Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 20:41
[MK4] Wzrost spalania i ubytek płynu chłodzącego
Autor Wiadomość
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:06   [MK4] Wzrost spalania i ubytek płynu chłodzącego

Witam

Od jakiegoś czasu (powiedzmy pół roku) trochę walczę ze znacznym wzrostem spalania i jednoczesnym ubytkiem płynu chłodzącego.

Spalanie wzrosło mi ze średniej 5,8 l/100 km do około 6,5-6,8 l/100 km. Ubytek płynu nie jest znaczny, ostatnio jak dolewałem to weszło może trochę ponad pół litra - max litr.
W tej chwili myślę że znowu trzeba by dolać 0,5 l.

Szukając wycieków płynu niczego nie stwierdziłem, ani przy pompie "wody" ani przy chłodnicy, przy zbiorniczku też sucho. Węże też suche.

Idąc za radą mechanika, że może być jakiś mikro wyciek którego nie zobaczę, zastosowałem sodek do uszczelniania takowych nieszczelności - wg mnie bez rezultatu.

W zbiorniczku wyrównawczym płyn jest normalnego koloru, bez śladów oleju. Na korku oleju też nie widać śladów "majonezu", w oleju też nie stwierdziłem płynu, olej normalnej konsystencji i koloru :)

Jeżeli chodzi o kolor dymku to przy odpaleniu zakopci na czarno, natomiast później jest biały- jednak nie wiem czy to wina zimna i nierozgrzanego silnika czy uciekającego płynu. Później dym znika. Podczas jazdy jak już zadymi to raczej na czarno.

Tak więc proszę wszelkich specjalistów i forumowe wróżki o jakieś pomysły.
Z tego co wyczytałem + doświadczenie z poprzedniej bryki byłbym skłonny do szukania nieszczelności w uszczelce pod głowicą.

Jeżeli macie jakieś pomysły jak się upewnić to bardzo proszę o porady.

Pozdrawiam

.... edit .....

Jeszcze jedną rzecz dodam, pod dywanikami jest sucho. Tak więc cieknącą nagrzewnicę raczej wykluczam.
_________________
---> www.AQQ.eu <---
Ostatnio zmieniony przez bidżej 28 Sty 2011, 11:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 40
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:13   

uszczelka pod głowicą
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Binke 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ghia
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40
Dołączył: 17 Maj 2008
Posty: 40
Skąd: Olkusz
Wysłany: 23 Sty 2011, 21:19   

Czyli tak jak myślałem.

A mam jeszcze jedno pytanie, co przy okazji można zrobić żeby nie robić roboty dwa razy. W silniku nic nie było do tej pory grzebane, przebieg jak na moje oko to jakieś 230 tyś km
_________________
---> www.AQQ.eu <---
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006
Brak nowych postów wzrost płynu chłodzącego
romsson Mechanika silnika 2 10 Sty 2022, 22:23
romsson
Brak nowych postów [MK3] Ubytek płynu chłodzącego
tadeo121-1966 Mechanika 12 10 Sty 2010, 11:33
MARIUSZ.B


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.