Forum FiestaKlubPolska -

Hyde-Park - Przedmuch na UPG.

murgrabia - 17 Lut 2021, 16:14
Temat postu: Przedmuch na UPG.
Nie tyczy się to silnika fiesty.
Jednak taka usterka trafia się praktycznie w każdej marce. Przedmuch musi być niewielki. Część oleju z bloku silnika trafia do układu chłodzenia. W silniku (oleju silnikowym) nie ma ani kropelki płynu. Powiedzmy tak z 100ml oleju trafia do płynu w okresie 2-3 tygodni. Czy zastosowanie doraźnie jakiegoś uszczelniacza do silnika (wlewanego do oleju). Może przedłużyć agonię silnika, do czasu ocieplenia? Na razie ściągam systematycznie ten szlam ze zbiorniczka. Uzupełniam nowym płynem, olejem. I tak się toczy bez jakiś innych niepokojących objawów. Jest moc, nie telepie silnikiem, normalne spaliny. Tylko czasem podskoczy temperatura silnika na max.

diodalodz - 17 Lut 2021, 18:35

Jeśli silnik posiada automat albo chłodnicę oleju to nie koniecznie uszczelka pod głowicą.
Uszczelniacze raczej nie pomogą.

JoeMix - 17 Lut 2021, 22:36

diodalodz dobrze gada, doraźnie nie naprawisz,,,
vegetagt - 23 Lut 2021, 12:58

jakbyś napisał o jaki silnik chodzi, to mogło by być łatwiej.
Tak jak diodalodz pisze - w vagu mozesz miec problem z chlodnica oleju. W oplu sa ponoc jakies kanały w deklu i jak uszczelka dekla pusci, to miesza sie płyn chłodniczy z olejem lub naodwrot, zalezy jak leży.

PS. Za jakiś czas przerzuce temat do offtopica.

murgrabia - 6 Mar 2021, 22:12

Daewoo: kod silnika F8C. Na razie jeszcze prawidłowo ciągnie. Tylko na ile starczą elementy gumowe w układzie chłodzenia? Podobno nie są odporne na olej. Wiem, że dolot (plastik) jest chłodzony płynem. I naturalnie już poszło uszczelnienie z jednej strony. Był cięty i uszczelniony. Ale czy również tam jest olej silnikowy? Ogólnie jest to silnik M-TEC (konstrukcji Suzuki).
diodalodz - 7 Mar 2021, 00:51

TO silnik z matiza. Jak ci ubywa płynu to najczęściej pęka kolektor ssący. Można to zrobić bez wyjmowania. Odcina się brzeszczotem końcówkę i dorabia się nową zaślepkę z metalu i płyty uszczelkarskiej. Robiłem to w swoim.
murgrabia - 27 Maj 2021, 14:01

Taki manewr przeprowadziłem już wiele lat temu. Jest jeszcze miejsce w matizie. Którędy może się przedostawać olej do płynu chłodzącego, oprócz UPG? Na razie jeździ, i nawet tak jakby ciut się uspokoiło.
kuba87 - 27 Maj 2021, 19:36

Nie, tylko upg. A wycieki płynu mogą być z każdego miejsca
murgrabia - 20 Mar 2024, 19:51

Wlane były 2 uszczelniacze do oleju silnikowego. Dodatkowo wsypane 3 fiolki opiłków miedzianych do płynu chłodniczego + jakiś w płynie. I w sumie bym powiedział, że po takim zabiegu olej praktycznie już nie przedostawał się do płynu chłodniczego. Jedynym ujemnym efektem było całkowite zapchanie termostatu silnika. Co powodowało gotowanie płynu w małym obiegu i jego wystrzeliwanie odpowietrznikiem zbiornika wyrównawczego. Termostat został całkowicie wyciągnięty z obiegu. I tak matiz dożył swoich ostatnich dni do końca wakacji 2023 roku. I to nie ze względu na silnik, ale pęknięcie przedniej szyby. Wszyscy zawsze mieli bekę z matiza. Ale ten silnik to naprawdę twardy, skubany zawodnik. Dwa razy przyjechał z trasy bez płynu chłodzącego. Raz urwało kruciec z silnika, drugi raz poszedł wąż. Prowadzony był przez kobietę. I tylko był komentarz, że jak jechałam to wskazówka przeszła na czerwone pole i coś śmierdzi z nawiewów :rotfl: Ale po usunięciu usterki silnik wracał do żywych i nawet nie miał oznak zatarcia. Czy zmniejszenia kompresji na cylindrach. Po prostu motor nie do zajechania. Dodatkowo jeździł na 5w50 Mobila. Ot taka historia. I co powiecie wy współczesne silniki?
Jaszczur - 20 Mar 2024, 20:21

murgrabia napisał/a:
I co powiecie wy współczesne silniki?


Powiemy że generujemy koszty dzięki którym ktoś zarabia i ma na chleb i uciechy :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group