Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: szynszyl
1 Lis 2008, 20:17
jaki akumulator?
Autor Wiadomość
WRiTTeR 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 38
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 20 Gru 2005, 22:39   

witam
tak sie wtrące troche...
mam 1.8 D tu prądu na rozruch jak to w dieslu - potrzeba jezdzilem rok na aku 61 Ah 300 A, tydzien temu zmienilem go bo juz nie dawał rady (- 2 - - 3 stopnie i padał) no ale rok go mialem a juz przyszedł z samochodem wiec moze czas... teraz mam centre 74 Ah 600 A ... poprzedni akus to wiem ze zabiło poniekad audio - radio SONY 4x50W xPlood; 6 głośników + subwoofer na wzmacniaczu SONY 250 W xPlood - troche to prądu żre i teraz nie chciałbym nowego akusa za szybko tym audio wymeczyć i pytanie czy grubsze kable do wzmacniacza i kondensator 1 faradowy pomoga troche? zmneijsza takie spadki napiecia z akusa? pozwola alternatorowi na lepsze ładowanie? prosze o porady.. pzodrawiam
_________________
-=FrAkCjA BYDGOSZCZ=-

Kurde ta Emilka mi wszystkie wyrazy pozabierała!

Kiedyś MK3 1992 1.4i 71 kM; Obecnie:
VW GIII 1992 1,9 GTD 75 kM;
VW T4 1999 2,5 TDi 102 kM;
Octavia L&K 2001 1,8 20V Turbo 160 kM;
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Gru 2005, 22:44   

To jest atak: Alternator ładuje akumulator i ma pewną wydajnośc, i niech to bedzie nasz kran z którego leci woda... akumulator to wielka balia... wiadomo jak z karanu leci woda, to puty z bali bierzmy mniej wody niż leci - bedziemy mieli ją zawsze pod dostatkiem, czyli teraz sam sobie pomyśl co ci da podłaczeni do bali grubszych wązy (no wody nimi leci wiecej) oraz podstawienie na końcu węza wiaderka do którego bedzie zlatuwać woda, a jak ci będzie ona potrzebana to bedziesz miał pod ręką te 25 litrów na szybko (kondesator przy wzmacniaczu)...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
_-MoKrY-_ 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 01 Lis 2005
Posty: 211
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 20 Gru 2005, 23:05   

Joe :) bardziej łopatologicznie sie nie dało :) hehe
co do grubszych przewodów :) to nigdy nie są za grube, powiedz jaki przekrój mają te co teraz używasz,
ogólnie im grubsze przwody tym mniejsze spadki napięcia na nich
_________________
 
 
 
Poli126
[Usunięty]

Wysłany: 21 Gru 2005, 02:01   

Jesli nie chcesz zeby car audio zjadło CI akumulator to przy tylu glosnikach i dodatkowym wzmacniaczu unikaj dluzszego grania na postoju, moze zbyt rozladowac aku i w efekcie doprowadzic do zasiarczenia i spadku pojemnosci baterii. Niech gra podczas jazdy albo przynajmniej przy wlaczonym silniku. A kable im grubsze tym lepsze :lol:
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 21 Gru 2005, 08:29   

Poli126 napisał/a:
A kable im grubsze tym lepsze :lol:


Ale bez przesady!

A tak na marginesie, czy wie ktoś gdzie można kupić aku motorcrafta? Bo tak z ciekawości oblazłem wszystkie sklepy u mnie i niektórzy nawet niewiedzieli o czym ja mówię :-P A w necie jakoś też nietrafiłem. Do ASO raczej niepojadę, bo tam od progu "zabijają" cenami. Ma ktoś jakiś namiar?
Profil Facebook
 
 
WRiTTeR 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 13 Maj 2005
Posty: 38
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 21 Gru 2005, 22:00   

dzięki joe... kurde czuje sie jak... prosty rolnik... szkoda ze tego na worki z ziemniakami nie przełożyłeś...

a kable do wzmacniacza teraz leca takiej grubosci jak do grzania świec żarowych :D bo pochodza z instlacji elektrycznej poloneza diesla :D

a o grubsz eto mi chodzi tkaie jak sa w zestawach do wzmacniacyz np na allegro. warto je zmieniac?
_________________
-=FrAkCjA BYDGOSZCZ=-

Kurde ta Emilka mi wszystkie wyrazy pozabierała!

Kiedyś MK3 1992 1.4i 71 kM; Obecnie:
VW GIII 1992 1,9 GTD 75 kM;
VW T4 1999 2,5 TDi 102 kM;
Octavia L&K 2001 1,8 20V Turbo 160 kM;
 
 
 
szynszyl 
EKSTERMINATOR

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50
Dołączył: 17 Lip 2004
Posty: 3784
Skąd: jasło
Wysłany: 21 Gru 2005, 22:55   

WRiTTeR napisał/a:
dzięki joe... kurde czuje sie jak... prosty rolnik... to €€€€ ze mi tego na worki z ziemniakami nie przełożyłeś...
?

