Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK6] Nagły brak mocy i kontrolki oleju, aku oraz silnika

DS409 - 18 Wrz 2013, 18:48
Temat postu: [MK6] Nagły brak mocy i kontrolki oleju, aku oraz silnika
Witam.
Posiadam Fiestę 1.4 TDCi z 2006roku. Kupiłam ją w tym roku w czerwcu, sprowadzoną z Belgii. Już kiedy wracałam nią na kołach pojawił się problem, który ciągnie się za mną do teraz. Mianowicie nagle w trakcie jazdy Fiesta jakby traci moc. Na początku jest takie uczucie jakbym jechała szybko i nagle zdjęła nogę z gazu - takie szarpnięcie. I potem zaczyna się toczyć, zero reakcji na pedał gazu. Do tego zwykle zapala się kontrolka akumulatora lub silnika. Dziś zapaliły się obie i do tego jeszcze kontrolka od oleju. Zwykle pomagało wrzucenie na luz na pare sekund i potem dwójka i już szła normalnie. Dziś jednak kilkukrotne wrzucenie na luz nie pomogło. Musiałam zjechać na pobocze i odpalić auto jeszcze raz. Dodam jeszcze, że zwykle dzieje się to po przejechaniu niecałego kilometra. No i na dodatek to nie dzieje się codziennie, czasem kilka razy w tygodniu, czasem mam tydzień - 1,5tyg spokoju.
Auto było dwa razy na komputerze, w tym raz u Forda i nic nie znaleźli. Paliwo tankuje z Orlenu. Płyny wszystkie mam.
Bardzo proszę o jakieś podpowiedzi, bo naprawdę nie wiem co robić. I proszę o wyrozumiałość, bo jestem kobietą, której wiedza na temat samochodów jest bardzo znikoma :) w miarę możliwości mówcie proszę w prostym języku:)

Pozdrawiam,
Paulina

vegetagt - 18 Wrz 2013, 22:28

swego czasu była tu taka sama fiesta z podobnie dziwnym problemem. Winnym okazał się czujnik położenia wału.

http://www.fiestaklubpols...p=693811#693811

Puff - 18 Wrz 2013, 23:02

Może też być padnięty pedał gazu - zwłaszcza jeśli dzieje się to przy mniej więcej tym samym przedziale obrotów :)
vegetagt - 18 Wrz 2013, 23:44

Pufcio, ale silnik by gasł od padniętego pedału? :9:
Puff - 18 Wrz 2013, 23:55

vegetagt - aham, dokładnie. U mnie potrafił silnik zgasnąć w trakcie wyprzedzania :)
DS409 - 19 Wrz 2013, 17:48

Dzięki Panowie za podpowiedzi. Przeczytałam podrzucony wątek. Różnica jest taka, że mi auto nie gaśnie tylko jakby nie reaguje. Po wrzuceniu na luz, potem wrzucam na dwójkę i jadę dalej, nie muszę odpalać od nowa.
Jakbyście jeszcze mieli jakieś pomysły, ale może znacie jakiegoś dobrego mechanika we Wrocławiu , który by to ogarnął to będę wdzięczna

Puff - 19 Wrz 2013, 18:59

Ogólnie kontrolka aku się zapala wtedy, kiedy nie ma ładowania.
Kontrolka silnika zapala się wtedy, gdy coś na linii człowiek-silnik nie działa (tu: mogą być problemy z odczytem np. z pedału gazu).

Jeśli moja teoria jest słuszna, to mogli trochę "poprawić" obsługę błędu - lepsze "odcięcie" gazu niż wyłączenie silnika - tak może (choć zaznaczam - to tylko hipoteza) reagować mk6 na awarię pedału.

Jeśli chcesz wiedzieć co się kaszani, jedź do warsztatu, który ma interfejsy diagnostyczne - niech takowy podepną i zobaczą jakie kody błędów ma w pamięci komputer.

Podobno da się też włączyć w mk6 tryb diagno (trzeba by poszukać po forum) - może z tamtego poziomu dałoby się odczytać jaki to błąd i oszczędzić parędziesiąt złotych :)

DS409 - 20 Wrz 2013, 16:19

Na diagnostyce komputerowej byłam już dwa razy - pisałam już wcześniej. Raz w Norauto, raz u Forda i nic nie wykryli.
Puff - 20 Wrz 2013, 16:50

Umknęło mi to. Pytanie czy sprawdzili ew. kody błędów czy może podpięli złącze i sprawdzali odczyty (to da się zrobić, diagnosta u mnie skasował za to 5 dyszek i od razu wiedziałem, że winowajcą jest pedał). Nawet jeśli to będzie jakiś czujnik, to też to wykaże.

Jeśli chcesz pewne rzeczy wykluczyć, to musisz powiedzieć czy dzieje się to przy pewnym, stałym zakresie obrotów, bo odpowiedzi na to pytanie nie udzieliłaś.

