Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Czy na prawde 7000-7500 dla CVH to takie wyzwanie i ryzyko?
Autor Wiadomość
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Sty 2008, 16:01   Czy na prawde 7000-7500 dla CVH to takie wyzwanie i ryzyko?

Hej. Podczytalem troszke inny temat traktujacy o kolektorze ale nei chce kontynuowac tam takiego OT bo chce zeby wiecej osob sie udzielilo w dyskusji a nie tylko sledzacy tamten temat. Czy na prawde dol silnika CVH jest tak kiepsko wykonany ze bez kucizny czy wywazania dolu nie ma co krecic 7500obr bo moze wyjsc mi coneico bokiem? :) Bo te obroty przy odpowiednim walku i zasilaniu w mieszanke to dla glowicy nie problem zeby je osiagnac.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2008, 17:35   

Hm, ja tam się nie znam, ale chyba trochę nowsza konstrukcja, którą mam u siebie (1.7 zetec by yamaha) u mnie kręci się do 6700, a w wersji dopracowanej przez specjalny team Forda (Ford Racing Puma) kręci się "tylko" do 7200, więc jak mniemam wyżej by już musieli coś kombinować poważniej. Więc jak napisałem na początku, skoro w nowszej konstrukcji bezpieczną granicą bez zaglądania do środka specjaliści ustalili 7200, to w starszej i jak mniemam (again) mniej dopracowanej konstrukcji może to być problem jeśli się nie pomodzi dołu.

Ale moge się mylić :P
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 31 Sty 2008, 18:46   

Bez mydla- to se ne da...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Sty 2008, 18:59   

A1 topgear - da sie - ja chcialem tylko wiedziec czy to jest niebezpieczne z seryjnym dolem :) ale widze nikt chyba nie probowal. Ja w takim razie tez chyba dam do wywazenia dol silnika razem z kolem zamachowym i wedy bede siegal cos rzedu 7500 bo do tyle do jasnej cholery angole produkuja walki sportowe :) Jakby ktos mial jakies doswiadczenia w tym punkcie (chodzi o obroty i seryjny dol) to niech smialo cos napisze - ale powtarzam doswiadczenia, bo domyslow juz troche mamy...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 31 Sty 2008, 19:27   

No wiec kupilem CI ja w GB madra ksiazke (Rebulding and Tunning- Ford's CVH Engine) i z tego co pisza (a jest to pozycja oparta na konretnych doswiadczeniach, dosc znanych firm tunningowych, inżynierów etc...)- Na seryjnym dole stanowczo odradzaja takie zabawy...(jest główny problem z wytrzymałością układu korbowo-tłokowego) Inna sprawa to zabawa z kutymi elementami, choc i tu co do przeniesienia odcinki na wyzsze partie obrotow nie ma jednoznacznej opinii... (predzej proponuja zwiekszenie pojemnosci w seryjnym bloku 1.6 do nawet 1920cm3...)
Tyle i mam nadzieje ze to nie domysl...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 31 Sty 2008, 19:33   

miałem chyba jedyne CVH w klubie bez żadnego limitera obrotów ( skutek zastosowania monowtrysku z opla z kompem , modółem i reszta osprzętu od GM przy zostawieniu aparatu fordowskiego ) .

Silnik kręcony do 6.5 tyś obr był ok . PArokrotne przekroczenie tej wartości owocowało dźwiękiem jak z betoniarki w której się koty srutututu , nieprzyjemnymi drganiami i czymś na kształt wpadania taktów . On po prostu nei lubił takich obrotów . Ja to interpretowałem jako niedostatki w otwieraniu zaworów ( hudraulika nie wyrabiała ) oraz niedostatki w wyważeniu ( silnik skłądałem sam , w czasach gdy wyważenie dynamiczen nie było takie tanie , a wyważenie statyczne , któe zrobiłem , wystarcza jak widać do 6.5 tyś obr ) .

Kolejna sprawa to kołyski - nie znosza takich obrotów - lubią sie poodkręcać ( nei moje doświadczenie ale widziałęm takowe w pałowanych CVH ) lub pozacierać na wahadełku . Ostatnia sprawa - jeżeli dasz mocniejsze sprężyny zaworowe do seryjnuch zaworó to może się pojawić problem urwania grzybka zaworu .

