Przesunięty przez: szynszyl 1 Lis 2008, 20:17 |
jaki akumulator? |
Autor |
Wiadomość |
WRiTTeR
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 20 Gru 2005, 22:39
|
|
|
witam
tak sie wtrące troche...
mam 1.8 D tu prądu na rozruch jak to w dieslu - potrzeba jezdzilem rok na aku 61 Ah 300 A, tydzien temu zmienilem go bo juz nie dawał rady (- 2 - - 3 stopnie i padał) no ale rok go mialem a juz przyszedł z samochodem wiec moze czas... teraz mam centre 74 Ah 600 A ... poprzedni akus to wiem ze zabiło poniekad audio - radio SONY 4x50W xPlood; 6 głośników + subwoofer na wzmacniaczu SONY 250 W xPlood - troche to prądu żre i teraz nie chciałbym nowego akusa za szybko tym audio wymeczyć i pytanie czy grubsze kable do wzmacniacza i kondensator 1 faradowy pomoga troche? zmneijsza takie spadki napiecia z akusa? pozwola alternatorowi na lepsze ładowanie? prosze o porady.. pzodrawiam |
_________________ -=FrAkCjA BYDGOSZCZ=-
Kurde ta Emilka mi wszystkie wyrazy pozabierała!
Kiedyś MK3 1992 1.4i 71 kM; Obecnie:
VW GIII 1992 1,9 GTD 75 kM;
VW T4 1999 2,5 TDi 102 kM;
Octavia L&K 2001 1,8 20V Turbo 160 kM; |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 20 Gru 2005, 22:44
|
|
|
To jest atak: Alternator ładuje akumulator i ma pewną wydajnośc, i niech to bedzie nasz kran z którego leci woda... akumulator to wielka balia... wiadomo jak z karanu leci woda, to puty z bali bierzmy mniej wody niż leci - bedziemy mieli ją zawsze pod dostatkiem, czyli teraz sam sobie pomyśl co ci da podłaczeni do bali grubszych wązy (no wody nimi leci wiecej) oraz podstawienie na końcu węza wiaderka do którego bedzie zlatuwać woda, a jak ci będzie ona potrzebana to bedziesz miał pod ręką te 25 litrów na szybko (kondesator przy wzmacniaczu)... |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
_-MoKrY-_
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lis 2005 Posty: 211 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Gru 2005, 23:05
|
|
|
Joe bardziej łopatologicznie sie nie dało hehe
co do grubszych przewodów to nigdy nie są za grube, powiedz jaki przekrój mają te co teraz używasz,
ogólnie im grubsze przwody tym mniejsze spadki napięcia na nich |
_________________
|
|
|
|
|
Poli126 [Usunięty]
|
Wysłany: 21 Gru 2005, 02:01
|
|
|
Jesli nie chcesz zeby car audio zjadło CI akumulator to przy tylu glosnikach i dodatkowym wzmacniaczu unikaj dluzszego grania na postoju, moze zbyt rozladowac aku i w efekcie doprowadzic do zasiarczenia i spadku pojemnosci baterii. Niech gra podczas jazdy albo przynajmniej przy wlaczonym silniku. A kable im grubsze tym lepsze :lol: |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Gru 2005, 08:29
|
|
|
Poli126 napisał/a: | A kable im grubsze tym lepsze :lol: |
Ale bez przesady!
A tak na marginesie, czy wie ktoś gdzie można kupić aku motorcrafta? Bo tak z ciekawości oblazłem wszystkie sklepy u mnie i niektórzy nawet niewiedzieli o czym ja mówię A w necie jakoś też nietrafiłem. Do ASO raczej niepojadę, bo tam od progu "zabijają" cenami. Ma ktoś jakiś namiar? |
|
|
|
|
WRiTTeR
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 13 Maj 2005 Posty: 38 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 21 Gru 2005, 22:00
|
|
|
dzięki joe... kurde czuje sie jak... prosty rolnik... szkoda ze tego na worki z ziemniakami nie przełożyłeś...
a kable do wzmacniacza teraz leca takiej grubosci jak do grzania świec żarowych bo pochodza z instlacji elektrycznej poloneza diesla
a o grubsz eto mi chodzi tkaie jak sa w zestawach do wzmacniacyz np na allegro. warto je zmieniac? |
_________________ -=FrAkCjA BYDGOSZCZ=-
Kurde ta Emilka mi wszystkie wyrazy pozabierała!
