Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [Ogólny] sportowy układ wydechowy na seryjnym końcowym

Jarecki - 12 Lis 2014, 17:57
Temat postu: [Ogólny] sportowy układ wydechowy na seryjnym końcowym
Witam,

mam zamiar na wiosnę/wczesne lato robić remap ale zanim to się stanie chcę przerobić układ wydechowy. Baza - Fiesta MK6 ST

czy ktoś próbował robić sportowy wydech z końcowym (komorowym) seryjnym a reszta na przelocie? Co o tym myślicie?

Nie chcę robić kompletu na bazie przelotu, po prostu jest za głośno. Nie chciałbym przerabiać też wydechu na głośniejszy no ale co moc to moc...

Wydech na tą chwilę jest seria + wycięty środkowy

Plan jest taki:

-kolektor Ebay 4-1 z plecionką, lub 4-2-1 (moment mógłby być większy) ale większość jest bez plecionki, a nie chcę robić tego 'na sztywno'
-zastąpienie kata rurą
-środkowy tłumik przelotowy
-końcowy seria

Nie zmieniałbym wydechu, ale zależy mi na zwiększeniu mocy.
Akurat tłumik końcowy najmniejszy ma wpływ na moc, a na jakimś basowym dźwięku mi nie zależy.

Tak więc czy ktoś miał podobny setup czyli cały wydech modzony poza końcowym?

Marcin - 13 Lis 2014, 18:29

taka zmiana na pewno będzie na plus, jak zostawiasz seryjne rury to zamiast kata dałbym też przelotowy tłumik o podobnej pojemności co kat
Abart91 - 14 Lis 2014, 21:14

wolał bym właśnie zastąpić kata i końcowy przelotem o odpowiedniej przepustowości... Na 3 tłumikach jak wszystko będzie zrobione z głową nie powinno być głośno...
Trochę bezsensu moim zdaniem z jednej stony kupować kolektor rurowy a z drugiej zostawiać seryjne tłumiki, po co kupować coś z czego nie wyciągniesz 100% korzyści?

Jarecki - 15 Lis 2014, 13:58

Abart91 napisał/a:
wolał bym właśnie zastąpić kata i końcowy przelotem o odpowiedniej przepustowości... Na 3 tłumikach jak wszystko będzie zrobione z głową nie powinno być głośno...
Trochę bezsensu moim zdaniem z jednej stony kupować kolektor rurowy a z drugiej zostawiać seryjne tłumiki, po co kupować coś z czego nie wyciągniesz 100% korzyści?


Seryjny kolektor w ST (a raczej jego dolna rura) bardzo dławi moc (zabiera ponoć 4-5 koni ). Seryjny tłumik byłby tylko końcowy. Wydech na 3 przelotowych byłby raczej i tak głośny, a 2gą kwestią dawał by on basowy dzwięk :|

Miałem kiedyś civic'a na wszystkich tłumikach przelotowych, nie stety z "fart Can'em" magnaflow'a... było to nie do wytrzymania (no chyba żeby miał te 200 koni, ale tam było ze 100 :)

Abart91 - 16 Lis 2014, 08:55

Zrobisz jak wolisz, mnie i tak by kusiło pozbyć się seryjnego wydechu :twisted:
Z drugiej strony ja miałem Sierre 2.0 DOHC w Turbo i był tylko jeden przelotowy na końcu i Powiem szczerze że brzmiało to pięknie, w ogóle nie było głośno za to basowo owszem :) no i przyjemnie pluło ogniem po przegazowaniu... Ale turbina mocno wycisza, w N/A pewnie nie było by słychać własnych myśli na jednym przelocie

luk-90 - 16 Lis 2014, 10:45

Wydech w N/A, a w turbo to dwie zupełne inne sprawy, rządzą się zupełnie innymi regułami
Jarecki - 27 Lis 2014, 16:29

Dziękuję za pomoc,

Rozważałem opcje kupienia całego wydechu typu cat-back (nie firmówki za ok 200 funtów, komplet), ale przeróbka końcowego na seryjny + kolektor podróba milltek'a ebay.

Z drugiej strony w okolicy mam pare firm/speców które robią wydechy pod kajtki i rajdy.

Myślę że zakończę sprawę u nich, w ten sposób:

-Kolektor 4-1 z ebay'a (podróba Milltek'a - toyosport).
-Tłumik przelotowy zamiast kata (Dzięki, Marcin, Abart91).
-Tłumik przelotowy środkowy.
-Tłumik końcowy seryjny.

nie wiem jeszcze jaka średnica pójdzie na całości, kolektor kończy się na 2,25", zobaczymy jak to się zwęzi do końcowego tłumika.

plan na późną wiosnę tak że jak się zrobi, zdam relacje :)

Marcin - 27 Lis 2014, 20:46

sprawdź seryjną średnice, jak będzie taka sama to nie będzie potrzeby zwężania na końcu, a więcej raczej nie ma co ryzykować przy NA. powodzenia :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group