Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Problem po wymianie zestawu sprzęgła.

Szima7 - 31 Lip 2023, 21:35
Temat postu: Problem po wymianie zestawu sprzęgła.
Dzień dobry wszystkim,
zwracam się z następującym zapytaniem. Posiadam Forda Fiesta MK6 2003 rok 1.3 benzyna 51KW (69KM) i mam następujący problem po wymianie kompletnego zestawu sprzęgła (tarcza, docisk, wysprzęglik, pompka sprzęgła (odpowietrzone) i oleju w skrzyni, biegi bardzo ciężko wchodzą , bieg wsteczny również ciężko wchodzi i zgrzyta za każdym razem. Na starym zestawie sprzęgła wszystko było w porządku lecz musiałem dokonać wymiany ponieważ sprzęgło się ślizgało. W aucie wcześniej miałem jeszcze oryginalny zestaw od nowości. Co może być problemem? dodam, że mechanik na próbę wymieniał również docisk z nowego na stary i problem jest ten sam zarówno na nowym docisku jak i na starym z nową tarczą? Będę ogromnie wdzięczny za wszystkie porady, pozdrawiam.

slawomirro - 3 Sie 2023, 20:58
Temat postu: Re: Problem po wymianie zestawu sprzęgła.
Szima7 napisał/a:
biegi bardzo ciężko wchodzą , bieg wsteczny również ciężko wchodzi i zgrzyta za każdym razem. Na starym zestawie sprzęgła wszystko było w porządku .



Pewnie typowy problem z trzpieniem linek zmiany biegów wystąpił, a może mechanik źle to poskładał?
Wsteczny zgrzyta i taka jest jego natura w tym aucie. Rozwiązaniem jest wbicie 1 biegu i potem dopiero wstecznego.

Szima7 - 6 Sie 2023, 13:56
Temat postu: Re: Problem po wymianie zestawu sprzęgła.
slawomirro napisał/a:
Szima7 napisał/a:
biegi bardzo ciężko wchodzą , bieg wsteczny również ciężko wchodzi i zgrzyta za każdym razem. Na starym zestawie sprzęgła wszystko było w porządku .



Pewnie typowy problem z trzpieniem linek zmiany biegów wystąpił, a może mechanik źle to poskładał?
Wsteczny zgrzyta i taka jest jego natura w tym aucie. Rozwiązaniem jest wbicie 1 biegu i potem dopiero wstecznego.


Bardzo dziękuję za odpowiedź, wczoraj postanowiłem wjechać autem na kanał i zastosować się do rad jeśli chodzi o rozwiercenie i nasmarowanie tulejki przy mechanizmie linek pod plastikową pokrywą. Wykonałem wszystkie kroki wg. instrukcji wideo znalezionej w internecie, wszystkie linki jak i cały mechanizm chodzi lekko.

NIESTETY biegi wchodziły gładko i precyzyjnie tylko przez chwilę po tej operacji. Auto postało całą noc na parkingu i niestety dalej to samo. Biegi ponownie wchodzą bardzo ciężko a wsteczny zgrzyta (przed wymianą sprzęgła nie zgrzytał) :(

Czy ta ten mechanizm może mieć wpływ np. wilgoć lub dziać się tak może po opadach deszczu?

Nie wiem już gdzie szukać przyczyny tych problemów, ręce opadają ;-(

diodalodz - 6 Sie 2023, 14:10

jak wsteczny zgrzyta to , szczególnie jak go powoli wrzucasz i cały czas chrobocze to problemem jest sprzęgło .
Problem pompy, wysprzęglika docisku lub zaciętego wieloklinu na wałku sprzęgłowym.
Jazda w tym stanie zniszczy synchronizatory biegów.
Zacznij od odpowietrzenia wysprzęglika jeśli jest tam układ hydrauliczny.

Szima7 - 6 Sie 2023, 14:28

diodalodz napisał/a:
jak wsteczny zgrzyta to , szczególnie jak go powoli wrzucasz i cały czas chrobocze to problemem jest sprzęgło .
Problem pompy, wysprzęglika docisku lub zaciętego wieloklinu na wałku sprzęgłowym.
Jazda w tym stanie zniszczy synchronizatory biegów.
Zacznij od odpowietrzenia wysprzęglika jeśli jest tam układ hydrauliczny.


