Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - kontrolka oleju miga podczas jazdy

wandzik - 12 Lis 2014, 23:11
Temat postu: kontrolka oleju miga podczas jazdy
witajcie. fiesta 1.4 tdci 2002. po odpaleniu kontrolki gasna i wszystko wyglada normalnie. w trakcie jazdy pojawia sie kontrolka oleju. czasem dluzej swieci i znika czasem miga... sprawdzalem olej ale poziom jest ok ale na wszelkie W wlalem 0.5 litra. (teraz to mam ciut za duzo...) mim tego nadal zapala sie podczas jazdy. czasami nawet po odpaleniu auta kontrolka oleju jako jedyna nadal sie swieci... sprawdzilem poziom plynu hamulcowego jest ponizej poziomu min. czy w tych autach komputer informuje w taki oto sposob o tym fakcie czy tez chodzi o olej w turbinie?
pomozcie pleaseeee

Parzych - 13 Lis 2014, 00:49

Może pompa oleju już umiera, bo kontrolka jest od ciśnienia oleju, a nie od niskiego jego poziomu, przynajmniej tak mnie uczyli...
tbone001 - 13 Lis 2014, 10:58

Jak dawno temu był wymieniany olej i filtr oleju? Kontrolka powinna reagować na ciśnienie oleju, tzn powinna się zapalić, jeśli ciśnienie spadnie poniżej ustalonej przez producenta silnika granicznej wartości. Ciśnienie oleju jest najniższe przy niskich obrotach i gdy silnik jest dobrze rozgrzany.
Jeśli masz stary olej i filtr, albo nie wiadomo, czy te rzeczy zostały wymienione, to ja bym od tego zaczął (filtry dobre robi np. MANN - kosztują normalnie). Jeśli problem nadal będzie występował, trzeba sprawdzić, czy czujnik ciśnienia oleju nie kłamie (tutaj już raczej warsztat - trzeba podpiąć manometr w miejsce po czujniku i zobaczyć, jakie jest ciśnienie). Wymiana lub naprawa pompy oleju w większości silników jest dość kłopotliwa i najczęściej kosztowna.
Jeśli jesteś pewny stanu i jakości obecnie zamontowanego filtra i wlanego oleju, to oczywiście wymianę można pominąć. Wtedy tylko sprawdziłbym ciśnienie oleju.

Bardzo ważna jest też jakość filtra oleju. Złej jakości filtr oleju stawia zbyt duży opór w układzie smarowania i przez to spada ciśnienie oleju.

wandzik - 13 Lis 2014, 23:02

Dzis bylem w warsztacie... Powiedzieli ze moze byc czujnik cisnienia oleju... Zamowilismy no i po wymianie nadal swieci kontrolka ale juz rzadziej... Dlatego jutro bedziemy miske olejowa sciagac bo tam moze byc taki filterek zapchany. Jak juz to nie pomoze to wtedy wymiana pompy. Fakt jest jeszcze taki ze man wlany olej 5w30 czyli niby prawidlowy ale oleje maja dalsze oznaczenia i ten ma inne niz powinienem miec dlatego od razu bedzie prawidlowy olej. Jutro sie okaze...
tbone001 - 14 Lis 2014, 09:03

Ja bym jednak proponował najpierw sprawdzić ciśnienie oleju, zanim się w większe koszty władujesz. Wskazanie, że jest dobrze (lampka się nie pali), albo niedobrze (lampka się pali), to trochę mało informacji. Oczywiście problem może leżeć w zatkanym smoku pompy oleju, złej kondycji pompy oleju, przytkanych kanalikach olejowych, zatkanym filtrze oleju, złej jakości filtra oleju itd. Lepiej by było to dobrze zdiagnozować.

Jakbyś jednak zdecydował się wymieniać olej, to pamiętaj o dobrym filtrze oleju.
Jeśli chodzi o parametry oleju, to ja (chociaż mam inny silnik niż Ty) mam wlany olej 10W40 (Texaco Havoline Extra z dolewką Texaco Ursa Premium TDX 10W40 i Elf Evolution 700 STI 10W40), a powinien być 5W30 z nomami Forda (WSS). Nie ma żadnych problemów z ciśnieniem. Ten 5W30 (z logo Ford) przestałem stosować, bo mi silnik od niego klepał zaworami po jakichś 3-4tys km od wymiany. Filtr wtedy zastosowałem oryginalny.

kuba87 - 14 Lis 2014, 10:12

yy jesli to jest to co myslę, to sprawdzcie filtr oleju najpierw, tam jest taki dzyndzelek, moze sie ułamał albo coś.
wandzik - 14 Lis 2014, 23:59

Problem rozwiklany. Po sciagnieciu miski olejowej okazalo sie ze ten smok a w nim ta siateczka byla zapchana i to kawalkami szmatek i tak samo z filtrem czy z przewodami. Wszystko zostalo oczyszczone, nowy filtr i olej to teraz autko smiga. Pytanie Skad sie te kawalki szmatek tam znalazly? Podczas wymiany oleju? Hmm..to juz zagadka z Archiwum X...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group