sprzęgło nie ślizga się i jest dobre
Bez problemu ruszasz z tzw piskiem?
Marcinowaty - 13 Sty 2013, 19:55

Podczas ruszania wrzuć na 5 bieg powinieneś go zadusić. Jak nie to masz sprzęgło do regulacji/wymiany
kolegikolega - 13 Sty 2013, 23:09

Jeszcze przed odpadami śniegu byłem zmuszony ruszyć szybciej ze skrzyżowania i złapały poślizg, nawet na 2 biegu jeszcze pociągnął na kostce.

A co do ruszenia z 5 biegu... Specjalnie poszedłem sprawdzic. Ruszalem z samego sprzęgła bo z gazem test nie jest miarodajny na śniegu/lodzie i udało mi sie go zdusić juz na 3 biegu oczywiście na ciepłym silniku.

Ja wiem że teoretycznie objawy wskazują na sprzęgło ale w mojej ocenie jest to jednak coś innego...

vegetagt - 14 Sty 2013, 01:10

Jak nie ma trakcji(bo zima, więc ślisko), to ja bym znalazl średniej wielkości górke, wrzucił 5ty bieg i od 90 gaz w deske.

Chociaż piszesz, ze na 5tce mozesz maks 80 jechac - a jak to sie dzieje?
Przy 60 na 5tce masz normalne obroty? Bo to przecież cały zakres musi być nietaki.Jak przy 60 jest normalnie, to nawet na prostym (bo po co aż tak panewki męczyć) gaz w podloge. Jak zaczną obroty wariować - sprzęgło. A może samoregulator zwariował i nie odpuszcza sprzęgła do końca?

No chyba, że obrotomierz wyzionął ducha i pokazuje wartości od czapy

kolegikolega - 14 Sty 2013, 17:09

Kolego. Nie pisałem że mogę max 80km/h, tylko przy 3 tys obrotów na piatym biegu osiągam prędkość 80km/h.

Jutro jak będę wracał z pracy nagram film aby tą sytuacje jakoś rozjaśnić.

Bezimienny - 14 Sty 2013, 17:25

Jaki masz telefon? ma GPS? albo skądinąd poszukaj telefonu/nawigacji pozwalającej sprawdzić prędkość i będziesz wiedział czy pokazuje ok (w sumie powinno bo w fieście to mechanika a nie elekto) więc wynika z tego że przekłamuje obrotomierz, opcją była by podmiana zegarów na chwile, jeśli będzie to samo to nie ich wina i trzeba szukać gdzie indziej pewno.
Marcinowaty - 14 Sty 2013, 20:51

Układ napędowy jest tak skonstruowany żeby 90 km/h osiągnąć przy max momencie obrotowym, przynajmniej kiedyś tak było że po prostej 90 km/h na V biegu miałeś przy 2000-2500 obr/min
Grax - 14 Sty 2013, 21:25

Gdzie ten filmik ?? Bez kkitu jestem ciekawy jak on pracuje
kolegikolega - 17 Sty 2013, 18:34

Przepraszam za zwłokę ale pojawiły się kolejne uroki Fieściory.. Zjarał się silniczek od nawiewu... Wymieniony na używany, bo nowy w IC 1000zł :kaput: Dzień później okazało się że silniczek od wycieraczek przednich nie działa... :głowąwmur: jutro trzeba sprawdzić to czy czasem nie odpieło się coś czy uszkodzony kabel. Wybaczcie. Na 100% jutro filmik będzie.. o ile nie zacznie padać :devil:

Licznik nie przekłamuje, jechałem kilka dni temu z nawigacją i granica błędu to 2-3km/h

Będę nagrywał tabletem bo ma najlepszą jakość z moich "sprzętów" ale nie ma modułu 3G i GPS-a :sad: Spróbuje tak nagrać aby przedstawić to jak najwięcej szczegółów.


...............................AKTUALIZACJA.........................

Wyrobiłem się i termin mojego obiecanego filmu dotrzymałem. Machajki (wycieraczki) już zrobione :P Zrobiłem jednak kombinacje telefon + DVR aby mieć wszystko jak najdokładniej :) Przeskok dźwięku z telefony i DVRa to jakieś 1s dlatego taki pogłos. A więc zapraszam na film.

Film dałem jako niepubliczny więc jak będą jakieś problemy z odtwarzaniem to proszę pisać.

Bezimienny - 18 Sty 2013, 23:52

Moim zdaniem obrotek zawyża troszke, witać to nawet gdy stoisz na światłach i na wolnych obrotach ma ponad tysiąc a powinno być chyba troche poniżej.


P.S Szybko biegi zmieniasz, nie wiem czy nie za szybko, chyba że to po to żeby pokazać jak auto sie zachowuje.

kolegikolega - 19 Sty 2013, 00:23

Powiem tak.. DVR był pod zapalniczkę podłączony i troszeczkę więcej obrotów miała. a tak to utrzymuje się do 1000rpm. Tylko jak pisałem w pierwszym poście że mam tylko wrażenie że coś jest nie tak.. dawno nią nie jeździłem. Więc proszę kogoś kto ma seryjne 1,6 8V EFI aby zobaczył jak to u niego wygląda. Jeżeli wszystko jest u mnie ok to proszę o wykasowanie tego posta aby nie zaśmiecał forum.

PS. Akurat biegi zmieniałem żwawo bo musiałem trzymać tel.... aaaa nie dokończę bo jeszcze mandat wyłapie :P i to nie jeden sądząc po filmiku :devil:

360Andrzej - 19 Sty 2013, 17:21

WITAM A JAKI ROZMIAR OPONEK MASZ???
JoeMix - 19 Sty 2013, 19:17

kolegikolega napisał/a:
DVR był pod zapalniczkę podłączony i troszeczkę więcej obrotów miała.
:9: Że co? Podłączenie czegoś pod zapalniczkę zwiększa Ci obroty?
Maciem - 21 Sty 2013, 07:39

Cos nie tak jest z elektryka, mialem dokladnie tak samo. Auto jezdzilo tak jak zawsze a na obrotku pokazywalo za duzo po prostu.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group