Może problemem jest nieodpowiednio dobrany zestaw sprzęgła?

Mechanik zwrócił mi stary zestaw jaki miałem zamontowany w aucie (Sachs) i porównałem go z nowym zestawem (LUK) jaki założył mi do auta. Dociski delikatnie wizualnie się od siebie różnią tarcza natomiast wyglądała identycznie. Po wymianie całego zestawu na nowy występowały ww. problemy, następnie mechanik stwierdził, że winę może mieć docisk więc wymienił go w celu sprawdzenia na stary z nową tarczą niestety nic to nie dało.

Nowy wysprzęglik był odpowietrzany kilkukrotnie również brak poprawy. Ogólnie rzecz biorąc pedał sprzęgła jest bardzo miękki (nie wiem może te Fiesty tak mają?). Dziwi mnie fakt, że po wykonaniu ww. operacji z mechanizmem linek przez chwilę była poprawa jednak jak auto postało - problem wrócił :(

diodalodz - 6 Sie 2023, 15:02

zostaje ci jeszcze wymiana pompy.
Szima7 - 6 Sie 2023, 15:24

diodalodz napisał/a:
zostaje ci jeszcze wymiana pompy.


Pompka sprzęgła również została wymieniona na nową :(

A czy problemem może być zużyta gumowa tulejka cięgna zmiany biegów? Po sprawdzeniu zauważyłem, że guma jest już dość mocno wypracowana?

Chodzi o ten gumowy element:



Zauważyłem jeszcze, że jak odpalam auto po dłuższym postoju i załączy się "ssanie" podniosą się obroty to wówczas biegi ciężko wchodzą natomiast jak odczekam aż obroty spadną do normalnego poziomu zaczynają wchodzić dobrze.

Michnik - 5 Wrz 2023, 14:35

W/g mnie winny jest źle dobrany olej. Piszesz, że wymiana sprzęgła oraz oleju w skrzyni biegów. Tak się dzieje jak jest za gęsty!
Szima7 - 21 Wrz 2023, 18:22

Michnik napisał/a:
W/g mnie winny jest źle dobrany olej. Piszesz, że wymiana sprzęgła oraz oleju w skrzyni biegów. Tak się dzieje jak jest za gęsty!


Dziękuję za odpowiedź, muszę zapytać mechanika jakim olejem zalał tą skrzynie biegów. Ostatnio zauważyłem również, że w pedale sprzęgła brakuje sprężyny powrotnej przez co pedał nie wraca po wciśnięciu do prawidłowej pozycji początkowej w rezultacie nie wciska czujnika sprzęgła, może to jest również przyczyna problemów?

Pozdrawiam :)

Szima7 - 1 Paź 2023, 18:08

Witam wszystkich, prawdopodobnie udało mi się zażegnać temat problemów ze sprzęgłem. Winien był brak sprężyny pedału sprzęgła oraz nie odpowietrzone sprzęgło. Ku mojemu zdziwieniu nowa sprężyna kosztuje 80 zł, udało mi się kupić podobną do oryginalnej w sklepie rolniczym za 2 zł. Po jej założeniu i kilkukrotnym odpowietrzeniu układu wszystko zaczęło działać jak należy :)

Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam :)

Boss* - 2 Paź 2023, 01:56

Szima7 napisał/a:
Witam wszystkich, prawdopodobnie udało mi się zażegnać temat problemów ze sprzęgłem. Winien był brak sprężyny pedału sprzęgła oraz nie odpowietrzone sprzęgło. Ku mojemu zdziwieniu nowa sprężyna kosztuje 80 zł, udało mi się kupić podobną do oryginalnej w sklepie rolniczym za 2 zł. Po jej założeniu i kilkukrotnym odpowietrzeniu układu wszystko zaczęło działać jak należy :)

Dziękuję wszystkim za pomoc, pozdrawiam :)



jeśli nie możesz znaleźć jakiejś nietypowej części zawsze szukaj w sklepach rolniczych, tam czasem można znaleźć cuda, które na pozór nie pasują, a jednak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group