Przesunięty przez: trzeci 13 Lut 2010, 18:54 |
Świece do LPG |
Autor |
Wiadomość |
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 09:45 Świece do LPG
|
|
|
Musze wymienic swieczki w swojej fiestce...i tu mam mały dylemat...warto wierzyc w hasła typu: świeczki do LPG...czy to tylko marketingowy bełkot? Chetnie wysłucham opini...moze ktos juz używa lub używał takich świeczek do LPG?
"Świece zapłonowe przystosowane specjalnie do eksploatacji w samochodach z silnikami z LPG wytwarza wielu producentów na świecie. Czym różnią się świece do instalacji LPG od tradycyjnych? Spróbuję wyjaśnić to na przykładzie świec produkcji polskiej Iskra Gaz.
Wprowadzenie do zasilania silników gazu LPG pociąga za sobą konieczność dostosowania świec do narzuconych wymagań, wynikających z utrudnionej jonizacji mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrze i większego obciążenia termicznego elektrod. Należy podkreślić, że mieszanka gazowa spala się w temp. ok. 100 stopni Celsjusza wyższej niż mieszanka benzynowa. Aby ograniczyć do minimum skutki tych niepożądanych zjawisk, w świecach do LPG zastosowano min.: mniejsze szczeliny międzyelektrodowe, eliminując w ten sposób skłonność do "gubienia" iskier, dopasowano wartość cieplną świec do podwyższonej temperatury spalania, preferuje się świece o wystającym stożku w głąb komory spalania, ograniczono cieplne i elektroizolacyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.
Świece zapłonowe Iskra Gaz należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km, a szczelina międzyelektrodowa w tego typu świecach podlega regulacji po ok. 7 tys. km. Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony. Dodatkowo świece te charakteryzują się większą odpornością na obciążenia cieplne. Zmniejszone zostało ryzyko zaniku iskry, tzw. zjawisko zarzucania.
Należy również zaznaczyć, że świece Gaz z powodzeniem można stosować do paliwa tradycyjnego oraz w układach wydechowych wyposażonych w katalizator. Bowiem wszystkie wersje konstrukcyjne świec Iskra Gaz produkowane są również z rezystorem przeciwzakłóceniowym (wyróżnik R).
Odmienne warunki pracy silnika z LPG przyczyniły się do wytworzenia świec zapłonowych o uniwersalnej charakterystyce, umożliwiającej eksploatacji na obu paliwach - gaz-benzyna. Stosowane w silnikach gazu świec Iskra Gaz jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla kieszeni użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest min.: trzykrotne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalani umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece Gaz obniżają głośność silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim. Dzięki świecom Gaz można bez kłopotów stosować tańsze, przyjazne środowisku paliwo LPG.
Przy wymianie świec na nowe należy zwrócić szczególną uwagę, aby typ świecy był zgodny z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu lub katalogu zastosowań świec. Należy sprawdzić wielkość szczeliny międzyelektrodowej oraz zastosować właściwy moment dokręcania świecy w głowicy silnika."
przykladowa aukcjia:
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=84240684 |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 20 Wrz 2010, 13:08, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 10:00
|
|
|
A ja powiem krótko:
Mój ojciej jeździ na gazie na świeczkach NGK, mój kuzyn i wuja też NGK, ja też pociskam na NGK i nie narzekam. Pozatym każda stacja instalujaca gaz zaleca NGK.
NIech sobie ludzie mówią co chcą ja polecam NGK. |
_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
|
|
|
|
|
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 10:40
|
|
|
nie wiem czy kazda bo w Krakowie pytałem w 3 miejscach w Tarnowie w 1 i wszyscy zgodnie twierdzili, ze NGK są owszem bardzo dobre...ale nie do FORDA...do zeteca polecali tylko MOTORCRAFTY
ale nie o tym mial byc ten topic.. |
|
|
|
|
bash [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 10:45
|
|
|
ja jestem z NGK bardzo zadowolony - jeżdze już na nich 15000 i zero problemow |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 11:57
|
|
|
bash napisał/a: | ja jestem z NGK bardzo zadowolony - jeżdze już na nich 15000 i zero problemow |
ja śmigalem na ngk i zrobilem na nich 25tyskm i przy montazu gazu wymienili mi je na bosch jakies super plus yttrium i chodzi dobrze ale mi sie zdaje ze jak skoncza sie te swiece to wróce do ngk-poprostu na tych boschach czegos brakuje i tyle ,dlatego polecam ngk!!! w kazdym aucie jakie dotąd mialem to byly ngk i bylem bardzo zadowolony bo wytrzymywały dosyc długi przebieg i zreguły nie maja lekkiego zycia z moim stylem jazdy
posumowujac polecam ngk
pozdrawiam |
|
|
|
|
habit_m [Usunięty]
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 12:39
|
|
|
czyli masz jeden wniosek - albo ngk albo motorcratfy (mi zreszta gazownicy napisali wymiana na ngk ale na motorcrafty nie oponowali). a jak bedziesz chcial wiedziec czy te czy te lepiej to bedzie dyskusja: kogo kochasz bardziej - tatusia czy mamusie
pozdrowienia |
|
|
|
|
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 13 Lut 2006, 13:43
|
|
|
Nie ma czegoś takiego jak świece do lpg - to jest zwykły chwyt marketingowy dla naiwnych. Mogę powiedzieć jedno dla mnie najlepsze są świece NGK - tylko ze w przypadku jednoczesne go zasilania beną i gazem są problemy bo odpowiednio to tych rodzajów paliw powinna być dobrana świeca o właściwej ciepłocie. Wiec trzeba umieć dobrać sobie świece o pośredniej wartości cieplnej między benzyną a gazem.. |
_________________
|
|
|
|
|
Rangers76 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lut 2006, 19:28
|
|
|
Załóż sobie NGK lub Motorcraft`a.
