|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Nasze auta - [MK3] RS Turbo
zwardek - 11 Paź 2019, 13:00 Temat postu: [MK3] RS Turbo 1. NICK: zwardek
2. IMIĘ: Piotrek
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: RS Turbo
5. ROCZNIK: MK3, 1990
6. SILNIK: 1.6 CVH-T
7. OPIS AUTA: Po sprzedaży poprzedniej oryginalnej RS Turbo zrozumiałem, że popełniłem błąd, więc kupiłem RS Turbo od Mafiosa.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: brak
b. mechaniczne: nowy bak, nowa pompa paliwa, nowy przewody paliwowe, nowy układ hamulcowy (przewody, przewody w oplocie, pompa hamulcowa), ogarnięcie zawieszenia
c. audio:
d. inne: nowe opony przód Yokohama 185/50/R14
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
b. mechaniczne: dokończenie mechaniki, poskładanie wnętrza
c. audio:
d. inne
10. FOTKI AUTA
FIESTA Moondust - 11 Paź 2019, 13:59
No RS Turbo to już jest istny TOP jeśli chodzi o MK3. A w tą to widać że włożono masę pracy, czasu i pieniędzy. Samo znajdywanie części ile pochłania... chylę czoła.
modell1 - 11 Paź 2019, 20:22
Oficjalnie wiemy kto ma projekt po Patryku
Mały - 11 Paź 2019, 21:15
pięknie, na wiosne wyjeżdżamy...ja myśle ze w zimie wszystko ogarne, jak narazie stoi pod kocem. Musze ją wreszcie zobaczyć na żywo:-) to twoje RST
zwardek - 15 Paź 2019, 21:19
Jutro ostatnie poprawki i mam nadzieję, że auto w końcu będzie gotowe do przeglądu
zwardek - 17 Lut 2020, 11:55
Niestety inauguracja RST została przesunięta - zakuwamy silnik
Mały - 17 Lut 2020, 23:04
Hehe. Napisz jeszcze czemu została przesunięta😁 xD
zwardek - 6 Mar 2020, 23:01
Doszly tajle z UK i powoli można zaczynać składanie. Na początku celujemy w okolice 200 koni, docelowo sporo ponad to. Wpadną kute tłoki Wossnera oraz ostry wałek Newmana z mechanicznymi popychaczami
Mały - 7 Mar 2020, 07:52
A jednak mechanika, zastanawiam sie dlaczego jest lepsza i czy na hydraulice mozna zakrecić wyżej jak na mechanice😁
bobson - 7 Mar 2020, 08:27
zwardek napisał/a: | Doszly tajle z UK i powoli można zaczynać składanie. Na początku celujemy w okolice 200 koni, docelowo sporo ponad to. Wpadną kute tłoki Wossnera oraz ostry wałek Newmana z mechanicznymi popychaczami |
Mam nadzieje, że zostanie to wystrojone porządnie standalonem
Który wałek kupiłeś? Ogólnie z Newmanem mam złe doświadczenia.
zwardek - 7 Mar 2020, 10:03
Kupiłem wałek dedykowany do cvh rs turbo - model sprint, do niego muszą być tylko popychacze mechaniczne
Nie wiem czy jest tu sens wyżej kręcić, wolę więcej dmuchnąć i dobrze wystroić
Mariox003 - 7 Mar 2020, 10:20
Mały, z tego co kojarzę to mechaniczne można wyżej kręcić niż hydrauliczne
Mały - 7 Mar 2020, 16:37
Yhy😁 no to będziemy probowac.
bobson - 11 Mar 2020, 08:26
zwardek napisał/a: | Kupiłem wałek dedykowany do cvh rs turbo - model sprint, do niego muszą być tylko popychacze mechaniczne
Nie wiem czy jest tu sens wyżej kręcić, wolę więcej dmuchnąć i dobrze wystroić |
Czyli kupiłeś FORC/286/416 PH4 - ostry wałek do wolnnosaka z dość sporym overlapem...
