|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Tuning mechaniczny - [MK6] Swap z 1.25 na 2.0 z ST
Party35boy - 24 Lut 2014, 11:53 Temat postu: [MK6] Swap z 1.25 na 2.0 z ST Czy ktoś robil kiedykolwiek lub miał styczność jak wygląda przeszczepienie serducha w fieście ? jakie to są koszty jeżeli ma się już silnik 2.0 i z czym trzeba się ewentualnie liczyć ? czekam na podpowiedzi (jestem tutaj poczatkujący i dopiero co zaczynam). Prosze o jakiekolwiek poodpowiedzi
pawel_mk3 - 24 Lut 2014, 12:22
Party35boy, Parzych robił na 1,6 w mk6
Parzych - 24 Lut 2014, 16:31
Party35boy napisał/a: | Czy ktoś robil kiedykolwiek lub miał styczność jak wygląda przeszczepienie serducha w Fieście ? | W Fiestach już nie takie rzeźby chłopaki tutaj robili, ale w MK6 jeszcze nie... Party35boy napisał/a: | jakie to są koszty jeżeli ma się już silnik 2.0 i z czym trzeba się ewentualnie liczyć ? | Mając sam silnik dodać trzeba kolektory + wydech, pewnie trzeba jeszcze skrzynię wymienić i wiązkę elektryczną, no i przede wszystkim hamulce, koszty można tylko szacować - myślę że może w 5tys. można się wyrobić mając już silnik...
Party35boy - 25 Lut 2014, 10:15
nad wydechem myślałem zeby zrobić po prostu cały przelot, bo mam znajomego i móglby mi to elegancko zrobic, i poniósłbym koszty w sumie materiału no a robocizna to za tą przysłowiową (flaszkę).
Słyszałem własnie że podobno nie trzeba wymieniać skrzyni biegów (ale nie wiem ile w tym prawdy, przez to sie pytam bo może ktoś bardziej jest obcykany).
Parzych@ - myślisz że koszt całej robocizny to 5 tysięcy już razem z silnikiem czy bez silnika jeszcze ?
Hamulce mam do wymiany czy tak czy tak, bo po prostu już widzę że tarcze muszą być nowe. Co własnie do hamulców, coś konkretnego proponujesz ?
MisiekT - 25 Lut 2014, 10:44
taniej wyjdzie sprzedac i kupic ST - jak zaczniesz zbierac do kupy silnik, skrzynie, wiazki, wydech, dolot, cala elektryke i do tego heble - wyjdzie wiecej $$$ i mnostwo roboty
Party35boy - 25 Lut 2014, 11:13
No też tak myślałem, że lepiej sprzedać, ale miedzy bogiem a prawdą, za auto które wyszło w 2002 roku kokosów nie dostanę, tymbardziej że stan techniczny zewnątrz to też daje wiele do zyczenia. jest pare obdarć, rys, i fakt faktem zeby sprzedać musiałbym też wstadzić coś w nia a na pewno nie dostałbym pieniedzy ktore mnie zadowalają. Tymbardziej chcę się trochę pobawić Fiestą bo jeżdzę nia 4 lata, a od 11 lat mamy ją w rodzinie. Teraz odkupiłem ją od rodziców i autko faktyczie jest moje, wiec chcę pokąbinować. Jedyny plus tego że faktycznie auto ma oryginalny przebieg 120.000 tysiecy, no i 2 lata temu założyłem sobie do niej LPG. Tylko 1.25 to troche za mało ;(
mmbu - 25 Lut 2014, 12:03
To jak chcesz kombinować , to kup sobie mondeo mk3 anglika. Cenę sprawdzisz na allegro. Co Ci zostanie po swapie sprzedaj i może zwróci Ci się połowa kosztów.
Parzych - 25 Lut 2014, 13:42
Party35boy napisał/a: | Parzych@ - myślisz że koszt całej robocizny to 5 tysięcy już razem z silnikiem czy bez silnika jeszcze ? |
Parzych napisał/a: | myślę że może w 5tys. można się wyrobić mając już silnik... | Ja swapując na 1.6 zamknąłem się w 4tys. zł z silnikiem, kompletnym sprzęgłem z kołem zamachowym, kolektorem ssącym, jakimiś drobiazgami i robocizną... Najprościej byłoby ściągnąć anglika np. po dachu i wszystko przełożyć, może w 10tys. byś się zmieścił... Party35boy napisał/a: | Co właśnie do hamulców, coś konkretnego proponujesz ? | Z ST...
MisiekT - 25 Lut 2014, 13:50
Cytat: | Ja swapując na 1.6 zamknąłem się w 4tys. zł z silnikiem |
nooo, tylko ze Ty zrobiles rzezbe zostawiajac stary wydech, dolot, hamulce i inne graty, ktore powinny byc od razu poprawione...
Parzych - 25 Lut 2014, 14:07
MisiekT napisał/a: | Cytat: | Ja swapując na 1.6 zamknąłem się w 4tys. zł z silnikiem |
nooo, tylko ze Ty zrobiles rzezbe zostawiajac stary wydech, dolot, hamulce i inne graty, ktore powinny byc od razu poprawione... | Tylko wydech został z 1,25 a hamulce tylko w ST są inne, Ty masz takie same hamulce jak ja...
