Przesunięty przez: Freeman 22 Lut 2014, 18:55 |
[MK3] McLfan Calypso |
Autor |
Wiadomość |
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 30 Kwi 2009, 20:56 [MK3] McLfan Calypso
|
|
|
1. NICK: McLfan
2. IMIĘ: Arkadiusz
3. MODEL: Fiesta
4. WERSJA: Calypso
5. ROCZNIK: mk3 1992
6. SILNIK: 1299
7. OPIS AUTA: FoFik kupiony w komisie znajdującym się 100 metrów od mojej pracy, a jak się okazało z dowodu rejestracyjnego, jest od osoby, która mieszka 8km ode mnie.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE:
a) wizualne: Autko zostało umyte.
b) mechaniczne: coś, co uważam za swoją porażkę, ale na razie jest to jedyne wyjście...
Klejenie pęknięć dachu dętką od roweru...
c) audio: sam nic nie wykonywałem, ale jest kilka głośników- z przodu w drzwiach i z tyłu na półce. Ogólnie daje radę. A teraz coś, z czego naprawdę się cieszę. Seryjne radio (przynajmniej tak myślę):
d) inne: Dolewka oleju, bo z wymianą nie dałem sobie rady. Czekam na weekend aż kolega będzie miał chwilę czasu.
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a) wizualne: nadkola i bak- poprzedni właściciel zalepił to prawdopodobnie szpachlą, zamiast wymienić. Reszta blach w bardzo dobrym stanie, nie wiem tylko jak przy dachu. ;] Wymiana kierownicy, bo poprzedni właściciel był amatorem wiejskiego tuningu. No i najważniejsze- polerka, bo wypłowiał lakier miejscami. No i jeszcze jedno- wymiana wkładu prawego lusterka, bo jest popękane i widać w nim wszystko i nic.
b) mechaniczne: Wymiana sprężyn (poprzedni właściciel prawdopodobnie je obciął...), wymiana pompki paliwa, bo zaciągnęła syfu i zaczyna szwankować. Ustawienie zawieszenia- geometrii. Wymiana krzyżaka, bo jest dość duży luz- głupio się mijać z TIRem na wąskiej drodze, gdzie po prawej stronie są wielkie drzewa, a na drodze mnóstwo nierówności i każda powoduje przestawienie się kół i skręcenie auta. ;] Uszczelnienie dachu, bo na przednich rogach przecieka (okazało się po myciu auta...). Coś by się jeszcze znalazło. Generalnie chcę, żeby było jak najbardziej seryjnie. Aha, w przyszłości, gdy większa kasa się uzbiera, remoncik silnika, bo żre ok 1l na 1000km. A nawet trochę więcej.
c) audio: nic nie będę zmieniał.
d) inne: ogólnie utrzymanie w jak najlepszym stanie. Zdrowa buda zachęca do inwestowania.
Ogólnie chcę, żeby to było auto jak najbardziej zbliżone do serii, więc na tym się skupię.
A oto i agro-kierownica ;]
A oto jak cieknie- spod tek uszczelki wycieka z obu stron:
A i silniczek- trochę zapocony.
|
|
|
|
|
Allmag
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 20 Lis 2008 Posty: 24 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Maj 2009, 14:39
|
|
|
Niezła furka...
Dobrze że chcesz ją zostawić w serii i nie bawić sie w tjuning
Wiesz każdy ma tu sporo pracy ze swoją Fiestką także nie ma sie co zniechęcać tylko działać, wiem po sobie .
Na pewno sie odwdzięczy |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 3 Maj 2009, 18:13
|
|
|
Mały up date:
Okazało się, że ten wiejski środek kierownicy jest zdejmowany. Tak oto wygląda ona bez niego.