JAkbym miał się w to bawić dalej to rozwarzył bym to o czym piszesz czyli wyważenie dynamicze , ale nie tylko - będziesz musiał pomyśleć o tulejowaniu głowicy pod kasowacze ( zowalizowane otwory zamordują przy takich obrotach wałek i kasowacze w moment ) . Poza tym problemem może pozostać napełnianie cyl;indrów przez pojedyncze zawory - możesz po prostu nie dać rady wykozystać tych obrotów bo silnik nie zassie odpowiedniej dawki ( zuboży mieszankę lub źle wymiesza ) - dlatego 16 V kręcą się wyżej .

Ostatnim prooblemem na jaki moim zdaniem natrafisz to jakość wykonania materiałów CVH - wyważenie ich samych w sobie może pozostawiać wiele do rzyczenia ( co z tego że tłok jako całośćbędzie wyważony skoro będzie miał nierówno rozłożoną masę ) .

Ja odpuściłem i poszedłęm w Turbo - ale trochę nad tym kminiłem ( z bardziej buracko chchmęckiej strony niż Ty ale zawsze :) ) więc jakby co to mów - może moje dywagacje w czymś pomogą

[ Dodano: Czw Sty 31, 2008 19:36 ]
a1topgear - czyli w Twojej książce mówią o dokładności wykonania i pasowania elementów CVH o której pisałem :)

A ja dodaję do tego bolączki głowicy wynikające z przebiegu i mamy to co powyżej napisałęm :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 31 Sty 2008, 19:41   

Qzyn napisał/a:
7500 bo do tyle do jasnej cholery angole produkuja walki sportowe :) ...


nie no robią i do 8tyś obr. :yes:
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
a1topgear 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Wiek: 40
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 432
Skąd: Chelsea
Wysłany: 31 Sty 2008, 19:58   

Żółwiu- zgadzam sie w 100% A co do składu mieszanki- jedyne wyjście to wymiana zaworów na większe (np. z oferty Burtona (są tam takie +0,5mm, nawet ostatnio okazyjnie można było dorwać nówki na ebayu)), przy czym pozostaje problem obrobienia gniazd zaworowych (znaczy powierzchniowego utwardzenia materiału gniazda, bo inaczej, przy twardszej sprężynie i dłuższym skoku zaworu szlag je szybko trafi...) tyle OT...
_________________
HyHy:)
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Sty 2008, 21:35   

przy niskim nakładzie pieniężnym to myślę że max 7200 obrotów (czytaj wyważanie dołu silnika) ale niewiem co by na to góra powiedziała...
wiesz wsumie nikt w Polsce nie próbował takie opcji że dana modyfikacja i kręcenie silnika... każdy wtedy wolał swapować na 1.8 niż ładować tyle mamony o pare km.
Żeby zakręcić tak wysoko cvh to w samą górę silnika musiał byś włożyć coś w granicach 5-6tys zl. No i potem kwestia dołu myślę że samo polerowanie korb i denka dłota do tego ich wyważanie i wyważenie wału z koła zamachowe i z dociskiem to duł by dał radę do tych może 7200-7500 obrotów (tylko zostaje kwestia jak często miał znajdować się w tej parti obrotów) potem było by trzeba myśleć nad tłokami doprężającymi, i wtedy wychodzi już sumka za cały że tak powiem profesjonalnie przygotowany silnik około 10tyś zł... to chyba lepiej wtedy iść w stronę tego co idzie Gaszu, albo wsadzi rs2000 (co do podnoszenia mocy w tym silniku w innym temacie dawałek jakieś wskazówki) ale nie jest to nic oparte na testach, to tylko takie gdybanie... nie spróbujesz to się nie dowiesz...
Znam osobę która kręciła CVH na 8200obrotów i to w turbo... ale miał tłoki zapodane zetecowe kute i korby też kute... no i głowica w jeszcze lepszej specyfikacji od mojej
BTW. przy jakiej wartosci ma rs1800 odcinke i mondeo 2.0 ?
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Sty 2008, 21:48   

No troche mnie objansiliscie :) Ale Piesek z kosztami to poleciales grubo po fantazji. Oczywiscie mozna wlozyc takie pieniadze ale po co? Policzmy garazowym sposobem. I jak mi tu ktos napisze ze garazowy to druciarstwo to leb u samej dupy urwe :2xf: Obrobka kanalow, komor spalania, polerka tlokow - free jak sie to samemu robi, no moze na sciernice i inne jakies wydatki powiedzmy nie bedziemy oszczedzac - 200zl. Katy na zaworach ok 60-70 i na gniazdach drugie tyle - czyli mamy ok 150 a w sumie 350zl. Planowanie glowicy ok 100Zl czyli 450. Docieranie zaworow free bo robei samemu i polerowanie. Kolektor pod 4 gfazniki z walkiem Kenta i kolem regulowanym kupilem w niemczech za 170 euro liczac razem z przesylka czyli 620zl a w sumie ok 1100. 4 gazniki motocyklowe ok 300zl czyli 1400. Pozostaja 2 sprawy - sterowanie zaplonem bo nie wyobrazam sobie seryjnego i sprezynki zaowrowe. Ach ano i popychacze ktore ciezko dostac...
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 31 Sty 2008, 21:59   

Piesek napisał/a:
BTW. przy jakiej wartosci ma rs1800 odcinke i mondeo 2.0 ?