MisiekT - 25 Lut 2014, 15:18
dolot tez miales z 1.25, heble tez sa slabsze... do tego dodaj kwestie zawiasu o ile kolega juz sie tym nie zajal tak czy inaczej - przy obecnych cenach oplaca sie sprzedac co sie ma i kupic fabryke...
a jak swapowac, to od razu na cos naprawde fajnego
Parzych - 25 Lut 2014, 16:16
MisiekT napisał/a: | dolot tez miales z 1.25 | Przecież karwia, napisałem: Parzych napisał/a: | kolektorem ssącym |
MisiekT napisał/a: | heble tez sa slabsze... | Niż w czym Bo na pewno nie są słabsze niż w MK6 1,6 "S"... Wszystkie wersje silnikowe oprócz 2.0 ST miały z przodu tarcze 258mm i z tyłu bębny, a ST z przodu tarcze 278mm i z tyłu tarcze... MisiekT, chyba na siłę próbujesz szukać dziury w całym...
MisiekT - 25 Lut 2014, 18:53
Parzych napisał/a: | Niż w czym |
niż w ST - kolega pisze o ST, nie o 1.6
Parzych napisał/a: | próbujesz szukać dziury w całym |
jak zawsze... jeżeli tylko nie słodzę a patrze krytycznie, to od razu szukam dziury w całym
Parzych - 25 Lut 2014, 19:33
MisiekT napisał/a: | Parzych napisał/a: | Niż w czym |
niż w ST - kolega pisze o ST, nie o 1.6 | To przeczytaj to: Parzych napisał/a: | dodać trzeba [...] no i przede wszystkim hamulce | i to: Parzych napisał/a: | Z ST... |
MisiekT napisał/a: | Parzych napisał/a: | próbujesz szukać dziury w całym |
jak zawsze... jeżeli tylko nie słodzę a patrze krytycznie, to od razu szukam dziury w całym | I jeśli chcesz być krytyczny, to bądź i w stosunku do siebie, bo mi zarzucałeś to: MisiekT napisał/a: | tylko ze Ty zrobiles rzezbe zostawiajac [...] hamulce i inne graty | co było totalnym bezsensem, czytaj całe wypowiedzi innych a nie tylko wybiórczo...
MisiekT - 25 Lut 2014, 19:38
tak jest
a wracając do tematu - silnik to tylko ułamek całej układanki
mmbu - 25 Lut 2014, 21:21
MisiekT napisał/a: | tak jest
a wracając do tematu - silnik to tylko ułamek całej układanki |
No, to powiedz jaki ułamek, bo ja dałem rozsądne rozwiązanie na minimalizacje kosztów. Kolega napisał, że hamulce i tak ma do roboty. Uważasz, ze na serii zawiasie nie da rady jeździć? Faktycznie 20 mm niższe sprężyny dają w chooooo... do właściwości jezdnych.
MisiekT - 25 Lut 2014, 21:29
tak - uważam, ze kazda czesc która jest wzmocniona w mocniejszych jednostkach, powinna zostać również poprawiona przy swapie - czyli w tym przypadku hamulce i zawias (roznica w masie silnika i podzespolow) jako absolutne minimum, a do tego sporo mniejszych lub większych elementow osprzetu
mmbu - 25 Lut 2014, 22:00
Do jakiego silnika masz sprężyny w Swojej fiescie?
MisiekT - 25 Lut 2014, 22:04
do takiego jaki jest pod maską
mmbu - 25 Lut 2014, 22:08
Tylko do takiego? Czy do wszystkich? Wiesz jaka jest różnica w wadze silników?
MisiekT - 25 Lut 2014, 22:33
w MK7 roznica niewielka i pewnie ten sam Eibach jest do wszystkich benzyn wolnossacych...
za to w MK6 roznica miedzy 1.25 z oryginalna skrzynia, a 2.0 ze skrzynia jest już wieksza - do tego ST z zalozenia jest robiony pod mocniejsza jazde - podobnie jak i MK7 ST
PS. ale Polak i na drzwiach od stodoly pojedzie, wiadomo
Parzych - 25 Lut 2014, 22:43
Drobna sprawa z zawieszeniem w MK6, zmierzyłem stabilizator z ST i nasz z 1,25 - mają tą samą grubość...
MisiekT - 25 Lut 2014, 22:52
oba? czy fabrycznie jest tylko przod?
Parzych - 25 Lut 2014, 23:00
Mierzyłem tylko przednie, w sumie nie bardzo wiem gdzie miałby być tylny...
mmbu - 25 Lut 2014, 23:24
Niech ktoś jeszcze sprawdzi, ale google mówi , że różnica w masach fiesty 1,25, 2,0 jest niecałe 50kg.
MisiekT, ja wiem , że mk7 , to jest w ogóle boska i we wszystkim najlepsza, ale jeździsz na sprężynach do 1,25-1,6 , a piszesz, że tak się nie robi. A różnica w masach wynika również z dodatkowego wyposażenia ST. Różnica w wagach silników jest nieznaczna.