DS409 - 20 Wrz 2013, 17:10

mozna powiedzieć że przy w miarę stałych - jakies 1,5-2 tys, zwykle jade wtedy na 2, max na 3. na wyzszych biegach nigdy sie to nie zdarzyło.

co do kodów błędów to pewna nie jestem, bo sama nie byłam. W sumie dzisiaj się dopytałam, że jednak coś znaleźli. Podobno powiedzieli, że coś z czujnikiem hamulca i nie grzeją wszystkie świece.
Nie wiem czy to ma coś do rzeczy, ale z hamowaniem nie mam zadnych problemów a auto odpala na dotyk

Puff - 20 Wrz 2013, 17:59

Czujnik hamulca... brzmi trochę enigmatycznie :) Może chodzi o ten czujnik, który zapala światła stop, gdy naciskasz pedał?
Świece... na zimę dobrze jest je wymienić, bo spalanie może wzrosnąć :)

Co do usterki - sprawdź ten przedział obrotów na innych biegach - najłatwiej byłoby na piątym - jechać kawałek przy 1300-1400 rpm, potem dodawać cyklicznie po ~100 obrotów. Jeśli usterka wystąpi, to samo to dużo powie :)

DS409 - 21 Wrz 2013, 13:55

spróbuję coś pokombinowac. Chociaż złośliwość rzeczy martwych nie zna granic i zawsze jak specjalnie ktoś ze mną jechał żeby to sprawdzić to nigdy nic się nie dzieje... :)

edit:

A myślisz , że ten czujnik wału, o którym była mowa w wątku podrzuconym na początku to może być to?


Pufcio: posty edytujemy, nie piszemy jeden pod drugim! :P

Puff - 21 Wrz 2013, 14:54

Wykombinuj w jakich dokładnie warunkach dzieje się to, co opisujesz - pierdoła może mieć znaczenie (np. czy jedziesz z górki czy pod górkę, a może na prostej drodze?), itd. Znajdź jak najwięcej prawidłowości, będzie łatwiej odtworzyć sytuację :)

Co do czujnika położenia wału - tu nie pomogę niestety, bo ja nigdy takich problemów nie miałem, a nie będę cytował kogoś, nie mając pewności czy ma rację - wszak to, co tu piszemy, to tylko hipotezy.

mmbu - 21 Wrz 2013, 18:37

Przy wciskaniu pedału hamulca bez użycia sprzęgła zostaje odcięty/ograniczony dopływ paliwa do silnika w przypadku diesla(brak możliwości hamowania lewa noga). Jak masz uszkodzony czujnik pedału hamulca, to może on być przyczyną takich rzeczy. srutututu, a życie utrudnia
vegetagt - 21 Wrz 2013, 23:09

mmbu, a jak to się ma do kontrolki ładowania i oleju? Bo checka rozumiem.
W vagu starczy drugi raz depnąć pedał gazu podczas hamowania i już normalnie przyspiesza.

mmbu - 23 Wrz 2013, 18:28

może poprostu obroty spadają na granicę pracy silnika.
Dual - 30 Wrz 2013, 12:54

DS409
Twój problem może być spowodowany również niewielką nieszczelnością w układzie paliwowym. (przelewy, może "gruszka" do odpowietrzania, któryś z oringów przy filtrze paliwa?
Kluczowe pytanie:
Kiedy wymieniany był filtr paliwa ?

Czy podczas gdy pojawia się opisywany przez Ciebie problem pokazuję się na zegarach kontrolka świec żarowych?

Twój problem jest dość nietypowy i ciązko coś zaradzić nie mająć tego samochodu przed oczami :yes:

kmy - 11 Paź 2013, 19:38

DS409, udało Ci się już rozwiązać problem?

Ja miałem kiedyś w Focusie 1,6 benzyna taką dyskotekę na desce rozdzielczej, wskazówki opadały, szły na max, kontrolki się zapalały, silnik słabł. Działo się to w czasie jazdy. Podłączenia pod komputer nic nie wykazywały.
Długo z tym walczyłem, ostatecznie okazało się, że nie łączyło jedno połączenie masy w komorze silnika w pobliżu akumulatora. Wyczyszczenie tego połączenia pomogło i do dziś (samochód nadal jest w rodzinie, choć już nie mój) jest dobrze..

Także jeśli nadal nie wiesz co to jest, to spróbuj podjechać do elektryka i niech przeczyści te połączenia masowe w komorze silnika.

res159 - 9 Lip 2014, 18:08

takie słowne naprawianie usterki dla mnie jest bezzasadne, przyczyn może być wiele, jeśli jest brak mocy może być nawet zapchany filtr paliwa, może być czujnik położenia wału, może ktoś grzebał coś w rozrządzie... może, może, może, może, może pojedź do serwisu albo dobrego mechanika?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group