Kiedyś MK3 1992 1.4i 71 kM; Obecnie:
VW GIII 1992 1,9 GTD 75 kM;
VW T4 1999 2,5 TDi 102 kM;
Octavia L&K 2001 1,8 20V Turbo 160 kM; |
|
|
|
|
szynszyl
EKSTERMINATOR
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 17 Lip 2004 Posty: 3784 Skąd: jasło
|
Wysłany: 21 Gru 2005, 22:55
|
|
|
WRiTTeR napisał/a: | dzięki joe... kurde czuje sie jak... prosty rolnik... to €€€€ ze mi tego na worki z ziemniakami nie przełożyłeś...
? |
Kod: | Nie używaj wulgaryzmów. Wypowiedzi zawierające słowa powszechnie uważane za niecenzuralne zostaną ocenzurowane, a przypadku nagminnego łamania tego punktu regulaminu usuwane | [/code] |
_________________ 1% dla mojego syna |
|
|
|
|
szymko200
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 42 Dołączył: 03 Mar 2005 Posty: 30 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Gru 2005, 13:53 akumulator
|
|
|
mam do wyboru 2 akumulatory z serii bosch silver (wg strony boscha takie są przypisane do mojego modelu)
1 45Ag do silnika jakiegoś o symbolu GU...
2 55Ag do silnika jakiegoś o symbolu G6A
który radzicie dodam że różnica w cenie jest spora( 55 droższy oczywiście )
co to za symbole to GU i G6A czy to jakiś wymysł boscha |
_________________ ###eoe###kurak###thc### |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Gru 2005, 16:47
|
|
|
Silniki 1,1 to akumulator 35Ah, 1,4 i 1,6 - 43Ah i 1,8D to 63Ah, co ciekawe wszystkie fiesty mają ten sam alternator znaczy o tej samej wydajności mianowicie 55A - silnik GU* to jednostka 1,1 wysokiej kompresji z gaźnikiem, natomiast G6* to jednostaka 1,1 o niskim stopniu spręzania wypozażona w monowtrysk. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Gru 2005, 16:48
|
|
|
sa to symbole okreslajace pojemnosc i kompresje silnika a co za tym idzie takze moc w KM |
|
|
|
|
Rafal1504 [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Gru 2005, 18:55
|
|
|
Zasada jest jedna akumulator kupujesz taki jak producent przewidział, kupując większy akumulator powodujesz iż alternator nigdy nie zdoła w pełni naładować akumulatora a co za tym idzie skracasz jego żywotność gdyż nie pracuje przy znamionowych warunkach, no chyba że zainstalowłeś ekstra urządzonka elektryczne ale wówczs musiałbyś zaopatrzyć się w wydajniejszy alternator. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Gru 2005, 20:08
|
|
|
Rafal1504 napisał/a: | Zasada jest jedna akumulator kupujesz taki jak producent przewidział, kupując większy akumulator powodujesz iż alternator nigdy nie zdoła w pełni naładować akumulatora (...), no chyba że zainstalowłeś ekstra urządzonka elektryczne ale wówczs musiałbyś zaopatrzyć się w wydajniejszy alternator. |
Spróbuj wczytać się dokłądniej w ten tekst:
JoeMix napisał/a: | Silniki 1,1 to akumulator 35Ah, 1,4 i 1,6 - 43Ah i 1,8D to 63Ah, co ciekawe wszystkie fiesty mają ten sam alternator znaczy o tej samej wydajności mianowicie 55A | A to dlatego ze niezaleznie od rodzaju silnika instalacje elektryczna w aucie pobiera mniejwiecej tyle samo proądu, sa take same światłą, wycierakiki, dmuchawa itp, a zancząca róznica jest jedynie podczas rozruchu auta,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 30 Gru 2005, 06:48
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Silniki 1,1 to akumulator 35Ah, 1,4 i 1,6 - 43Ah i 1,8D to 63Ah, co ciekawe wszystkie fiesty mają ten sam alternator znaczy o tej samej wydajności mianowicie 55A - silnik GU* to jednostka 1,1 wysokiej kompresji z gaźnikiem, natomiast G6* to jednostaka 1,1 o niskim stopniu spręzania wypozażona w monowtrysk. |
Wg instrukcji tak jest, ale ja w swojej mam fabrycznie wstawiony 46Ah,a mam 1,1i. (Napewno fabrycznie, bo mam jeszcze niemiecki rachunek z salonu za ten samochód i tam jest wpisany nr seryjny akusia). Ale problemów z ładowanie niemam, a tym bardziej z rozruchem |
|
|
|
|
|