Powinieneś kupić FORC/276/409T PH4 - dedykowany wałek pod turbo, z sensownym overlapem i liftem w TDC.
Nie chce być złym prorokiem ale będziesz miał problemy z wstawaniem turbiny, pogorszy się dół. Ogólnie będziesz miał wesoło aby to wystroić.
Jeśli masz możliwość, zamień go na taki jak trzeba.
Kolejna sprawa - jeśli chcesz więcej dmuchnąć warto dać twardsze sprężyny, szczególnie na wydech co by ciśnienie nie podpierało zaworów.
zwardek - 11 Mar 2020, 09:28
Tak jak napisałem - wałek dedykowany do rs turbo, czyli poprawny:
https://www.burtonpower.c...c-276-409t.html
Dzięki za info o sprężynkach zaworowych - napiszę od Newmana, bo widzę, że też mają coś takiego w ofercie
bobson - 11 Mar 2020, 14:50
zwardek napisał/a: | Tak jak napisałem - wałek dedykowany do rs turbo, czyli poprawny:
https://www.burtonpower.c...c-276-409t.html
Dzięki za info o sprężynkach zaworowych - napiszę od Newmana, bo widzę, że też mają coś takiego w ofercie |
Uff to dobrze. Burton ma błąd w opisie bo Sprint Cam to PH4 do wolnossaka. Ja akurat zawsze sugeruje się dokumentacją producenta a nie info z sklepu stąd mój wpis
http://www.erstellen.co.u...E_2020-FORD.pdf
Sprężyny 190lbs powinny starczyć, model: DNS1017/200
Nie odpisałeś na pytanie o strojenie, na czym będzie dłubane?
zwardek - 12 Mar 2020, 12:52
Prawdopodobnie det-3
vegetagt - 12 Mar 2020, 13:37
opłaca się w obecnych czasach montować DETa?
Też kiedyś bym chciał pobawić się w modyfikacje softu, ale bardziej myślałem nad czymś w stylu emu czy easy ecu.
luk-90 - 12 Mar 2020, 22:57
Nie.
bobson - 13 Mar 2020, 08:38
zwardek napisał/a: | Prawdopodobnie det-3 |
słabo
zwardek - 13 Mar 2020, 12:16
a co proponujesz?
bobson - 13 Mar 2020, 21:47
Chociaż EasyEcu, a najlepiej EMU.
Mały - 13 Mar 2020, 23:07
Do easy ecu trzeba zrobic wiazke silnika chyba na nowo jak dobrze mysle:-)
vegetagt - 14 Mar 2020, 00:16
starą oryginalną wiązke silnika też trzeba zrobić na nowo - one po tylu latach to nawet na skup złomu sie niezbyt nadają :/
Wiązka do zeteca to z 26 kabli sygnałowych, plus z 3-4 plusy i masy. W cvh pewnie wyjdzie podobnie, także w sam raz do nauki
bobson - 14 Mar 2020, 21:29
Wiązka to jest naprawdę prosta sprawa do zrobienia.
U siebie kupiłem wszystkie wtyczki na ali za mniej niż 200zł.
Do emu za niecałe 200zł można kupić wiązkę tj zestaw kabli z opisami na otulinach i terminalami do wtyczki - każdy po 2,5m grubości i odpowiednio gruby do zastosowania (grube kable do cewek i przekaźników, cienkie do czujników).
Trochę taśmy parcianej, termokurczki z klejem oraz oplotu poliestrowego i można zrobić porządną wiązkę która będzie działać niezawodnie.
deejay - 15 Mar 2020, 16:40
bobson, masz gdzieś rozpisane jakie dokładnie wtyczki są w wiazce silnika zeteca w fiescie?
zwardek - 14 Maj 2020, 21:32
Mały update
Wał z dociskiem wyważony
Blok oczyszczony i pomalowany na kolor srebrny hammereitem
Coś tam powoli zacznę dół składać 👍
zwardek - 6 Sie 2020, 06:04
Powoli do przodu...