I tym zakończę z mojej strony
MisiekT - 25 Lut 2014, 23:35
nie wiem co ma do tematu rzekoma "boskość" MK7?
mmbu napisał/a: | ale jeździsz na sprężynach do 1,25-1,6 , a piszesz, że tak się nie robi |
jeżeli producent przewiduje inne sprężyny do 1.25 i 1.6, to kupuje się odpowiednie... jeżeli masz 1 model i maja homologacje na wszystkie silniki, to nic w tym zlego nie ma... rozumiesz roznice?
PS. a 50kg roznicy w masie na przedniej osi to akurat sporo...
tak czy inaczej - ja swoje powiedziałem już wcześniej - sprzedać i kupic zdrowe ST
Parzych - 25 Lut 2014, 23:45
MisiekT napisał/a: | sprzedać i kupic zdrowe ST | Nie ma zdrowych ST, potwierdza to temat Igraszka...
PS.
Gdzie jest tylny stabilizator
MisiekT - 26 Lut 2014, 06:32
jeżeli by był fabrycznie, to pewnie przy belce, jak w każdym innym
Party35boy - 26 Lut 2014, 11:48
Trochę się pogubiłem tutaj w tych wypowiedziach już, bo dostałem sporo więcej informacji niż powinienem mieć
Żeby kupić faktycznie ST, ładne i w miare wiarygodne to jedyna co mi się podobała była w granicach 20k, nie ukrywajac ja swoje auto odkupiłem od rodziców, jakos swoje pierwsze i za moją mk6 dałem im 3k, wiec to jest różnica. Chcę przełożyć serducho z tego względu że fakt, brakuje mocy, a drugą sprawą jest to że chce mieć 5 furtek w autku, a nie co chwilę wychodzić jeśli trzeba będzie kogoś zabrać, a to jest troszeczkę umęczenie. Jednakże chcę zrealizowac swój plan, bo większość znajomych nie wie co będzie grane bo są przyzwyczajeni do mojej poczciwej 1.25 a tu by było zaskoczenie gdy nagle mała Fiescinka odchodzi na każdej prostej
Zawieszenie i tak mam w planach, około 20-30mm niższe, tarcze przód na 100% bo już im się należy.
Jeśli chodzi mi o pozostały montaz całego silnika, to ktoś z was co faktycznie robił swap miał jakies problemy takiego typu ze silnik nie chciał wejść albo miał jakies inne mocowania i coś trzeba było kombinować ? z czym są jednak najwieksze problemy przy takim swapie ?
mmbu - 26 Lut 2014, 12:01
MisiekT napisał/a: | nie wiem co ma do tematu rzekoma "boskość" MK7?
mmbu napisał/a: | ale jeździsz na sprężynach do 1,25-1,6 , a piszesz, że tak się nie robi |
jeżeli producent przewiduje inne sprężyny do 1.25 i 1.6, to kupuje się odpowiednie... jeżeli masz 1 model i maja homologacje na wszystkie silniki, to nic w tym zlego nie ma... rozumiesz roznice?
PS. a 50kg roznicy w masie na przedniej osi to akurat sporo...
tak czy inaczej - ja swoje powiedziałem już wcześniej - sprzedać i kupic zdrowe ST |
No nie rozumiem kogoś , kto wypuścił focusa ze szpachli, a krytykuje sprężyny od słabszej wersji. 50kg . to nie na przednią oś.
Mam durateca 1,8 w garażu i 2,0 pod maską. Jeżeli jestem w stanie go sam podnieść, to musisz mi wierzyć, że różnica w wagach jest niewielka. Jak nie to zapraszam z wagą i zważymy moje 1,8 i Parzycha 1,25.
Co do samego swapa, to silnik masz P&P. Najprawdopodobniej jak zostawisz swoje koło zamachowe, to skrzynie będziesz mógł zostawić swoją. A najwięcej zabawy będzie z instalacją. Dlatego najlepszym i najtańszym rozwiązaniem jest zakup mondeo anglika. Masz wtedy silnik, który możesz sprawdzić w samochodzie, masz wszystkie elementy niezbędne do odpalenia w nowej budzie i masz silnik, który maił trochę lżejsze życie niż w fiescie ST, która 90% przejechała z gazem w podłodze i "po odcinkach".
Qzyn - 26 Lut 2014, 14:54
Niestety nie jestem na biezaco w MK6 i 7 jednak poddal bym Ci do rozwazenia jeszcze jedna opcje.
W fiescie mk5 silnik z pumy jest wymienny jesli chodzi o mocowania z silnikiem 1,25. Do skrzyni tez pasuje. Silnik ma 125 koni i jest tani jak barszcz.
Pomysl czy nie wystarczy Ci 125 koni, zawieszenia nie bedziesz raczej musial zmieniac tylko dobre hamulce kupic.
A chlopaki obcykani w mk6 i 7 niech potwierdza czy ten silnik wejdzie P&P
|
|