Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Fiesta mk8 fatalnie wypadła w teście na 100 000 km

Wojtek Wawa - 30 Sie 2020, 00:45
Temat postu: Fiesta mk8 fatalnie wypadła w teście na 100 000 km
aż się boję. Bo nasza jest z września, a ta z października
https://www.auto-swiat.pl...-jedzie/bpxnqpq
Pociesza mnie, że mamy manuala, ale też ciekawe, czy ford nie kłamie, bo na chłopski rozum ta wadliwa część może być wspólna w obu wersjach.
I to tyle w temacie częstego wymieniania oleju. W tym wypadku nic by to nie dało.

JoeMix - 30 Sie 2020, 07:05

No ja chromolę,,,
Cytat:
No i ta skrzynia! Niby to klasyczny konwerter, a chwilami zmienia przełożenia tak dziwnie, że nawet doświadczeni testujący mieli wątpliwości, czy nie tkwi tu przypadkiem jakieś CVT.
Czy ktoś w końcu odkryje jakie tam są skrzynie? Mam co prawda mk7 ale skrzynia tak magiczną że nic na pewno nie wiadomo, niby 4 biegi ale w trybie D zmienia biegi 4 razy czyli ma ich 5,,, nawet na zdjęciu jakiś łańcuch widać,,, nosz,,,
PrzemKo80 - 30 Sie 2020, 19:54

Jako ciekawostkę powiem Wam że dowiedziałem że póki co nie projektują żadnego FL tej fiesty. Tak mówi pracownik forda z Niemiec. Poprzednia wersja z 2017 roku, mamy 2020. Już powinno się coś dziać przynajmniej w projektach bo tak było do tej pory. Czyżby koniec tego segmentu w Fordzie?

Myślę o zmianie w przyszłym roku na MK8 silnik mild hybrid i sam już nie wiem co robić. Mając 1.4 i zero problemów z Fiestą z 2017 roku nie wiem czy w ogóle dobrze robię myśląc o zmianie :ok:

qualin - 30 Sie 2020, 20:05

Jakby nie patrzeć to możnaby powiedzieć że jakiś rodzaj FL był teraz w 2020. Zmieniły się wyposażenie i silniki. Przemodelowano pakiety, doszły nowe lampy, zniknęły niektóre tapicerki. Można to chyba nazwać takim małym liftem.
PrzemKo80 - 30 Sie 2020, 20:16

qualin napisał/a:
Jakby nie patrzeć to możnaby powiedzieć że jakiś rodzaj FL był teraz w 2020. Zmieniły się wyposażenie i silniki. Przemodelowano pakiety, doszły nowe lampy, zniknęły niektóre tapicerki. Można to chyba nazwać takim małym liftem.


Teoretycznie masz racje. Być może skupili się na bebechach a nie na stronie wizualnej i blachach.

Walter Jesiotr - 31 Sie 2020, 13:19

Oj przydałby się Fieście FL dość mocno, bo wygląd zewnętrzny i paleta kolorów to chyba główna przyczyna, dla której ta generacja notuje tak słabe wyniki sprzedażowe w swojej klasie.
Wojtek Wawa - 1 Wrz 2020, 16:10

Nie wiem, czy cokolwiek liftingiem mozna wiecej ugrac. Najlepiej sprzedaje sie zapewne Clio, ktore jest po prostu sliczne i wyglada jakosciowo wewnatrz tez swietnie. VAG ma segment B wiekszy w srodku i tez tu wygrywa. Fiesta jest dla specyfcznych odbiorcow - ludzi, ktorym zalezalo na wyciszeniu/prowadzeniu. W 2017 roku na bogatym wyposazeniu (konkurencja tylu bajerow nie miala), ale mamy 2020 i zgaduje, ze wszyscy maja juz wszystko, a ceny pewnie podobne.

Czuje sie frajerem, bo 1.0 ecoboost byl wybierany przeze mnie jako ten sprawdzony, trwaly silnik. A tu 100 000 km i bum. Niby z manualem problemow nie ma, ale przekonamy sie za 3 lata, jak nasza przekroczy 100 000. Fordowska gwarancja Protect jest gowniana, wiec kto wie, moze taka awaria zostanie uznana za tapicerke - ale wtedy juz skorzystam z dobrych prawnikow (o oslone przeciwsloneczna za 250 zl nie chcialo mi sie trudzic przyjaciol, przy awariach 3000+ ford polska bedzie czolgany).

A wracajac do sprzedazy mk8 - po tym tescie AutoBilda to juz zupelnie im padnie. mk8 to byl gleboki lifting mk7, takie samochody slyna zwykle z bezawaryjnosci, a jak cos sie pojawia w pierwszych miesiacach produkcji, producent ma psi obowiazek naprawiac wszystko zanim dojdzie do awarii (poza przypadkami, ktore pojawily sie pierwsze). A tu radosna odpowiedz Forda, ze tylko 2 ze 155 padly w Niemczech. A ile w niecale 2.5 roku zrobilo 100 000 km? Fiesta to nie jest bron na autobahny, raczej wiecej niz 40 000 km rocznie nie robi, zwlaszcza w wersji z automatem - wybitnie korkowym narzedziem.

Ostatnio przeczytalem ksiazke o pogladach Henrego Forda i moja sympatia do tej marki dodatkowo ulegla oslabieniu. Cos jak z rodzina Quandt i BMW.

qualin - 2 Wrz 2020, 21:38

Clio jakościowo świetne w środku? Ty tak serio? Jechałem nowym Clio ostatni i w porównaniu do Fiesty to jest tam tandeta i nuda. Mega plastikowo i twardo. Ergonomia słaba, a kierownica twarda jak kamień. Z zewnątrz ok fajnie to wygląda, ale wnętrze jak dla mnie jest słabsze niż w Fieście.
Wojtek Wawa - 3 Wrz 2020, 11:24

A to ciekawe, bardziej chodzilo mi o porownywanie wersji wypasionych i bazowalem wylacznie na youtubie. Cieszy mnie, ze fiesta nie jest taka ostatnia, w koncu na nia sie zdecydowalem zalozeniem 10+ lat eksploatacji.
Wasabi - 4 Wrz 2020, 09:13

Clio w RS Line ma dobre materiały, miękką kierownicę i dobrej jakości podsufitkę. To co najbardziej mi we wnętrzu mojej Fiesty przeszkadza to spasowanie drzwi przednich.
qualin - 4 Wrz 2020, 10:08

Z tymi drzwiami to jest chyba loteria. W rodziców Fieście z 2017 skrzypią uchwyty w drzwiach, q s kolei w naszej active już nie. U nas są solidne spasowanie.
Wracając do Clio na zdjęciach widzę, że RS line ma taką samą kiere jak zwykła wersja. One są skórzane, ale mają mega mało pianki pod skórą przez co są zwyczajnie twarde, a nie takie przyjemne, mięsiste jak w Fordach.

MroźnyRafaello - 27 Kwi 2021, 10:52

miałem fiestę i za każdym razem coś się psuło przyznam, że trafiłem na jakąś pechową sztukę,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group