Rozrząd i pompa wody na miejscu
Nowy wałek Newmana oraz mechaniczne popychacze ustawione
Nowa miska olejowa założona
Czekam na pomalowanie pokrywy zaworów i można motor zamykać
zwardek - 10 Lis 2020, 00:48
Coś tam działam, skrzynia zregenerowana, jestem w trakcie malowania, kolektor ssący z beżowymi wtryskami założony.
modell1 - 10 Lis 2020, 23:26
No i bajka
luk-90 - 11 Lis 2020, 19:33
Ładnie wygląda. Na wiosnę ruszy? Co było w ogóle powodem remontu? Jakaś awaria czy widzimisię?
zwardek - 12 Lis 2020, 14:54
luk-90 napisał/a: | Co było w ogóle powodem remontu? |
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu
luk-90 - 12 Lis 2020, 16:42
Supcio
bobson - 13 Lis 2020, 14:58
zwardek napisał/a: | luk-90 napisał/a: | Co było w ogóle powodem remontu? |
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu |
Kocham takich majstrów, najchętniej strzeliłbym takiego 1" pokrętłem przegubowym
Mały - 13 Lis 2020, 18:17
kto to tak ładnie remontował? Jak mniemam to coś kojaże😇👌Ja już się nauczyłem zresztą🤣🤣🤣
modell1 - 13 Lis 2020, 22:36
bobson napisał/a: | zwardek napisał/a: | luk-90 napisał/a: | Co było w ogóle powodem remontu? |
"Remont" wykonany przez poprzedniego właściciela: zostawienie starej pompy oleju, tłoki wbijane majzlem, miska olejowa z dużym nagarem starego oleju
Spadło ciśnienie oleju na ciepłym silniku i przytarło wałek na 4 cylindrze: auto ogarnąłem do przeglądu i zdążyłem przejechać zaledwie 120km od zakupu |
Kocham takich majstrów, najchętniej strzeliłbym takim 1" pokrętłem przegubowym |
Teraz wiem dlaczego dostała kiedyś baty od SPORTA MK5
Pyros - 16 Lis 2020, 09:07
Stara gwardia na tym forum lubiła druty
Sam kupiłem tutaj xr2 która była po remoncie ale już na powrocie do domu obróciło panewkę
deejay - 16 Lis 2020, 18:00
To się nazywają forumowe perełki też taka kiedyś kupiłem.
zwardek - 17 Lis 2020, 16:32
z rana prawie skończyłem składać słupek, mam nadzieję, że w tym tygodniu zepnę to ze skrzynią
później włożymy do auta i zamontuję resztę osprzętu, dolot, węże wodne i całą resztę
Na razie jest plan odpalić na seryjnym turbo. Jak wszystko będzie dobrze to po dotarciu i ogarnięciu budy wpadnie hybryda td04 z dużym ic
modell1 - 18 Lis 2020, 19:01
deejay napisał/a: | To się nazywają forumowe perełki też taka kiedyś kupiłem. |
A co się z nią stało
zwardek - 10 Gru 2020, 01:13
Skrzynia połączona z silnikiem
W okolicach świąt będę wkładał do budy
zwardek - 10 Gru 2020, 01:14
Tył
luk-90 - 10 Gru 2020, 08:19
myślałeś nad jakiś lsd?
zwardek - 10 Gru 2020, 14:00
Skrzynię z escorta z lsd chyba ciężko znaleźć
Nie wiem czy jest coś innego dostępne
Na razie chcę to wsadzić do budy, odpalić i zobaczyć co z tego wyszło
luk-90 - 10 Gru 2020, 20:10
val racing
bobson - 10 Gru 2020, 22:57
Szpera wiskotyczna z RST to przeżytek.