Nie szukaj innej opcji.
Ja mam NGK
Kogo kochasz bardziej - tatusia czy mamusię? |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 14 Lut 2006, 20:08 Re: świece do LPG
|
|
|
hans666 napisał/a: | Aby ograniczyć do minimum skutki tych niepożądanych zjawisk, w świecach do LPG zastosowano min.: mniejsze szczeliny międzyelektrodowe, eliminując w ten sposób skłonność do "gubienia" iskier ] |
czyli kolo przywalił szczotką drucianą w elektrodęświecy pod którąwsadził mniejszą płytkę szczelinomierza tak ? ( bo to siepopularnie nazywa zmniejszeniem przerwy i odbywa sie w taki właśnie sposób także przy zwykłych swiecach , przy czym czasami zamiast szczelinomierza podkłada siepaznokieć )
hans666 napisał/a: | ograniczono cieplne i elektroizolacyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.
Świece zapłonowe Iskra Gaz należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km, a szczelina międzyelektrodowa w tego typu świecach podlega regulacji po ok. 7 tys. km. ] |
No dobrze ale zwykłe świece teżtrzeba sprawdzać co 7 tyśa wymieiać co 15 więc o co chodzi z tą dłuższążywotnością ?
hans666 napisał/a: | Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony] |
no to skoro rozruch zimnego silnika jest z tymi świecami utrudniony to ja chyba postoję :?
hans666 napisał/a: | Należy również zaznaczyć, że świece Gaz z powodzeniem można stosować do paliwa tradycyjnego oraz w układach wydechowych wyposażonych w katalizator. Bowiem wszystkie wersje konstrukcyjne świec Iskra Gaz produkowane są również z rezystorem przeciwzakłóceniowym (wyróżnik R).] |
świece zapłonowe wkręca sie w głwoicęa nie w układ wydechowy ( nawet w taki z katalizatorem ) chyba że robimy Flame Kit ale to chyba inna bajka i nie na LPG .
A co do wyróżnika R to ok ale nie do wszystkich silnikó można je stosować .
hans666 napisał/a: | . Stosowane w silnikach gazu świec Iskra Gaz jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla kieszeni użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest min.: trzykrotne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalani umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece Gaz obniżają głośność silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim.] |
trzykrotne zmniejszenie szkodliwych substancji ? czyli czego ? węglowodorów ? przy LPG ? skoro siepojawiają to chyba raczej dlatego że silnik jest zużyty i pali olej ?
Długa i niezawodna praca - czyli jużustaliliśmy - 15 tyśkm - czyli tyle co normalne świece
hans666 napisał/a: | . Przy wymianie świec na nowe należy zwrócić szczególną uwagę, aby typ świecy był zgodny z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu lub katalogu zastosowań świec. Należy sprawdzić wielkość szczeliny międzyelektrodowej oraz zastosować właściwy moment dokręcania świecy w głowicy silnika."] |
Czyli jak typ ma byćzgodny z zaleceniami producenta auta to iskra gaz odpada w przedbiegach , należy sprawdzicwielkośćszeliny czyli jaustwaic ( a podobno jest sepcjalna czyli mniejsza niżw tradycyjnych świecach ) . Co do momentu dokęcania - prawda
Gdzie ty to znalazłeś- na forum " Pani Domu " ?
