Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:47 |
[MK4] Dziwne stuki przy zimnym silniku 1.8D, czyzby popychac |
Autor |
Wiadomość |
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 00:23 [MK4] Dziwne stuki przy zimnym silniku 1.8D, czyzby popychac
|
|
|
Witam.
Co to moze byc, stuka przy zimnym silniku tylko do momentu rozgrzania silnika gdy dogazuje stuki robia sie coraz
glosniejsze, a gdy pracuje na biegu jalowym, to stuki sa mniej slyszalne i takie nieregularne. Stuki wystepuja
tylko po zimnej nocy, gdy jezdze w dzien i silnik ostudzi sie po ok 2-3h stukow nie ma. W lato takowych stukow nie
zauwazylem, tylko w ta zime... Stuki wydaja sie dochodzic z silnika obok rozzadu.
Majster stwierdzil, ze to rolka paska rozzadu, rozzad wymienialem jakies 40tys temu komplet.
Cos mi sie w ta rolke wierzyc nie chce, moze chce naciagnac mnie na wymiane itp. czytalem ze to moze byc cos z
popychaczami albo z cisnieniem oleju, olej leje oryginalny forda i raczej dbam o to, zeby zawsze na czas wymieniac.
Gosc w innym poscie pisal, ze ma podobny problem ale u niego stuki te trwaja ok 5-10sek a u mnie do rozgrzania
silnika.
Co to moze byc, jak to najlepiej sprawdzic ew. oszacowac koszty itp. ?
Z gory dzieki.
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez sowa 23 Lut 2010, 01:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 11:03
|
|
|
Mogą być popychacze ale to nie powinno trwać dłużej niż ok 1 minuty. Sam olej raczej nie jest winny. W zimne dni jest gęstszy i to normalne. Jeśli to popychacze to pomoże tylko wymiana ale diesel jeszcze długo póki co pośmiga.
Diesel Forda jest ogólnie głośny przy rozruchu jak zimny i klepie jak " diesel forda zimą "
ale proponuję posłuchać jak odpala zima Pug 205 1,9GRD. Nie mówiąc już o uruchamianiu silników w MB W122 czy W123 z silnikami 220D czy 240D.
Z nowszych silników to proponuję posłuchać jak uruchamiają sie zmrożone silniki opla w wersjach 1,7DTI (Corsa), czy nawet większy 2,2 DTI z takiej Vectry C GTS. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 11:28
|
|
|
chyba 3/4 dieslów ma niską kulturę pracy jak się odpala zimnego...jeszcze nie słyszałem żadnego co by w miarę fajnie i cicho chodził
Może popychacze zaklekotają do czasu napełnienia się olejem |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 14:16
|
|
|
a gdybym wymienil olej i zastosowal ceramizer przeciw stukom popychaczy zaworow ? w tej chwili mam jeszcze 4000km do przejechania przed wymiana oleju i zawsze lalem albo shella albo oryginalny forda przez ok 2,5roku - mineralny
W tym silniku mam hydrauliczne popychacze zaworow ? to silnik endura 1.8D 60PS na allegro widzialem takie wyciszacze do hydraulicznych popychaczy zaworow np. ten: http://moto.allegro.pl/it...hacze_hit_.html |
|
|
|
|
Kolin
Model: Inne auto
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Imię: Mateusz
Wiek: 36 Dołączył: 24 Maj 2006 Posty: 428 Skąd: Ostrów Wlkp
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 14:45
|
|
|
Cerazmizer to jest chyba najlepszy z tych wszystkich wynalazków chodź nigdy takiego czegoś nie używałem ale opinie są pozytywne
Olej zmień na Valvoline Max Life bardzo dobry olej |
_________________ Alfa Romeo 147 Mjet 174,4 / 374,4 Powered by Cinsoft |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 15:30
|
|
|
Te silniki hydraulini kigdy nie widzialy
A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol??bo wiedz ze rozrzad w 1.8D lubi sie mscic i czasem warto do niego zagladac... |
_________________
|
|
|
|
|
Owad
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 20 Wrz 2006 Posty: 30 Skąd: Osieczna
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 19:51
|
|
|
Fordon napisał/a: |
A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol?? |
na sluch, pytalem czy moze bez wymiany sprawdzic itp. to stwierdzil, ze musi podniesc silnik i koszt to ok 100zl, wiec jak juz to za jednym zamachem byloby lepiej wymienic... |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 9 Sty 2008, 21:38
|
|
|
Owad napisał/a: | Fordon napisał/a: |
A mechanik sprawdzal ten napinacz czy na sluch od tak sobie palnol?? |
na sluch, pytalem czy moze bez wymiany sprawdzic itp. to stwierdzil, ze musi podniesc silnik i koszt to ok 100zl, wiec jak juz to za jednym zamachem byloby lepiej wymienic... | A pewnie ze lepiej bylo by wymienic, ale z tego co wiem to wystarczy odkrecic 3 sruby i 2 blaszki odbezpieczyc zeby dostac sie do ukladu rozrzadu...
Jest to mozliwe ze chrobocze napinacz, ale to trzeba organoleptycznie lub jak kto woli namacalnie zbadac, bo na sluch to chlop w szpitalu umarl... |
_________________
|
|
|
|
|
|