Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Swap z 1.25 na 2.0 z ST

Party35boy - 24 Lut 2014, 11:53
Temat postu: [MK6] Swap z 1.25 na 2.0 z ST
Czy ktoś robil kiedykolwiek lub miał styczność jak wygląda przeszczepienie serducha w fieście ? jakie to są koszty jeżeli ma się już silnik 2.0 i z czym trzeba się ewentualnie liczyć ? czekam na podpowiedzi (jestem tutaj poczatkujący i dopiero co zaczynam). Prosze o jakiekolwiek poodpowiedzi ;)
pawel_mk3 - 24 Lut 2014, 12:22

Party35boy, <szukaj> Parzych robił na 1,6 w mk6
Parzych - 24 Lut 2014, 16:31

Party35boy napisał/a:
Czy ktoś robil kiedykolwiek lub miał styczność jak wygląda przeszczepienie serducha w Fieście ?
W Fiestach już nie takie rzeźby chłopaki tutaj robili, ale w MK6 jeszcze nie...
Party35boy napisał/a:
jakie to są koszty jeżeli ma się już silnik 2.0 i z czym trzeba się ewentualnie liczyć ?
Mając sam silnik dodać trzeba kolektory + wydech, pewnie trzeba jeszcze skrzynię wymienić i wiązkę elektryczną, no i przede wszystkim hamulce, koszty można tylko szacować - myślę że może w 5tys. można się wyrobić mając już silnik...
Party35boy - 25 Lut 2014, 10:15

nad wydechem myślałem zeby zrobić po prostu cały przelot, bo mam znajomego i móglby mi to elegancko zrobic, i poniósłbym koszty w sumie materiału no a robocizna to za tą przysłowiową (flaszkę).

Słyszałem własnie że podobno nie trzeba wymieniać skrzyni biegów (ale nie wiem ile w tym prawdy, przez to sie pytam bo może ktoś bardziej jest obcykany).

Parzych@ - myślisz że koszt całej robocizny to 5 tysięcy już razem z silnikiem czy bez silnika jeszcze ?

Hamulce mam do wymiany czy tak czy tak, bo po prostu już widzę że tarcze muszą być nowe. Co własnie do hamulców, coś konkretnego proponujesz ?

MisiekT - 25 Lut 2014, 10:44

taniej wyjdzie sprzedac i kupic ST - jak zaczniesz zbierac do kupy silnik, skrzynie, wiazki, wydech, dolot, cala elektryke i do tego heble - wyjdzie wiecej $$$ i mnostwo roboty
Party35boy - 25 Lut 2014, 11:13

No też tak myślałem, że lepiej sprzedać, ale miedzy bogiem a prawdą, za auto które wyszło w 2002 roku kokosów nie dostanę, tymbardziej że stan techniczny zewnątrz to też daje wiele do zyczenia. jest pare obdarć, rys, i fakt faktem zeby sprzedać musiałbym też wstadzić coś w nia a na pewno nie dostałbym pieniedzy ktore mnie zadowalają. Tymbardziej chcę się trochę pobawić Fiestą bo jeżdzę nia 4 lata, a od 11 lat mamy ją w rodzinie. Teraz odkupiłem ją od rodziców i autko faktyczie jest moje, wiec chcę pokąbinować. Jedyny plus tego że faktycznie auto ma oryginalny przebieg 120.000 tysiecy, no i 2 lata temu założyłem sobie do niej LPG. Tylko 1.25 to troche za mało ;(
mmbu - 25 Lut 2014, 12:03

To jak chcesz kombinować , to kup sobie mondeo mk3 anglika. Cenę sprawdzisz na allegro. Co Ci zostanie po swapie sprzedaj i może zwróci Ci się połowa kosztów.
Parzych - 25 Lut 2014, 13:42

Party35boy napisał/a:
Parzych@ - myślisz że koszt całej robocizny to 5 tysięcy już razem z silnikiem czy bez silnika jeszcze ?
Parzych napisał/a:
myślę że może w 5tys. można się wyrobić mając już silnik...
Ja swapując na 1.6 zamknąłem się w 4tys. zł z silnikiem, kompletnym sprzęgłem z kołem zamachowym, kolektorem ssącym, jakimiś drobiazgami i robocizną... Najprościej byłoby ściągnąć anglika np. po dachu i wszystko przełożyć, może w 10tys. byś się zmieścił...
Party35boy napisał/a:
Co właśnie do hamulców, coś konkretnego proponujesz ?
Z ST... :ok:
MisiekT - 25 Lut 2014, 13:50

Cytat:
Ja swapując na 1.6 zamknąłem się w 4tys. zł z silnikiem

nooo, tylko ze Ty zrobiles rzezbe zostawiajac stary wydech, dolot, hamulce i inne graty, ktore powinny byc od razu poprawione...