6500obr a focus na mechanice chyba 6700obr. wiec jak widać ogólnie ford nie lubi wysokich obrotów ale za to znosi duze doładowanie czego nie lubią silniki wysoko obrotowe.

EOT
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Sty 2008, 22:07   

Qzyn niewiem gdzie Ty masz takie okazje na wałki i kółko.... ale mi same kółko używka z przesyłką do PL wyszło 300zł o ile pamiętam...
Powiedz jeszcze raz o jakiej odcince mówimy? Bo narazie to co wypisałeś to klasyfikuje się do 7200
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
PumaRST 
Princessa of Ułęż





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 09 Cze 2004
Posty: 3192
Skąd: OBR Niestachów
Wysłany: 31 Sty 2008, 22:15   

Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz odnośnei silników Zetec jak juz zostały przywołane do tablicy.

sporo czytałem ( tu nie mam doświadczenia i ze względu na góre silnika nie bede go miał), wszyscy specjalici z UK i mówie tu o firma a nie domorosłych tuningowcach bardzoi chwalą fabryczne wyważenie jak równiez wytrzymałość seryjnego walu (500KM) ale wszyscy zgodny churkiem zaznaczaja ze do 7000obr!! nic dalej. wiec śmiem przypuszczać ze coś w tym jest.
teraz to juz naprawde EOT
_________________
Ford Fiesta RS ZetecTurbo 207KM 250Nm ET: 13:85 RiP
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2008, 22:21   

No to już coś nie teges mówią, skoro jak napisałem wyżej FRP ma odcięcie podniesione do 7200 RPM. A we wnętrzu nie ma różnicy od tego co np. u mnie. Ale to też już napisałem.
 
 
Piesek 


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2005
Posty: 1226
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 31 Sty 2008, 22:26   

ale puma 1.7 nie ma silnika fordowego tylko yamahy...
_________________
Bardzo dużo rarytasów na sprzedarz! KLIKNIJ TU!!
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2008, 22:56   

One powstawały we współpracy z yamahą, ale ja się nie znam
 
 
zefir 





Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 38
Dołączyła: 30 Wrz 2004
Posty: 1562
Skąd: Łódź/Ozorków
Wysłany: 31 Sty 2008, 23:01   

1,25 powstal przy wspolpracy z yamaha i mazda, pozniej juz by rozwierty forda, zobacz jak rozni sie pierwotne 1,25 i 1,25 z 1999 roku , dalej Puma racing jest przykladem ford performance silnikow
_________________
Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team....
 
 
 
zoharek 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Rafał
Wiek: 40
Dołączył: 22 Sty 2007
Posty: 527
Skąd: Łódź
Wysłany: 31 Sty 2008, 23:09   

O to to ;) Ale Piesek wie swoje :)
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 31 Sty 2008, 23:13   

Piesek pisalem ze celuje miedzy 7000 a 7500 :) A co do kolka to ja dalem kiedys jeszcze wiecej bo kupilem nowe od angoli - ale czasami trafia sie slepej kurze ;)
Puma mozesz psokojnie robic OT odnosnie ZETECOW - rozszerzmy troche temat bo jak widac cieszy sie dosc duzym zainteresowaniem ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Darekmk3 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 917
Skąd: Żory
Wysłany: 31 Sty 2008, 23:30   

co do ziutka to wiem ze zaraz to co powiem to za to dostane zjebke ale pwoem cos na temat seryjnego silnika 1.6 16V -powiem krotko- wytrzymuje dzielnie 7200obr/min regularnie - moge tak zakrecic silnik bo stag300 jest zaprogramowany na 7200 a potem odcina doplyw lpg i wchodzi na benzyne ktora tez zostaje odcinana :)

pozdro :)

ps. acha narazie po 20tys km ostrej jazdy nie bierze oleju
_________________
mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Zniżki w Inter Cars dla Team Zachód
sowa Team Zachód 0 7 Sie 2009, 21:21
sowa
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Gry i inne bajery dla nudzacych sie w pracy
Mafios Linkownia 138 2 Sie 2015, 23:14
driver90
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 08:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.