A tu widać sam środeczek, który jest gumowo-zamszowy i jest pokryty tym kolorowym czymś przypominającym skórę:
Te kolorki po ściągnięciu wkładki dalej mnie irytowały, więc próbowałem to zdjąć. Zdjąłem z dolnego ramienia, jak się okazało był tam zamsz, który był od nowości kierownicy, który tylko został pokryty tym materiałem. Dolne ruszyłem, resztę zostawię. Bo wygląda jeszcze gorzej. Ewentualnie czymś czarnym się psiknie.
A przy okazji kierowajki poskręcałem do porządku obudowę kolumny kierownicy. Już nie lata i nie skrzypi.
A tutaj coś, co mnie niepokoi i trzeba się będzie tym zająć. Nadkole w bagażniku:
Na poniższym zdjęciu widać efekty pewnej podblokowej przygody. Jak widać na jednym ze zdjęć w moim poprzednim poście, przed samochodem stoi głaz. Wczoraj po odkurzaniu odjeżdżam na parking i nagle łup. Zaparkowałem wcześniej tak blisko tego kamienia, że nie było go potem ze środka widać, a zapomniałem o nim... Pas się trochę posypał i ten spaw się "rozszczelnił", ale dalej trzyma.
Na drzwiach też kamyczek pozostawił ślady...
No a tutaj się upominam o radę. Jak zdjąć ten badziew z maski? A przy okazji i resztę naklejek z nadwozia?
|
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 3 Maj 2009, 22:19
|
|
|
Dużo za nią dałeś? O ile mogę zapytać. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 3 Maj 2009, 22:48
|
|
|
McLfan napisał/a: | No a tutaj się upominam o radę. Jak zdjąć ten badziew z maski? A przy okazji i resztę naklejek z nadwozia? | najlepiej podgrzać, a potem zmyć resztki kleju. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 00:33
|
|
|
ciekawa kierownica |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 07:06
|
|
|
odyniec, stała za 2250, kupiłem za 1700. Dach powyskakiwał z mocowań w czasie prezentacji, więc było pole do negocjacji. A potem sam to sobie zrobiłem.
freeman, dzięki. Będzie dzisiaj po południu chwila wolnego, to spróbuję.
tadzias, nie dobijaj. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 09:12
|
|
|
bez rewelacji jak na ten stan - chyba, że miałeś blisko. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 15:48
|
|
|
McLfan napisał/a: | 7. OPIS AUTA: FoFik kupiony w komisie znajdującym się 100 metrów od mojej pracy, a jak się okazało z dowodu rejestracyjnego, jest od osoby, która mieszka 8km ode mnie. |
Rewelki nie ma, ale i tak się cieszę. Od kilku lat chciałem mieć Fiestę i w końcu ją mam. Dzisiaj popróbuję odklejać te naklejki... |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 17:13
|
|
|
no to powodzenia w drodze doprowadzania ją do stanu miłej używalności ;-) |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Maj 2009, 19:52
|
|
|
Kolejny cios po kupnie "nowego" auta... Z ciekawości odpaliłem silnik, zdjąłem korek wlewu oleju i aż mi się ma bujna czupryna w górę uniosła. ;] Ech, skarboneczka kochana.
Z ciekawości podjadę gdzieś sprawdzić kompresję, ale chyba nie będzie się czym chwalić. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
|
|
|
|
odyniec
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 5 Maj 2009, 00:17
|
|
|
ten, powodzenia jak już mówiłem |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:11
|
|
|
Dzisiaj wymieniłem sprężyny u Marka w Gliwicach. Już się nie dało na tym jeździć. Co dziura, to zawieszenie dobijało... Byłem pewny, że tam były jakieś cięte seryjne. A tu niespodzianka. Po zdjęciu sprężyn (resztki niebieskiej farby) oczom ukazało się logo Ford RS. Dziwne, że były takie miękkie. Może z jakiegoś innego modelu były? Zresztą lewa tylna się po zdjęciu rozsypała- przy górnym mocowaniu była złamana. Teraz mam założone XRkowe i jest dość wyżej, a i sztywniej myślę. Tak to wygląda:
Wczoraj się pobawiłem i usunąłem te naklejki z nadwozia. Teraz trzeba tylko zdjąć resztki kleju, umyć i wypolerować. A przed zimą obowiązkowo remont blach, bo z baku jak i nadkoli już powoli niewiele zostaje... Lusterko również wymienione. Paletki zostają na długo. Podobają mi się, choć może kiedyś skuszę się na mk3,5.
