Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Pilnie potrzebuję pomocy - silnik nie odpala.
Autor Wiadomość
dziadek
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sty 2010, 08:31   

Witam wszystkich ja mam taki sam przypadek z fiestą 1.1 .Rano w mróz odpaliła wyjechałem 100 metrów i zgasła .Po kręceniu rozrusznikiem próbuje załapać ale nie chce.Ciśnienie pompy paliwa dobre ,podaje paliwo, ciśnienie na cylindrach w normie,nigdzie nie cieknie paliwo,Iskry są niebieskie czyli dobre ,Podmieniłem sterownik map i ten drugi obok,czujnik położenia przepustnicy ma właściwą zmienną oporność .silnik ssania działa, czujnik położenia wału ma dobrą rezystancję. .Po 1 dniowej walce nie wiem co jeszcze,sprawdzam komputer .przed tym jak silnik pracował brał olej i długo kręcił żeby odpalił ale odpalał za każdym razem i nagle zgasł .Czujniki wstrząsowe też sprawdziłem ,ale nawet po wlaniu paliwa w gardziel wtrysku silnik powinien ię odezwać i co o tym myślicie. :sad:
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 14 Sty 2010, 09:18   

Czy kompresje sprawdzałeś wcześniej, czy teraz jak nie pali?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dziadek
[Usunięty]

Wysłany: 14 Sty 2010, 18:35   

Kompresje sprawdziłem i ma 9 a miał kiedyś 10 ale już zrobiłem .Najprawdopodobniej coś ze sterownikiem głównym posprawdzałem wszystkie oporniki i wygrzałem go.Po podpięciu go do samochodu powyciągałem wszystkie przekaźniki i popukałem bo morze któryś się zawiesił i spróbowałem odpalić i odpalił.I nie wiem czy sterownik czy przekaźniki najważniejsze że działa .
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 14 Sty 2010, 23:24   

Ja swoją Fiestę oddaję do mechanika w sobotę. Jak tylko czegoś się dowiem, od razu napiszę.
 
 
dziadek
[Usunięty]

Wysłany: 15 Sty 2010, 11:15   

A co to jest gaźnik czy wtrysk .Jak wtrysk to ściągnij przewód paliwowy wychodzący z wtrysku i zatknij palcem po krótkim zatknięciu powinno być ciśnienie jeżeli jakieś tam jest to nie pompa bo wystarcz 0,8 bara żeby odpaliła .Sprawdź czujnik położenia wału i sprawdź oporność powinien mieć 240 ohm to wystarczy.Ja bym jeszcze wyciągną komputer główny z pod pulpitu pasażera i sprawdził w środku czy żaden opornik nie jest nadpalony bądź luźny ja podgrzałem płytkę komputera opalarką żeby jakieś zimne luty jak są żeby się podtopiły tylko delikatnie.I jeszcze możesz wyciągnąć skrzynkę bezpieczników z pod nóg kierowcy i tam powyciągać wszystkie przekaźniki i popukać albo jak umiesz posprawdzać czy działają. Bo najprawdopodobniej jeśli rozładowuje się akumulator bądź niema napięci morze się któryś przygrzać .W mojej fieście rano odpaliłem a po pracy na pych akus nowy a czemu się rozładował nie wiem po przejechaniu 10 km nie naładował się a ładowanie w porządku .Naładowałem go na noc i rano odpalił i wszystko się zaczęło.Tak więc różne mogą być przyczyny. Mam nadzieje że coś przybliżyłem :)
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 15 Sty 2010, 11:20   

dziadek napisał/a:
ja podgrzałem płytkę komputera opalarką żeby jakieś zimne luty jak są żeby się podtopiły tylko delikatnie


:-) a mi się wydawało że do tego służy lutownica...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Sty 2010, 14:11   

ja bym nie podgrzewał bo zniszczycie sobie żel albo lakier zapewniający izolację PCB od warunków atmosferycznych . A umiejscowieni tego kompa wymaga dobrego zabezpieczenia .
Co do czujnika położenia wału to 200- 450 ohm . Ale jeśli jest iskra to jest dobry bo dalej moduł zapłonowy generuje przebieg PWM do kompa z którego komp wie w której części mapy paliwa ma się poruszać .
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 15 Sty 2010, 16:16   

Nie wiem gdzie jest czujnik położenia wału, pompy już nie mam sensu sprawdzać, bo nawet jak się okaże że to pompa, to sam jej nie wymienię więc i tak trzeba będzie holować. Warunków też za dobrych nie mam bo nie mam nawet garażu. Wolę oddać auto w dobre ręce niż samemu coś dodatkowo spieprzyć (już tak kiedyś było). Przekaźniki raczej będą dobre, bo jak już wcześniej wspomniałem, na jeden cylinder "łapie". Akumulator sam się nie rozładowuje - może wspominałem coś o tym, że musiałem go ładować prostownikiem, ale rozładował się od "kręcenia".
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Sty 2010, 16:25   

czujnik położenia wału jest widoczny od przodu silnika, na styku silnik-obudowa skrzyni, idzie do niego wtyczka bodajże 2-przewodowa. ale chyba rzeczywiście lepiej żebyś sam się za to nie brał... :|
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 24 Sty 2010, 22:08   

No cóż. Autko jeździ :P Mechanik wyczyścił styki przewodów WN, wyczyścił również świece i śmiga jak wcześniej. Powodem chyba była zbyt duża ilość nagaru na owych świecach. Temat uważam za zakończony...
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sty 2010, 03:33   

daro_zory napisał/a:
wyczyścił również świece i śmiga jak wcześniej.

napisałem ci to w 1 poście , ręce opadają .
 
 
 
daro_zory 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Darek
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 117
Skąd: Żory
Wysłany: 25 Sty 2010, 07:47   

I tak wolałem się w to sam nie bawić, bo kluczem który mam już połamałem dwie świece kiedyś.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.