Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK4] stożek i pare innych pytań

Boss* - 25 Lip 2022, 14:36
Temat postu: [MK4] stożek i pare innych pytań
Siemano, ostatnio stałem się posiadaczem fiesty z silnikiem 1.3 44kw czyli 60, mam pytanie, montowaliście w swoich stożki? Drugie pytanie miałem kiedyś fiestę 1.3 50km i szła lepiej jak te 60 coś ktoś miał podobnego? I 3 jakie świece polecacie do tego silnika 1.3 44kw bo chce zmienić, czyściłem już przeplywke :piwkowanie:
Jaszczur - 26 Lip 2022, 12:24

Po raz 76746 raz: stożek nic Ci nie da, poza zwiększonym rykiem silnika. Jeśli tego właśnie oczekujesz, to spoko. ;)
damianisko5 - 26 Lip 2022, 12:31

Pytasz o świece, co one mają wspólnego z przepływką? Najlepiej Motorcraft/FoMoCo.
1,3 50 KM a nie 50 kilometrów i 44 kW.

Boss* - 27 Lip 2022, 18:15

damianisko5 napisał/a:
Pytasz o świece, co one mają wspólnego z przepływką? Najlepiej Motorcraft/FoMoCo.
1,3 50 KM a nie 50 kilometrów i 44 kW.





Mają dużo, jak widzisz wspomniałem o porównaniu 50 do 60 konnego silnika ze 50 ma więcej mocy niż 60 temu spytałem o dolot i napomknąłem że czyściłem, a świece chce zmienić dlatego że przypuszczam iż one mogą wpływać na ten brak mocy bo widać ze swoje przeżyły temu pytanie o nie, już rozumiesz?

luk-90 - 27 Lip 2022, 22:35

O ile kojarzę poprawnie to 50 ma przyblokowaną mechanicznie przepustnice względem 60, tam szukaj odblokowania
Boss* - 27 Lip 2022, 23:39

luk-90 napisał/a:
O ile kojarzę poprawnie to 50 ma przyblokowaną mechanicznie przepustnice względem 60, tam szukaj odblokowania



Co ciekawe są dwie wersje z czego kojarzę jedna 50 druga 60 koni oczywiście silnikowe, więc nie wiem

Boss* - 27 Lip 2022, 23:43

A ktoś wie co z tą przepustnicą dokładnie trzeba zrobić?
JoeMix - 28 Lip 2022, 00:14

Boss* napisał/a:
Co ciekawe są dwie wersje z czego kojarzę jedna 50 druga 60 koni oczywiście silnikowe, więc nie wiem
Ludzie tu wiedzą,,, wersja stłumiona o 10koni była na rynek gdzie od koni w silniku zależały opłaty, i prosty zabieg blokujący przepustnice ze nie może się otworzyć na 100% oraz niewielki pierścień dławiący (zmniejszający średnice dolotu) obcina te 10 koni i sprawia ze auta spada w niższy próg opłaty,,,

Przywrócenie tych 10 koni poleca na zdjęciu ogranicznika,,, auto odzyska moc tylko kiedy dociśniesz pedał do podłogi, bo jak będziesz naciskał na 50% to bez znaczenia jest ze na końcu jest max 90 zamiast 100%

Boss* napisał/a:
miałem kiedyś fiestę 1.3 50km i szła lepiej jak te 60 coś ktoś miał podobnego?
Oczywiście każde zdrowe 1.3i 50KM będzie żywsze od zajeżdżonego 1.3i 60KM
Boss* - 28 Lip 2022, 02:41

JoeMix napisał/a:
Boss* napisał/a:
Co ciekawe są dwie wersje z czego kojarzę jedna 50 druga 60 koni oczywiście silnikowe, więc nie wiem
Ludzie tu wiedzą,,, wersja stłumiona o 10koni była na rynek gdzie od koni w silniku zależały opłaty, i prosty zabieg blokujący przepustnice ze nie może się otworzyć na 100% oraz niewielki pierścień dławiący (zmniejszający średnice dolotu) obcina te 10 koni i sprawia ze auta spada w niższy próg opłaty,,,

Przywrócenie tych 10 koni poleca na zdjęciu ogranicznika,,, auto odzyska moc tylko kiedy dociśniesz pedał do podłogi, bo jak będziesz naciskał na 50% to bez znaczenia jest ze na końcu jest max 90 zamiast 100%

Boss* napisał/a:
miałem kiedyś fiestę 1.3 50km i szła lepiej jak te 60 coś ktoś miał podobnego?
Oczywiście każde zdrowe 1.3i 50KM będzie żywsze od zajeżdżonego 1.3i 60KM





Co ciekawe tamta była bardziej zajeżdżona i brała olej, ta ma ten cały ogranicznik gazu przy podłodze, pewnie go zagiąć młoteczkiem nie? A co do przepustnicy to coś tam trzeba wyciąć jak rozumiem? Bo jescze nie przyglądałem się temu, a co do świec to wprost zmienię profilaktycznie 😅

Boss* - 21 Lis 2022, 13:05

A więc tak, podzielę się doświadczeniem z moją fiestą co było nie tak, ogólnie wywalało błąd od podciśnienia spalin, temu ktoś sprzedał mi ją bez korka wlewu ale coś mi nie pasowało.. wiec! Stwierdziłem ze po wymianie świec i przewodów na ngk, osobiście nie polecam ngk jeden pękł a drugi spada czasem nie ze świecy tylko z drugiej strony przez fo rękę mam poparzoną lekko… wiec polecam celować w inne przewody, ale do rzeczy po odpieciu sondy fiesta chodziła identycznie jak przed wpięciem, a więc diagnoza padła na sonde i kosztem 30zl używanej sondy naprawiłem sonde i odzyskała z 30% swojej mocy, a wiec czesto błachostki są przyczyna i niekoniecznie komputer mówi prawdę, bo teraz tego błędu już nie pokazuje
Jaszczur - 21 Lis 2022, 13:28

Boss*, nie ma czegoś takiego jak "podciśnienie spalin", spaliny to zawsze (nad)ciśnienie. Już samo to wskazuje na to, że źle zinterpretowałeś komunikat sterownika silnika.
Boss* - 22 Lis 2022, 13:17

Prosze ja ciebie, faktycznie źle teraz napisałem bo to już chwile temu było, a ze w motocykl robiłem i bylo tam podciśnienie, trochę mi się pokićkało chyba, ale wszyscy wiemy o co chodzi

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group