Jak coś będę miał na dniach torsena Val-Racing na sprzedaż, oczywiście nówka.
PumaRST - 1 Lut 2021, 20:40
zwardek, czy kanały w głowicy oraz kolektor ssący są po portingu w tym silniku ?? A drugie pytanie to czy wałek który umarł to KENT jak mnie pamięć nie myli model CVH34 - pierwszy na liście lepszy od seryjnego ??
Odnośnie wiązki i elektroniki to jeśli poprzedni właściciel nic nie zmieniał to powinien tam być komp z wgranym programem. Niestety nie jestem wstanie powiedzieć jakim - najprawdopodobniej odpowiednikiem superchipa 195, w każdym razie wiązka oraz całą elektronika pochodziła z auta z Luxemburga i komp miał zdjętego boostcut-a i chodziło prawidłowo tylko z wtryskami beżowymi (inne oznaczenie 701 - jak dobrze pamiętam) o wydajności 240. Z seryjnymi kulał i go dławiło. Żółw na tej elektronice dmuchał ponad bara i wszystko było OK. Oczywiście w dzisiejszych czasach dobrze by było sprawdzić AFR - do kiedy wystarcza paliwa (ponad dekadę temu nie było to takie proste jak dzisiaj ) ale z T2 lub T2/T25 1-1,2 bara powinno ogarnąć, także strojenie może okazać się nie potrzebne przynajmniej na początku.
Mówię przy założeniu, że osprzęt nadal jest taki jak sprzedawał go Żółw i jaki na początku trafił do tej fiesty.
Mafios - 27 Lip 2021, 12:40
Zaczyna sie wiec , gore silnika robil dioda, dol robil mechanik najlepszy zolwia , kosztowalo to nie male pieniadze , do kumpy skladal to dioda , wiazka orginalna rst puma zostala zdezelowana przez zolwia w mk1 , komputer ten rzekomo z mapą wylecial wraz z wtryskami. Co by nie bylo blagam was zwarek dobrze kupil kompletne w w miare kupy trzymajace sie rst wiec nie kumam hejtu , patrzac na ich osiągalność . Tam nawet nowe turbo bylo , zadna regeneracja. Ja tym autem ostatni raz bylem na kielcach pozniej do sprzedazy stalo 5 lat.
Pyros - 28 Lip 2021, 12:22
Cytat: | dol robil mechanik najlepszy zolwia |
Po tym wersie przestałem czytać
Hasło "żółw maczał w tym palce" powinno zapalać czerwona lampke kazdemu kto chce cokolwiek kupić
PumaRST - 28 Lip 2021, 21:59
Pyros napisał/a: | Cytat: | dol robil mechanik najlepszy zolwia |
Po tym wersie przestałem czytać
Hasło "żółw maczał w tym palce" powinno zapalać czerwona lampke kazdemu kto chce cokolwiek kupić |
A to niby czemu ??
Mafios ależ ja żadnego Hejtu nie robię próbuję pomóc na tyle na ile pamiętam i zdaje sobie sprawę że wszystko mogło zmienić się przez te lata
Pyros - 29 Lip 2021, 11:00
Cytat: | A to niby czemu ?? |
Bo kupiłem od niego 2 Fiesty i dostawczaka cześci i wiem jak te auta i części wyglądały.
Na potwierdzenie niech utwierdzi Was fakt,że świeżo wyremontowany silnik w xr2 (możliwe ze u tego samego magika) nie wytrzymał trasy Łódź - Warszawa. On juz na podwórku u Żółwia prosił o remont i nie miał ochoty do współpracy Z czasem wyszły też inne kwiatki
zwardek - 29 Lip 2021, 22:29
Na chwilę obecną Fiesta jeździ, przeszła przegląd i jest przerejestrowana
Co do poprzedniego remontu wykonanego przez fachowców, to zostawienie starej, ponad 20 letniej pompy oleju nie jest zbyt dobrym pomysłem
|
|