na stronie siewkródce ppojawi artykol o LPG - on chyba nieco rozjaśni temat |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 46 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 14 Lut 2006, 20:52
|
|
|
Ja jeżdze na NGK, nawet gdy założyłem gaz to nie zmieniałem.Wytrzymały 36 tys. w tym 12 tys na gazie.Teraz też ma NGK i nie narzekam.Pozdrawiam |
_________________ Kopys |
|
|
|
|
hans666 [Usunięty]
|
Wysłany: 14 Lut 2006, 21:27 Re: świece do LPG
|
|
|
Żółwik Tuptuś napisał/a: | hans666 napisał/a: | Aby ograniczyć do minimum skutki tych niepożądanych zjawisk, w świecach do LPG zastosowano min.: mniejsze szczeliny międzyelektrodowe, eliminując w ten sposób skłonność do "gubienia" iskier ] |
czyli kolo przywalił szczotką drucianą w elektrodęświecy pod którąwsadził mniejszą płytkę szczelinomierza tak ? ( bo to siepopularnie nazywa zmniejszeniem przerwy i odbywa sie w taki właśnie sposób także przy zwykłych swiecach , przy czym czasami zamiast szczelinomierza podkłada siepaznokieć )
hans666 napisał/a: | ograniczono cieplne i elektroizolacyjne zużycie elektrod, zwiększając tym samym ich żywotność.
Świece zapłonowe Iskra Gaz należy wymieniać nie rzadziej niż co 15 tys. km, a szczelina międzyelektrodowa w tego typu świecach podlega regulacji po ok. 7 tys. km. ] |
No dobrze ale zwykłe świece teżtrzeba sprawdzać co 7 tyśa wymieiać co 15 więc o co chodzi z tą dłuższążywotnością ?
hans666 napisał/a: | Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony] |
no to skoro rozruch zimnego silnika jest z tymi świecami utrudniony to ja chyba postoję :?
hans666 napisał/a: | Należy również zaznaczyć, że świece Gaz z powodzeniem można stosować do paliwa tradycyjnego oraz w układach wydechowych wyposażonych w katalizator. Bowiem wszystkie wersje konstrukcyjne świec Iskra Gaz produkowane są również z rezystorem przeciwzakłóceniowym (wyróżnik R).] |
świece zapłonowe wkręca sie w głwoicęa nie w układ wydechowy ( nawet w taki z katalizatorem ) chyba że robimy Flame Kit ale to chyba inna bajka i nie na LPG .
A co do wyróżnika R to ok ale nie do wszystkich silnikó można je stosować .
hans666 napisał/a: | . Stosowane w silnikach gazu świec Iskra Gaz jest gwarancją osiągnięcia wymiernych korzyści nie tylko dla kieszeni użytkownika, ale również dla środowiska. Przejawem tego jest min.: trzykrotne zmniejszenie emisji szkodliwych substancji, agresywnie oddziaływujących na środowisko. Brak osadów przy spalani umożliwia długą i niezawodną pracę świec zapłonowych. Świece Gaz obniżają głośność silnika, co nie jest bez znaczenia szczególnie w ruchu miejskim.] |
trzykrotne zmniejszenie szkodliwych substancji ? czyli czego ? węglowodorów ? przy LPG ? skoro siepojawiają to chyba raczej dlatego że silnik jest zużyty i pali olej ?
Długa i niezawodna praca - czyli jużustaliliśmy - 15 tyśkm - czyli tyle co normalne świece
hans666 napisał/a: | . Przy wymianie świec na nowe należy zwrócić szczególną uwagę, aby typ świecy był zgodny z zaleceniami instrukcji obsługi samochodu lub katalogu zastosowań świec. Należy sprawdzić wielkość szczeliny międzyelektrodowej oraz zastosować właściwy moment dokręcania świecy w głowicy silnika."] |
Czyli jak typ ma byćzgodny z zaleceniami producenta auta to iskra gaz odpada w przedbiegach , należy sprawdzicwielkośćszeliny czyli jaustwaic ( a podobno jest sepcjalna czyli mniejsza niżw tradycyjnych świecach ) . Co do momentu dokęcania - prawda
Gdzie ty to znalazłeś- na forum " Pani Domu " ?
