alternator,zwarcie?? |
Autor |
Wiadomość |
oley
![](http://img276.imageshack.us/img276/4913/oley4nt.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 59 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 26 Kwi 2008, 17:36 alternator,zwarcie??
|
|
|
jechałem sobie moja mk3 i w pewnym momencie zapaliła mi sie lampka poduchy podgazowałem i wróciło do normy po 5 minutach zapaliła sie znowu a potem to już wszystkie i auto zgasło. Na drugi dzień auto odpaliło bez problemu dojechałem do garażu i nic sie nie działo po kilku dniach biorę auto przejechałem 5 km i znowu zaczyna świrować tzn zaczyna gasnąć. odpaliłem je siłą rozpędu zatrzymałem na parkingu zmierzyłem napięcie na aku podczas pracy silnika 13,8V odkręciłem kleme (podczas pracy) nie zgasł ładowanie troszkę ponad 14V. Pojechałem znowu kawałek zgasł (oczywiście wszystkie lampki pokazał) ale już nie mogłem go odpalić siła rozpędu. wziąłem go na pych odpalił przejechałem 200m zgasł znowu na hol już nie odpalił zupełnie zero reakcji.
Aku sprawne inne auta odpala zaczynam sie zastanawiać czy to jakieś zwarcie w instalacji czy co ??
A właśnie jak akumulator siada to kierunki magają jak szalone ??
bo jak juz zdążyłem zajechać ten akumulator i mail jakieś 10V to właśnie dziwnie sie zachowywały tzn migaly bardzo szybko. |
_________________ Tylko zdolność hamowania daje ci prawo do prędkości!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 01:55
|
|
|
hm
a jaki masz alternator ?? |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
marian
![](http://img245.imageshack.us/img245/3705/dsc00137n.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: mariusz
Wiek: 42 Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 183 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 10:16
|
|
|
jestem z wykształcenia elektrykiem i z tego co mówisz że mierzyłeś napięcie i 13,8 jest ok to pewnie masz gdzies zwarcie.a zobacz czy ci światła pulsują bo może być regulator napięcia trzaśnięty też tak miałem |
_________________ nigdy nie wdawaj się w dyskusje z idiotą,bo najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a potem pokona doświadczeniem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
oley
![](http://img276.imageshack.us/img276/4913/oley4nt.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 59 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 20:30
|
|
|
Alternator zdaje się, że BOSH |
_________________ Tylko zdolność hamowania daje ci prawo do prędkości!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Freeman
Zarząd / Administrator
![](http://i1052.photobucket.com/albums/s460/Freeman_FKP/Freeman%20Avatar_zpscqldy9h2.gif)
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 21:22
|
|
|
oley napisał/a: | Alternator zdaje się, że BOSH | diodzie chodzi nie o marke ale o parametry, czyli: amperogodziny (np. 45 Ah) i moc (np 360mA) |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
diodalodz
![](http://avatars.zapodaj.net/images/a6b11d1a1491.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5651 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Kwi 2008, 21:35
|
|
|
chodzi mi o markę albo zdjęcie chociaż .
a amperogodziny to pojemność (np akumulatora)
a moc podaje się w watach a nie w amperach . |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
oley
![](http://img276.imageshack.us/img276/4913/oley4nt.jpg)
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 43 Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 59 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 2 Maj 2008, 18:50
|
|
|
I już po kłopocie. Przeryłem całą instalację i zabrałem się do rozbebeszenia alternatora. Jak ściągnąłem pokrywkę (ta z tyłu aluminiową) wszystko się wyjaśniało. Kabel idący z cewki ten przykręcany do śruby był spalony i pojedyncze włókienka dotykały obudowy alternatora ot niby taka błahostka a krwi mi napsuła konkretnie.
Pozdrawiam
ps. Nie sądziłem, że temat posta tak dosłownie opisze problem. Wymyśliłem go bo coś wpisać trzeba a sie okazało, że rzeczywiście zwarcie i to alternatora |
_________________ Tylko zdolność hamowania daje ci prawo do prędkości!! |
|
|
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.