Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - czujnik ciśnienia oleju a kontrolka

kkkttt - 27 Lis 2019, 23:24
Temat postu: czujnik ciśnienia oleju a kontrolka
Witam klubowiczów,

to mój pierwszy post i nie ukrywam, że bardzo potrzebuję Waszego wsparcia w nierównej walce z serwisem.

Autko po przejechaniu około 40.000 km od nowości zaczęło wydobywać mocne stuki spod maski.
Żadna kontrolka się na desce ani razu nie zapaliła, nie było żadnych oznak słabnięcia silnika - w skrócie wszystko działało jak należy.

Po odstawieniu auta do serwisu diagnoza: uszkodzony silnik przez brak smarowania.

Serwis twierdzi, że kontrolka ciśnienia oleju działa prawidłowo i zignorowałem to że się świeci (co jest nieprawdą, jak wyżej wspominałem nic się nigdy nie zapaliło).

Oczywiście nie zgadzam się z taką diagnozą bo jest zupełną nieprawdą.

i teraz pytania do Was :)
- czy zdarzyły Wam się sytuacje nieuczciwej diagnozy serwisu?
- czy zdarzyło Wam się, że oleju w silniku nie było i jednocześnie kontrolka ciśnienia oleju się nie zapaliła
- jeżeli na powyższe pytanie odpowiedź 'brzmi' tak to co mogło być powodem tego, że kontrolka nie zadziałała?

z góry dziękuję za poświęcenie czasu na przeczytanie tego posta i każdą ewentualną wskazówkę i podpowiedź!!!

ps.
mam też opinię biegłego którego opłacił FORD i który twierdzi, że olej wyciekł w wyniku usterki ale kontrolując regularnie poziom oleju w bagnecie można było ten problem wychwycić. Mogę udostępnić jeżeli ktoś miałby chęć się zagłębić. Łącznie 15 stron ale większość to zdjęcia.

JoeMix - 28 Lis 2019, 21:48

Kontrolka jest od CIŚNIENIA oleju nie od jego ilości, może być dobre ciśnienie w układzie, ale oleju być za mało przez co smarowanie jednak może być nieprawidłowe,,,

Nieuczciwy serwis to temat rzeka,,, więc jak czujesz ze coś nie tak, to lokalnie namierz taki z dobra rekomendacją,,,

Jeżeli faktycznie był wyciek, i odstawiłeś auto do servisu z usterką silnika i jednocześnie że tak powiem suchym bagnetem, to trochę pozamiatane wydaję mi się niestety :(

kuba87 - 29 Lis 2019, 20:12

znane są przypadki że silnik uległ zatarciu pomimo prawidłowego smarowania. Wyciek oleju mógł wystąpić nagle z magistrali oleju, lub źle dokręconego filtru oleju. Pytanie moje jest następujące, w którym miejscu jest widoczny ślad po nieszczelności i wycieku oleju?
kkkttt - 30 Lis 2019, 14:12

kuba87 napisał/a:
znane są przypadki że silnik uległ zatarciu pomimo prawidłowego smarowania. Wyciek oleju mógł wystąpić nagle z magistrali oleju, lub źle dokręconego filtru oleju. Pytanie moje jest następujące, w którym miejscu jest widoczny ślad po nieszczelności i wycieku oleju?


zgodnie z ekspertyzą wycieki są w miejscach:
- wnętrze obudowy filtra powietrza szczególnie jego pokrywa i rura łącząca filtr z obudową przepustnicy
- wkład filtrujący
- powierzchnie denek wszystkich tłoków pokryte były grubą warstwą nagaru

kkkttt - 30 Lis 2019, 14:17

Piotr13 napisał/a:
Mimo tego,że kontrolka jest od ciśnienia to przy niskim poziomie w misce olejowej na zakrętach będzie błyskać bo będą chwilowe przerwy w podawaniu. Druga sprawa to czy w tym modelu nie występuje też kontrolka poziomu prócz ciśnieniowej ?
Tak czy owak jeżeli walnięte są panewki(a stuki na to wskazują) to jest to z reguły zdarzenie dość nagle .Przy silniku pracującym na wyższych obrotach od momentu zapalenia się tej lampki do uszkodzenia panewek mamy jakiejś 10-20 sekund na wyłączenie silnika.
Jeżeli chcesz iść na drogę sądową musisz wnioskować o własną ekspertyzę rzeczoznawcy ,która też niekoniecznie może być dla Ciebie korzystna. W instrukcji fabrycznej jest podane jak często poziom płynów eksploatacyjnych należy sprawdzać i jeżeli nie było to robione to kicha.


cześć,

w tym modelu nie ma kontrolki od poziomu oleju - można go sprawdzić tylko na bagnecie.
Cały myk polega na tym, że ta kontrolka się nie zapaliła, nawet na zakrętach, nawet podczas ruszania i hamowania. Gdyby było inaczej nie zawracałbym sobie tym tematem głowy.
Dodam jeszcze, że auto jest na gwarancji więc dziwi mnie podejście serwisu bo nawet z ekspertyzy wynika, że olej nie ubywał w skutek normalnej eksploatacji (0.5 l /1000 km zgodnie z instrukcją) ale wyciekł w związku z awarią (dlatego brudny jest np. filtr powietrza).
Do tego lakoniczne stwierdzenie, że wyciek oleju w związku z awarią był 'powolny' i gdybym kontrolował poziom oleju to na pewno bym to wyłapał.

kkkttt - 30 Lis 2019, 14:19

JoeMix napisał/a:
Kontrolka jest od CIŚNIENIA oleju nie od jego ilości, może być dobre ciśnienie w układzie, ale oleju być za mało przez co smarowanie jednak może być nieprawidłowe,,,

Nieuczciwy serwis to temat rzeka,,, więc jak czujesz ze coś nie tak, to lokalnie namierz taki z dobra rekomendacją,,,

Jeżeli faktycznie był wyciek, i odstawiłeś auto do servisu z usterką silnika i jednocześnie że tak powiem suchym bagnetem, to trochę pozamiatane wydaję mi się niestety :(


no niestety tak było - nie byłem świadomy wycieku oleju bo kontrolka ciśnienia się nie zapaliła.
W momencie gdy rozległy się stuki spod maski oddałem auto do serwisu.

kuba87 - 30 Lis 2019, 14:32

Z tego co piszesz wynika że olej gromadził się w filtrze powietrza poprzez przewody odpowietrzania. Według mnie silnik już wcześniej miał jakąś usterkę
Piotr13 - 30 Lis 2019, 14:36

Poszukaj rzeczoznawcy PZMOT najbliżej siebie i dowiedz się jak wyglądają sprawy . Zapłacisz trochę za opinię ale będziesz wiedział czy warto płacić za ekspertyzę i iść do sądu. Naprawa czy wymiana silnika to spore koszty a jeżeli auto jest na gwarancji to do tej usterki,która spowodowała uszkodzenie Ford jednak powinien się poczuwać. Sprawdź czy były też jakieś akcje przywolawcze związane z tym tematem w innych krajach i u nas.
kkkttt - 3 Gru 2019, 20:33

szukałem akcji przywoławczej ale nic nie było.
Spróbuję z tym PZMOT.
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi! :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group