Kod:
Nie używaj wulgaryzmów. Wypowiedzi zawierające słowa powszechnie uważane za niecenzuralne zostaną ocenzurowane, a przypadku nagminnego łamania tego punktu regulaminu usuwane
[/code]
_________________
1% dla mojego syna
 
 
 
szymko200 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42
Dołączył: 03 Mar 2005
Posty: 30
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Gru 2005, 13:53   akumulator

mam do wyboru 2 akumulatory z serii bosch silver (wg strony boscha takie są przypisane do mojego modelu)
1 45Ag do silnika jakiegoś o symbolu GU...
2 55Ag do silnika jakiegoś o symbolu G6A
który radzicie dodam że różnica w cenie jest spora( 55 droższy oczywiście )
co to za symbole to GU i G6A czy to jakiś wymysł boscha
_________________
###eoe###kurak###thc###
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 27 Gru 2005, 16:47   

Silniki 1,1 to akumulator 35Ah, 1,4 i 1,6 - 43Ah i 1,8D to 63Ah, co ciekawe wszystkie fiesty mają ten sam alternator znaczy o tej samej wydajności mianowicie 55A - silnik GU* to jednostka 1,1 wysokiej kompresji z gaźnikiem, natomiast G6* to jednostaka 1,1 o niskim stopniu spręzania wypozażona w monowtrysk.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Gru 2005, 16:48   

sa to symbole okreslajace pojemnosc i kompresje silnika a co za tym idzie takze moc w KM
 
 
 
Rafal1504
[Usunięty]

Wysłany: 29 Gru 2005, 18:55   

Zasada jest jedna akumulator kupujesz taki jak producent przewidział, kupując większy akumulator powodujesz iż alternator nigdy nie zdoła w pełni naładować akumulatora a co za tym idzie skracasz jego żywotność gdyż nie pracuje przy znamionowych warunkach, no chyba że zainstalowłeś ekstra urządzonka elektryczne ale wówczs musiałbyś zaopatrzyć się w wydajniejszy alternator.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Gru 2005, 20:08   

Rafal1504 napisał/a:
Zasada jest jedna akumulator kupujesz taki jak producent przewidział, kupując większy akumulator powodujesz iż alternator nigdy nie zdoła w pełni naładować akumulatora (...), no chyba że zainstalowłeś ekstra urządzonka elektryczne ale wówczs musiałbyś zaopatrzyć się w wydajniejszy alternator.

Spróbuj wczytać się dokłądniej w ten tekst:
JoeMix napisał/a:
Silniki 1,1 to akumulator 35Ah, 1,4 i 1,6 - 43Ah i 1,8D to 63Ah, co ciekawe wszystkie fiesty mają ten sam alternator znaczy o tej samej wydajności mianowicie 55A
A to dlatego ze niezaleznie od rodzaju silnika instalacje elektryczna w aucie pobiera mniejwiecej tyle samo proądu, sa take same światłą, wycierakiki, dmuchawa itp, a zancząca róznica jest jedynie podczas rozruchu auta,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 30 Gru 2005, 06:48   

JoeMix napisał/a:
Silniki 1,1 to akumulator 35Ah, 1,4 i 1,6 - 43Ah i 1,8D to 63Ah, co ciekawe wszystkie fiesty mają ten sam alternator znaczy o tej samej wydajności mianowicie 55A - silnik GU* to jednostka 1,1 wysokiej kompresji z gaźnikiem, natomiast G6* to jednostaka 1,1 o niskim stopniu spręzania wypozażona w monowtrysk.


Wg instrukcji tak jest, ale ja w swojej mam fabrycznie wstawiony 46Ah,a mam 1,1i. (Napewno fabrycznie, bo mam jeszcze niemiecki rachunek z salonu za ten samochód i tam jest wpisany nr seryjny akusia). Ale problemów z ładowanie niemam, a tym bardziej z rozruchem :)
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów 1.3 jaki akumulator
fiesta200 Elektryka ogólna 8 5 Mar 2015, 01:31
brewa7
Brak nowych postów jaki akumulator do mk2 1.6D
Presto Elektryka 14 9 Lis 2005, 00:40
Presto
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MK3] Jaki akumulator do 1.1
szczepan751 Elektryka 4 13 Paź 2009, 13:55
Maki
Brak nowych postów Jaki akumulator wybrać
barecki Elektryka ogólna 13 8 Gru 2023, 14:38
fnowak
Brak nowych postów [MK3] Akumulator (jaki?)
jaki akumulator do fiesty XR2i
Gość Elektryka 8 21 Gru 2009, 13:41
Blackknight88


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.