Parzych - 25 Lut 2014, 14:07

MisiekT napisał/a:
Cytat:
Ja swapując na 1.6 zamknąłem się w 4tys. zł z silnikiem

nooo, tylko ze Ty zrobiles rzezbe zostawiajac stary wydech, dolot, hamulce i inne graty, ktore powinny byc od razu poprawione...
Tylko wydech został z 1,25 a hamulce tylko w ST są inne, Ty masz takie same hamulce jak ja... ozor
MisiekT - 25 Lut 2014, 15:18

dolot tez miales z 1.25, heble tez sa slabsze... do tego dodaj kwestie zawiasu o ile kolega juz sie tym nie zajal :) tak czy inaczej - przy obecnych cenach oplaca sie sprzedac co sie ma i kupic fabryke...
a jak swapowac, to od razu na cos naprawde fajnego :-P

Parzych - 25 Lut 2014, 16:16

MisiekT napisał/a:
dolot tez miales z 1.25
Przecież karwia, napisałem:
Parzych napisał/a:
kolektorem ssącym
MisiekT napisał/a:
heble tez sa slabsze...
Niż w czym <???> Bo na pewno nie są słabsze niż w MK6 1,6 "S"... Wszystkie wersje silnikowe oprócz 2.0 ST miały z przodu tarcze 258mm i z tyłu bębny, a ST z przodu tarcze 278mm i z tyłu tarcze... MisiekT, chyba na siłę próbujesz szukać dziury w całym... :9:
MisiekT - 25 Lut 2014, 18:53

Parzych napisał/a:
Niż w czym

niż w ST - kolega pisze o ST, nie o 1.6 :fox:

Parzych napisał/a:
próbujesz szukać dziury w całym

jak zawsze... jeżeli tylko nie słodzę a patrze krytycznie, to od razu szukam dziury w całym :rotfl:

Parzych - 25 Lut 2014, 19:33

MisiekT napisał/a:
Parzych napisał/a:
Niż w czym

niż w ST - kolega pisze o ST, nie o 1.6 :fox:
To przeczytaj to:
Parzych napisał/a:
dodać trzeba [...] no i przede wszystkim hamulce
i to:
Parzych napisał/a:
Z ST... :ok:


MisiekT napisał/a:
Parzych napisał/a:
próbujesz szukać dziury w całym

jak zawsze... jeżeli tylko nie słodzę a patrze krytycznie, to od razu szukam dziury w całym :rotfl:
I jeśli chcesz być krytyczny, to bądź i w stosunku do siebie, bo mi zarzucałeś to:
MisiekT napisał/a:
tylko ze Ty zrobiles rzezbe zostawiajac [...] hamulce i inne graty
co było totalnym bezsensem, czytaj całe wypowiedzi innych a nie tylko wybiórczo... gy
MisiekT - 25 Lut 2014, 19:38

tak jest :ok:
a wracając do tematu - silnik to tylko ułamek całej układanki :fox:

mmbu - 25 Lut 2014, 21:21

MisiekT napisał/a:
tak jest :ok:
a wracając do tematu - silnik to tylko ułamek całej układanki :fox:


No, to powiedz jaki ułamek, bo ja dałem rozsądne rozwiązanie na minimalizacje kosztów. Kolega napisał, że hamulce i tak ma do roboty. Uważasz, ze na serii zawiasie nie da rady jeździć? Faktycznie 20 mm niższe sprężyny dają w chooooo... do właściwości jezdnych.

MisiekT - 25 Lut 2014, 21:29

tak - uważam, ze kazda czesc która jest wzmocniona w mocniejszych jednostkach, powinna zostać również poprawiona przy swapie - czyli w tym przypadku hamulce i zawias (roznica w masie silnika i podzespolow) jako absolutne minimum, a do tego sporo mniejszych lub większych elementow osprzetu
mmbu - 25 Lut 2014, 22:00

Do jakiego silnika masz sprężyny w Swojej fiescie?
MisiekT - 25 Lut 2014, 22:04

do takiego jaki jest pod maską
mmbu - 25 Lut 2014, 22:08

Tylko do takiego? Czy do wszystkich? Wiesz jaka jest różnica w wadze silników?
MisiekT - 25 Lut 2014, 22:33

w MK7 roznica niewielka i pewnie ten sam Eibach jest do wszystkich benzyn wolnossacych...
za to w MK6 roznica miedzy 1.25 z oryginalna skrzynia, a 2.0 ze skrzynia jest już wieksza - do tego ST z zalozenia jest robiony pod mocniejsza jazde - podobnie jak i MK7 ST

PS. ale Polak i na drzwiach od stodoly pojedzie, wiadomo :-P

Parzych - 25 Lut 2014, 22:43

Drobna sprawa z zawieszeniem w MK6, zmierzyłem stabilizator z ST i nasz z 1,25 - mają tą samą grubość... :9:
MisiekT - 25 Lut 2014, 22:52

oba? czy fabrycznie jest tylko przod?
Parzych - 25 Lut 2014, 23:00

Mierzyłem tylko przednie, w sumie nie bardzo wiem gdzie miałby być tylny... :9:
mmbu - 25 Lut 2014, 23:24

Niech ktoś jeszcze sprawdzi, ale google mówi , że różnica w masach fiesty 1,25, 2,0 jest niecałe 50kg.

