| 
		[MK3] Pali świece zapłonowe | 
   
    
   
      | Autor | 
      Wiadomość | 
   
            
      
         
		 tommy77 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2010,  20:32   [MK3] Pali świece zapłonowe
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Witam-mam od miesiąca Fiestę Mk3 89r. 1.1 gaźnik.Po zakupie silnik dostał wszystko nowe-płyny,filtry,przewody,świece(komplet NGK) itp.-no i się zaczęło-po dwóch dniach przestał palic na 3 gar,założyłem następną nową świecę i po trzech dniach znów nie pali na 3 gar,tym razem założyłem jakąś starą świecę,pojeździłem ponad tydzień i dziś nie pali na 2 i 4 gar naraz,to założyłem jakieś stare świece i na razie ok.Po prostu za którymś razem po odpaleniu nie pali na wszystkie gary.Gdzie szukac przyczyny?? | 
             
									
				| Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Paź 2010,  08:36, w całości zmieniany 1 raz   | 
			 
			          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 cypis290  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`94 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Łukasz 
                  Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2010,  21:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Aparat zapłonowy, kable WN. | 
             
						
				_________________
 
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2010,  21:28   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Najwidoczniej cewka niszczy ci świece     | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tommy77 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2010,  21:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Kable WN są nowe,sprawdzałem-sprawne,aparatu zapłonowego jako takiego nie ma-cewka zapłonowa i z niej kable na świece-tylko czy jest sposób na sprawdzenie czy napięcie na świecach nie jest za duże?I czy jest możliwość by cewka dawała za duże napięcie,które byłoby zabójcze dla świec?? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Rebel  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk3`95 
                  Wersja: CLX 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Imię: Rafał 
                  Wiek: 35  Dołączył: 11 Cze 2010 Posty: 569 Skąd: Kielce 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2010,  21:46   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
                	  | tommy77 napisał/a: | 	 		  | I czy jest możliwość by cewka dawała za duże napięcie,które byłoby zabójcze dla świec?? | 	  
 
 
A widzisz jakieś inne logiczne rozwiązanie problemu, które nie wiąże się z cewką? | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tommy77 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 7 Paź 2010,  22:03   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Jak ze świecy,na którą nie pali zsunę o ok. 2cm przewód WN(tzw. długa iskra),to wtedy daje iskrę ta świeca i silnik ładnie pracuje-wsunę przewód WN i nie pali ta świeca. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 JoeMix  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk7`09 
                  Wersja: Titanium 
                  Silnik: 1.4Duratec/96KM 
                  Wiek: 45  Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12089 Skąd: Konstantynów 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2010,  06:38   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Co to znaczy że pali Ci świece, jakie świece były stare a jakie wkręciłeś nowe bo NGK to tak samo jak Ford,,, | 
             
						
				_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tommy77 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2010,  21:08   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Po prostu za którymś razem silnik po uruchomieniu nie pali na jedną ze świec i nadaje się ona do wyrzucenia.Stare były zużyte,brudne i wypalone,nowe to NGK BRE6EF(o ile dobrze pamiętam oznaczenie)-sprzedawca dobrał z katalogu.Autem, jeżdżę tylko po mieście i nie na długich dystansach,ale silnik osiąga optymalną temp. pracy.Swieca po wykręceniu jest trochę czarna-mechanior mówi że to od jeżdżenia na krótkich dystansach.Kompresja to 9 na trzecim garze i 10.5 na pozostałych-auto juz 200 tys.km dawno zrobiło.Olej mineralny 15W40.Czyszczenie elektrod na świecy nie pomaga,przerwę ustawiam na 0,9mm(inne też próbowałem,bez znaczenia). | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Paź 2010,  23:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               masz mieć świece BPR6EF - inaczej V line 7
 
zamontuj takie i zobacz co sie bedzie działo | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 bidżej  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Bartek 
                  Wiek: 39  Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart 
                         | 
      
         
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 Stunt_Man  		  
		 
         Niereformowalny
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Domi 
                  Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/ 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2010,  09:07   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | napisał "BRE6EF" więc to nie są prawidłowe świece | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 masska13  		  
		 
          
  
                  Model: Inne auto 
                  Wersja: Inna 
                  Silnik: Inny 
                  Imię: Łukasz 
                  Wiek: 36  Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 258 Skąd: Lądek Zdrój 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2010,  10:32   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               miałem to samo, aparat zapłonowy palił mi świece jedną ostatnia od rozrządu czylii 4, potem on sam się rozleciał , tzn pękł i dupa wymieniłem na nowy i świece i aparat i już 4 miesiące nic się nie dzieje    | 
             
						
				_________________ Twardziele nie jedzą miodu, twardziele WYSYSAJĄ pszczoły 
 
 
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47730
   | 
			 
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 diodalodz  		  
		 
          
  
                  Model: Ford Fiesta Mk1`82 
                  Wersja: C 
                  Silnik: 1.0/45KM 
                  Imię: Krzysztof 
                  Wiek: 40  Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5676 Skąd: Łódź 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 9 Paź 2010,  23:27   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | zobacz kolory iskier na reszcie cylindrów . Iskra powinna być gruba i jasna . Jeśli taka nie jest świeca się sama nie jest w stanie oczyścić i maleje rezystancja porcelany a energia jest rozładowywana przez porcelanę i wszystko co na niej się zebrało . Zawsze do poprawnej pracy świecy niezbędne jest dobre napięcie plus pow 450stC temperatura w cylindrze . | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 tommy77 [Usunięty]		  
		 
          
                  
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 11 Paź 2010,  19:42   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               Mam zamontowane świece BPR6EF-pisałem że mogę niedokładnie pamiętac oznaczenie,bidżej zajarzył-jak na razie jeżdżę na takich starych i jest ok(ciekawe jak długo).Iskra na wszystkich świecach(cylindrach) jest dośc mocna-gruba i jasna. Skłaniałbym się że to wina cewki,masska13 opisuje podobny problem,jaki go trapił.Zobaczę,jak długo teraz pojeżdżę,jak się znów zacznie to chyba zainwestuję w cewkę.    | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      
         
		 karino  		  
		 
          
                  Model: Ford Fiesta Mk3`93 
                  Wersja: Basic 
                  Silnik: 1.3i/60KM 
                  Dołączył: 09 Lip 2009 Posty: 24 Skąd: Wałbrzych 
                         | 
      
         
            
                              			    Wysłany: 8 Maj 2011,  20:56   
                               | 
                   
  | 
             
            
               
  | 
             
            
               | Mialem taki przypadek przy agregacie pradotworczym silnik "palil" swiece ktore mialem od x lat w garazu.Najprawdopodobnie przyczyna jest zawilgocenie swiec wewnatrz w skutek zlego magazynowania lub dluzszego "lezakowania" i wewnatrz swiecy nastepuja przebicia/zwarcia. | 
             
						          
       | 
   
	
		
						 					 | 
		
			
            			       | 
   
	  
      
		  | 
   
   
         
      | 
         
       |