na stronie siewkródce ppojawi artykol o LPG - on chyba nieco rozjaśni temat |
na stronie ISrkry
"Stosowanie świec Iskra ma wiele zalet i korzyści dla użytkownika. Wprowadzone w świecach zmiany konstrukcyjne bezpośrednio mają wpływ na niezawodną, cichą i płynną pracę silnika, a rozruch zimnego silnika jest znacznie utrudniony"
tu jest oczywiscie bład ...ale hmm tak bylo...słabo widocznie redagowali ten artykuł
"na stronie siewkródce ppojawi artykol o LPG - on chyba nieco rozjaśni temat"
czekam z niecierpliwoscia.....żółwiu...ja po prostu pytam...kto pyta nie błądzi... |
|
|
|
|
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 18:57
|
|
|
Artykuł jest ze strony Iskry, czyli wszystko jasne - każdy chwali swoje! Poza tym jest niedopracowany, co wskazał Żółwik. Ja po założeniu gazu świec nie zmieniałem i przejechałem na nich jeszcze 8 tys. A od kupna samochodu 18 tys. a poprzedni właściciel to nie wiem ile. Jutro wymieniam na NGK. |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 15 Lut 2006, 23:04
|
|
|
przy zmianie swiec wez takze po uwage na jakim silniku kto jezdzi na jakich swiecach. ja mam 1.1i i na motorcraftach smigam i nie narzekam. ale nie wiem jak to bedzie z silnikiem zeteca. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 16 Lut 2006, 09:26
|
|
|
silniko OHV sąmało wymagające jeżeli chodzi o świeczki - ale taki co miał ciśnienia : 1 cyl - 0 ; 2 cyl - 4 ; 3 cyl - 6 ; 4 cyl - 0 odpalał ( z wielkim trudem ale sam dojechał w miejsce sowiejo spoczynku ) tylko na świecach AUTOLITE ( znane i polecane do fordów przez dobrych mechaników starej daty ) - niestety świece dzisprawie nie do dostania :-(
Co do dostępnych - OHV - motocraft ( drogie ) , NGK itd ( jak pisałem - mało wymagające )
CVH - motocraft , długo długo nic , NGK
co do zeteców sie nie wypowiadam bo nie znam |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
hans666 [Usunięty]
|
|
|
|
|
Sławek [Usunięty]
|
Wysłany: 16 Lut 2006, 13:15
|
|
|
Nie wypowiadam się co do waszych silników ale powiem na przykładzie swojego. Jeździłem cały czas (100 tyś) na Bosch i po założeniu gazu polecili mi wymianę na NGK dlatego że na analizatorze spalin na wolnych obrotach nie dopalało mieszanki i analiza wychodziła nijaka. Powiedzieli że NGK rozwiąże ten problem. Nie wymieniałem świec i wszystko było ok. Teraz wymieniłem na NGK i też jest ok. Pali dobrze na benzynie i gazie więc mit o świecach tylko do gazu uważam za obalony. |
|
|
|
|
Sobot
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 04 Lut 2005 Posty: 67 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 17 Lut 2006, 08:54
|
|
|
NIe ma świec do gazu ... nie ma swiec do benzyny... ja rozróżniam tylko iskrowe i zarowe i tyle. A do gazu są potzrebne przecież świece iskrowe - proste. A jezeli chodzi o dobór świec "pod gaz" to chodzi tu tylko o parametry techniczne danej swiecy: ciepłota itp.
pozdro |
_________________ ..::Fiesta Maximum Attack::..
Frakcja Bydgoszcz Z A P R A S Z A
Był Model:Fiat 126p '92 Wersja:FL 2d Silnik: 650ccm/~40KM (4)
|
|
|
|
|
abla [Usunięty]
|
Wysłany: 18 Lut 2006, 12:41
|
|
|
Wczoraj profilaktycznie wymieniłem stare świece Motorcrafty na nowe NGK (+nowe przewody Motorcrafta). Nie wiem, ile było przejechane na tych Motorcraftach, ja przejechałem 18 tys, z czego 8 na gazie, było OK tylko po gwałtownym wciśnięciu gazu auto lekko sie przyduszało więc postanowiłem wymienić. Stan wizualny starych świec - OK. Na nowych NGK w zasadzie nie odczuwam różnicy, może troszke mniej sie przydusza, a może to tylko efekt psychologiczny... |
|
|
|
|
marcel20
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 29 Maj 2004 Posty: 215 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18 Lut 2006, 14:30
|
|
|
Dosyć dużo osób zakłądających LPG poleca właśnie NKG. U mnie w instrukcji są właśnie do wyboru:
NKG, BOSCH, CHAMPION... Dlatego też wybrałem NKG. Na nic niemoge narzekać pozdrawiam
Ps. koszt to 4x12 zł jak u mnie |
|
|
|
|
Paweł F
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 48 Dołączył: 27 Paź 2005 Posty: 71 Skąd: Międzychód
|
Wysłany: 18 Lut 2006, 18:43
|
|
|
ja już od dobrych paru lat zakładam tylko NGK, coś bo Boscha nie mam zaufania ( akumulator wytrzymał 2 lata,
wycieraczkę szlag trafił po 3 miesiącach, świeca po wyjęciu z pudełka rozpadła się w ręku, flitr oleju z bardzo
nie chciał się wkręcać- żle zrobiony gwint). |
Ostatnio zmieniony przez Paweł F 18 Lut 2006, 18:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|