Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:34
[MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI
Autor Wiadomość
marcinx00 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 70
Skąd: Radzymin
Wysłany: 15 Paź 2009, 20:43   [MK6] Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI

1 Przy turbinie w silniku 1.4 TDCi jest jakby zawór jakiś ciśnieniowy od niego odchodzi pręt (śruba na końcu z gwintem) przymocowana do jakiejś łapki która prawdopodobnie powinna coś regulowac, chyba kąt łopatek na jakiej zasadzie to działa czy po dodaniu gazu coś tam powinno się zmieniać ? czy powinno dać się ruszyc samemu ten zawór ? bo u mnie chyba się przycioł.

2 przy rurze idącej do turbiny jest jakis czujnik za co on jest odpowiedzialny?

3 czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na luzie po przekroczeniu 2900 jak trzymam gaz w tej samej pozycji słychać jak silnik wchodzi troche na obroty i zchodzi i tak cały czas.

4 jak jest z podgrzewaniem świec czy u was zawsze po przekręceniu stacyjki zapala sie spiralka na desce rozdzielczej czy dopiero przy nirzszych temperaturach ?

Kod:
Po raz kolejny ale ostatni proszę o tagowanie tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 18 Paź 2009, 13:14, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
bartikrasnik 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Kwi 2009
Posty: 55
Skąd: lublin
Wysłany: 17 Paź 2009, 11:45   

u mnie jeszcze sie nie zapalała a chyba powinna bo rano jak odpalam to trochę trzeba potrzymać na rozruszniku...
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 17 Paź 2009, 13:56   

Zapala się dopiero przy niższych temperaturach - ten typ tak po prostu ma :)
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
marcinx00 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 70
Skąd: Radzymin
Wysłany: 17 Paź 2009, 17:39   

dzieki na jedno pytanie odpowiedź poznałem proszę o pozostałe wątki
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Paź 2009, 19:42   

Ad. 1.
Pewnie to cięgno akutator czy aktuator - w momencie kiedy turbina osiągnie graniczne cisnienie otwiera się wyjście dla spalin omijające łopatki turbiny przez co nie przekrecisz jej za mocno.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
marcinx00 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 70
Skąd: Radzymin
Wysłany: 17 Paź 2009, 19:59   

czyli ta turbina we fieście nie ma zmiennych łopatek za pomocą tego cięgna bo juz myślałem że powino to sie ruszać jam w dawnym moim c- max z silnikiem 1.6 tdci.
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 17 Paź 2009, 21:47   

A czy ten pręcik wychodzi z takiej gruchy? http://www.maptun.com/web...1285_Forge4.jpg
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
marcinx00 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 70
Skąd: Radzymin
Wysłany: 18 Paź 2009, 10:31   

tak z takiej gruchy i łączy się z jakąś łapką pod osłonami myślałem że to ma chodzic lekko ale dowiedziałem już sie żę ta turbina nie ma zmiennej geometrij łopatek i ta grucha ma tylko za zadanie upuścic cisnienie jak turbina zostanie przeładowana
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 18 Paź 2009, 11:48   Re: Pare pytań odnośnie 1.4 TDCI

marcinx00 napisał/a:
czym mogą byś spowodowane nierówne obroty na biegu jałowym po przekroczeniu 2900
Bieg jałowy twojego silnika to jakieś 900 obrotów na minutę 2900 to nie obroty biegu jałowego.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
marcinx00 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 70
Skąd: Radzymin
Wysłany: 18 Paź 2009, 13:13   

oj sorki chodziło mi o obroty na luzie jak wcisnę pedał gazu az na obrotomierzu pokaze mi 2900 powyżej tych obrotów silnik faluje
 
 
hardkor 

Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 15
Skąd: Krakow
Wysłany: 22 Lis 2010, 18:36   

witam:)

Jesli mozna to podlacze sie do tematu pytań 1.4tdci.

Czy orientuje się ktoś od kiedy były montowane filtry cząstek stałych w mk6> tzw.FAP, emisja spalin EURO 4???

pozdrawiam :-) :-)
_________________
hardkor
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.