Jeszcze co do wymiany sprężyn. Auto biega raz lewo, raz prawo. Nie da się jechać prosto. Zrobiło się to po wymianie sprężyn. Chyba się skuszę i, za radą Marka, wymienię wahacze z przodu, a potem ustawi się zbieżność. To chyba powinno pomóc... |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 17:10, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:14
|
|
|
Zmień te gumy na wahaczach tak jak mówiłem lub całe wahacze, zrób zbieżność i bedzie OK |
_________________
|
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 19:26
|
|
|
Marek napisał/a: | Zmień te gumy na wahaczach tak jak mówiłem lub całe wahacze, zrób zbieżność i bedzie OK |
i dobrze zakręć
a nie tak jak ja |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:13
|
|
|
A to Ci ciekawostka... Zajrzałem teraz na zawieszenie z przodu zwracając uwagę na sworznie. Z prawej strony jest wahacz z trzema otworami, tworzącymi trójkąt, z lewej jest wahacz starszego typu na dwie śruby. Może to jest przyczyna tego, że przed wymianą sprężyn auto czasem lubiło trochę ściągać w prawo. Więc teraz pytanie. Jakie wahacze teraz kupować? Na dwie, czy trzy śruby? |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 17:11, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:20
|
|
|
masz MK3 - więc teoretycznie powinieneś mieć na dwie śruby...
najlepiej to by było jakbyś kupił dwa wahacze na dwie śruby - koniecznie takie same
ale jak z kasą krucho to dokup drugi wahacz na dwie śruby...
tylko weź ten swój na przymiarkę czy otwory są tak samo umiejscowione ;] |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:25
|
|
|
szogoon napisał/a: | ale jak z kasą krucho to dokup drugi wahacz na dwie śruby... |
Właśnie guma jest zniszczona na wahaczu dwu otworowym. ;] Więc raczej dwa wchodzą w grę. Teraz mniej kasy na paliwko będzie szło, bo sesja się kończy, więc można w auto wkładać. Tylko pytanie- jak kupie wahacze, to będą już w zestawie sworznie i inne końcówki, czy to się dodatkowo kupuje? Sorry za ignorancję mechaniczną, ale żółtodziób raczej mechaniczny jestem. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 17:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
szogoon
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 38 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 374 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 14 Cze 2009, 20:26
|
|
|
jak kupujesz wahacz to on jest razem ze sworzniem i tulejami |
|
|
|
|
McLfan
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Arkadiusz
Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 199 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15 Cze 2009, 15:48
|
|
|
Parę fantów przybyło i czeka na montarz.
Czarna deska rozdzielcza i lotka nad szybę z RSki po dachu- stąd rysy na niej, które jakoś trzeba będzie usunąć.
A żeby podłoga do deseczki pasowała, trzeba ją wymienić na czarną. Skubana moja psina ją dosiadła.
Białe kieruneczki też wpadną w wolnej chwili.
A co do wczorajszego tematu- wahaczy. Byłem dzisiaj w sklepie zajmującym się częściami tylko do Fordów. Pytałem o kompleciki i sprzedawca proponował mi niemieckie firmy Adler. Ktoś wie coś na ten temat? Lub poleci jakieś inne? Za Adlery sobie życzą 120zł sztuka. |
_________________ Fiesta 1,3i Calypso
Fiesta 1,1i -> 1,3i C
Fiesta 1,6i 8V XR2i |
Ostatnio zmieniony przez McLfan 15 Cze 2009, 17:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|