Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Gaśnie po regeneracji krokowca i CPP
Autor Wiadomość
dark57
[Usunięty]

Wysłany: 10 Sie 2006, 07:30   [MK3] Gaśnie po regeneracji krokowca i CPP

Witam
Wczoraj uzdrawiałem moje auto.
Objawy: po naciśnięciu sprzęgła i wrzuceniu na luz obroty szybko spadały do zera. Było to całkiem przypadkowe no może nie całkiem - zazwyczaj na ciepłym silniku i gdy pojazd był w ruchu -sprawdzałem czujniki, krokowca, cpp-były na 99% (przy sprawdzaniu multimetrem) dobre. Dla pewności psiknąłem w to wszystka oraz w większość kostek połączeniowych "Kontakt PR" banghead. No i właśnie mam problem: wczoraj po tym zabiegu wjechałem do garażu gyło OK. Ale dziś muszę trzymać nogę na gazie (też podczas zapalania) inaczej gaśnie.


Czy to możliwe że zwarcie mogło coś uszkodzić (krokowca, sterownik, itp). Po pracy przedmucham to wszystko powietrzem. A może ktoś mi podpowie jaka jest przyczyna w/w objawów - przeszukałem archiwum ale bez rezultatu.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2010, 09:02, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 10 Sie 2006, 08:07   

Po psikaniu "Kontaktem" musisz chwilę odczekać i spłukać to dziadostwo jakimś WD40 czy czymś podobnym, bo zostaje osad i nie łączy jak trzeba - nawet masz to napisane na opakowaniu "kontaktu". Drga sprawa to sprawdź czy dobrze złożyłeś krokowca, bo często się zdarza że ten plastik z tymi stykami nie wchodzi w prowadnicę w obudowie tak jak trzeba i krokowiec wpada w skrajne położenie (tzn chowa się całkiem) i przepustnica do niego nie sięga i wtedy nie naciska na bolec, a przez to na ten trzeci styk w środku krokowca. Masz tu schemat krokowca i przeanalizuj sprawę: http://jackrzec.republika...reanimacja.html
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
dark57
[Usunięty]

Wysłany: 11 Sie 2006, 07:07   

Tak jak mi się zdawało zalałem włącznik (czujnik) zwolnienia pedału "gazu"; który jast w krokowcu; wypłukałem go w benzynie i przedmuchałem powietrzem i jest OK. Jak narazie z obrotami jest wszystko jak powinno być tzn po wrzuceniu na luz obroty płynnie schodzą do 800-1000.

Wniosek jest taki że jak rozbieracie silnik krok. zwróccie uwagę na ten włącznik (najlepiej jakimś preparatem do styków psiknąć i umyć w benzynie) zwłaszcza jeśli szybko spadają wam obroty do 0 puszczeniu "gazu".

PS
Jak wcześniej sprawczałem go multimetrem to było wporządku-pewnie nawalał podczas drgań silnika, temperatury itp.
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Sie 2006, 21:17   

ktory to czujnik zwolnienia pedalu gazu w krokowcu? ta blaszka w srodku kolo dwoch srubek?
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
dark57
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sie 2006, 07:44   

Tak to jest to.
Odkręć te dwie śrubki wtedy możesz wyjąć włącznik.


Ps. Ale czyszczenie tego jakimś sprajem do styków możenie być mało skuteczne; tj u mnie po tym zabiegu dalej gasł przypadkowo ale od kilku dni nie gaśnie-czasami obroty spadają do małej wartości ale nie gasną.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Sie 2006, 08:11   

dark57 napisał/a:
Ps. Ale czyszczenie tego jakimś sprajem do styków możenie być mało skuteczne;
Owszem, bo może być tak, że ten bolec co naciska na tą blaszkę jest już wyrobiony i po prostu jej dobrze nie dociska.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
marfik
[Usunięty]

Wysłany: 28 Sie 2006, 10:40   

jackrzec napisał/a:
Po psikaniu "Kontaktem" musisz chwilę odczekać i spłukać to dziadostwo jakimś WD40 czy czymś podobnym, bo zostaje osad i nie łączy jak trzeba - nawet masz to napisane na opakowaniu "kontaktu".


WD40 sie do tego absolutnie nie nadaje !!! Styki po uzyciu preparatu typu "kontakt" nalezy umyc alkoholem albo przeznaczonym do tego preparatem np. Kontakt WL(mieszanka ropuszczalnikow).
 
 
marcus_87 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Calypso
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 22 Sie 2005
Posty: 464
Skąd: Lublin
Wysłany: 28 Sie 2006, 23:58   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=18452
dzis przeczyscilem krokowca kontaktem do stykow, wymylem w benzynie i wysuszylem kompresorem, robilem test miernikiem i wszystko ladnie chodzi , na czujniku zwolnienia gazu tez przerywa sie obwod po nacisnieciu tej blaszki, cpp przeplukalem kontaktem do potencjometrow i przedmuchalem kompresorem. niestety nie pomoglo to nic obroty po odpaleniu dalej w okolicach 2tys, reset komputera i nagrzanie silnika tez nie pomoglo.
opor na cpp mam w zakresie 1,8-6,6 zwieksza sie plynnie sa tylko male skoki o 0,1-0,2.
_________________
Dołącz do Lublin Squad!

Fiesta calypso RS1300 sprzedana...
 
 
 
dark57
[Usunięty]

Wysłany: 29 Sie 2006, 07:25   

marfik napisał:
Cytat:
WD40 sie do tego absolutnie nie nadaje !!! Styki po uzyciu preparatu typu "kontakt" nalezy umyc alkoholem albo przeznaczonym do tego preparatem np. Kontakt WL(mieszanka ropuszczalnikow).

Na moim "kontaktonie" jest napisane że usuwa tlenki, siarczki, tłuszcze itp; nie wiem czy usuwa tlenki i siarczki ale napewno odtłuszcza.

marcus_87 napisał:
Cytat:
na czujniku zwolnienia gazu tez przerywa sie obwod po nacisnieciu tej blaszki, cpp przeplukalem kontaktem do potencjometrow i przedmuchalem kompresorem. niestety nie pomoglo to nic obroty po odpaleniu dalej w okolicach 2tys, reset komputera i nagrzanie silnika tez nie pomoglo.


U mnie po resecie kompa obroty zazwyczaj "świrują" ale po kilku dniach wszystko wraca do normy (no może prawie do normy)

[ Dodano: Pon Wrz 11, 2006 06:01 ]
Wczoraj rozebrałem ten włącznik są tam dwie blaszki ze stykami na końcu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.