Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Zbiornik wyrownawczy

pio_kle - 20 Cze 2019, 23:51
Temat postu: Zbiornik wyrownawczy
Szukam zbiornika wyrownawczego do mk1
diodalodz - 20 Lip 2019, 11:04

której wersji ?
Na pas przedni czy na ścianę grodziową ?

pio_kle - 20 Lip 2019, 12:18

Witam
Oryginalnie jest na pasie przednim ale może być na przegrodzie

JoeMix - 20 Lip 2019, 17:29

No nie, te zbiorniki różnią się działaniem z tego co pamiętam i podłączeniem,,, chociaż w mk1 to chyba zawsze był podłączony po korek przy chłodnicy pomiędzy zaworem parowym/wodnym a właściwym uszczelnieniem korka chłodnicy,,,
pio_kle - 20 Lip 2019, 18:29

Oryginalnie był na pasie przy chłodnicy to w takim razie będę tego potrzebował
JoeMix - 20 Lip 2019, 19:23

Rozumiem że chcesz oryginał? czy tylko by działało?
pio_kle - 20 Lip 2019, 21:43

Obojętne by tylko dobrze działało
JoeMix - 20 Lip 2019, 23:38

Rysunek poglądowy: https://images.app.goo.gl/AeHbPqFrSMeyqBhD8

Korek od chłodnicy "typu C" ma mieć sprawne 2 zawory (pasuje chyba od poloneza i pewnie masy innych aut)

Zbiornik - dowolna butelka, jak chcesz by ładnie wyglądało można jakąś od oleju dobrać i ładnie powiesić albo i butelkę po coli na uchwycie od cewki zapłonowej :P

Wąż taki długi by sięgał dna zbiorniczka,,,

Zalewasz płyn pod korek i zakręcasz - sprawny układ się odpowietrzy z czasem sam, i może być tak ze odkręcając korek będziesz miał płynu pełno, albo i nie - rożnie bywa i w sumie oba stany są prawidłowe, zalewasz do pełna i zakręcasz korek,,,

Jak silnik się nagrzeje to płynu "zrobi się więcej" i ogólnie powstanie ciśnienie w układzie, otworzy się zawór parowy - na korku to ten duży krążek z uszczelką na sprężynie, i nadmiar płynu sobie wypłynie, ale że korek zaraz pod korkiem ma 2 uszczelkę to nie wypłynie na zewnątrz, tylko wężykiem do zbiorniczka, dlatego też zbiorniczek od góry nie może być szczelny,,,

Jak silnik będzie stygł, to "płynu zrobi się mniej" i spadnie tez jego ciśnienie,,, otworzy się zawór wodny (to taki mały grzybek na środku tego krążka w korku) i podciśnienie zassie sobie płyn ze zbiorniczka ponownie do układu - dlatego wężyk musi sięgać dna i nie może być super szczelne od góry,,,

Poziom płynu sprawdzisz tylko przez odkręcenie korka w chłodnicy, generalnie sprawny układ w czasie normalnej pracy nie wypluwa płynu na zewnątrz, ani go potem nie zasysa, wzrost temperatury i rozszerzalność cieczy powoduje wzrost ciśnienia i podnosi temperaturę wrzenia, to wszystko powinny wytrzymać węże i zawór w korku,,, wywali na zewnątrz albo jak płynu za dużo zalane, albo jak zagotujesz silnik, dlatego w wyrównawczym warto na dnie tak 1/4 pojemności trzymać,,, bo ona bardziej jest po to by silnik nie wypluł płynu pod siebie niż żeby z niego zaciągał ubytki,,,

lehu8 - 21 Lip 2019, 21:56

Chyba mam taki, poszukam i dam znać. :yes:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group