MisiekT, ja wiem , że mk7 , to jest w ogóle boska i we wszystkim najlepsza, ale jeździsz na sprężynach do 1,25-1,6 , a piszesz, że tak się nie robi. A różnica w masach wynika również z dodatkowego wyposażenia ST. Różnica w wagach silników jest nieznaczna.

I tym zakończę z mojej strony

MisiekT - 25 Lut 2014, 23:35

nie wiem co ma do tematu rzekoma "boskość" MK7? :fox:

mmbu napisał/a:
ale jeździsz na sprężynach do 1,25-1,6 , a piszesz, że tak się nie robi

jeżeli producent przewiduje inne sprężyny do 1.25 i 1.6, to kupuje się odpowiednie... jeżeli masz 1 model i maja homologacje na wszystkie silniki, to nic w tym zlego nie ma... rozumiesz roznice?

PS. a 50kg roznicy w masie na przedniej osi to akurat sporo...

tak czy inaczej - ja swoje powiedziałem już wcześniej - sprzedać i kupic zdrowe ST

Parzych - 25 Lut 2014, 23:45

MisiekT napisał/a:
sprzedać i kupic zdrowe ST
Nie ma zdrowych ST, potwierdza to temat Igraszka... :9:

PS.
Gdzie jest tylny stabilizator :?:

MisiekT - 26 Lut 2014, 06:32

jeżeli by był fabrycznie, to pewnie przy belce, jak w każdym innym
Party35boy - 26 Lut 2014, 11:48

Trochę się pogubiłem tutaj w tych wypowiedziach już, bo dostałem sporo więcej informacji niż powinienem mieć :P
Żeby kupić faktycznie ST, ładne i w miare wiarygodne to jedyna co mi się podobała była w granicach 20k, nie ukrywajac ja swoje auto odkupiłem od rodziców, jakos swoje pierwsze i za moją mk6 dałem im 3k, wiec to jest różnica. Chcę przełożyć serducho z tego względu że fakt, brakuje mocy, a drugą sprawą jest to że chce mieć 5 furtek w autku, a nie co chwilę wychodzić jeśli trzeba będzie kogoś zabrać, a to jest troszeczkę umęczenie. Jednakże chcę zrealizowac swój plan, bo większość znajomych nie wie co będzie grane bo są przyzwyczajeni do mojej poczciwej 1.25 ;) a tu by było zaskoczenie gdy nagle mała Fiescinka odchodzi na każdej prostej ;)
Zawieszenie i tak mam w planach, około 20-30mm niższe, tarcze przód na 100% bo już im się należy.
Jeśli chodzi mi o pozostały montaz całego silnika, to ktoś z was co faktycznie robił swap miał jakies problemy takiego typu ze silnik nie chciał wejść albo miał jakies inne mocowania i coś trzeba było kombinować ? :) z czym są jednak najwieksze problemy przy takim swapie ?

mmbu - 26 Lut 2014, 12:01

MisiekT napisał/a:
nie wiem co ma do tematu rzekoma "boskość" MK7? :fox:

mmbu napisał/a:
ale jeździsz na sprężynach do 1,25-1,6 , a piszesz, że tak się nie robi

jeżeli producent przewiduje inne sprężyny do 1.25 i 1.6, to kupuje się odpowiednie... jeżeli masz 1 model i maja homologacje na wszystkie silniki, to nic w tym zlego nie ma... rozumiesz roznice?

PS. a 50kg roznicy w masie na przedniej osi to akurat sporo...

tak czy inaczej - ja swoje powiedziałem już wcześniej - sprzedać i kupic zdrowe ST


No nie rozumiem kogoś , kto wypuścił focusa ze szpachli, a krytykuje sprężyny od słabszej wersji. 50kg . to nie na przednią oś.

Mam durateca 1,8 w garażu i 2,0 pod maską. Jeżeli jestem w stanie go sam podnieść, to musisz mi wierzyć, że różnica w wagach jest niewielka. Jak nie to zapraszam z wagą i zważymy moje 1,8 i Parzycha 1,25.

Co do samego swapa, to silnik masz P&P. Najprawdopodobniej jak zostawisz swoje koło zamachowe, to skrzynie będziesz mógł zostawić swoją. A najwięcej zabawy będzie z instalacją. Dlatego najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest zakup mondeo anglika. Masz wtedy silnik, który możesz sprawdzić w samochodzie, masz wszystkie elementy niezbędne do odpalenia w nowej budzie i masz silnik, który maił trochę lżejsze życie niż w fiescie ST, która 90% przejechała z gazem w podłodze i "po odcinkach".

Qzyn - 26 Lut 2014, 14:54

Niestety nie jestem na biezaco w MK6 i 7 jednak poddal bym Ci do rozwazenia jeszcze jedna opcje.
W fiescie mk5 silnik z pumy jest wymienny jesli chodzi o mocowania z silnikiem 1,25. Do skrzyni tez pasuje. Silnik ma 125 koni i jest tani jak barszcz.
Pomysl czy nie wystarczy Ci 125 koni, zawieszenia nie bedziesz raczej musial zmieniac tylko dobre hamulce kupic.
A chlopaki obcykani w mk6 i 7 niech potwierdza czy ten silnik wejdzie P&P


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group