|
[MK6] Bęben hamulca tylniego - czy wymieniać? |
Autor |
Wiadomość |
pogow
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 45 Skąd: Maków
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 13:39 [MK6] Bęben hamulca tylniego - czy wymieniać?
|
|
|
Witam,
Byłem niedawno na stacji diagnostycznej, auto zostało przetestowane ręczny naciągnięty. Klocki hamulcowe przednie niedawno wymieniałem, natomiast tylne bębny chyba od nowości wymieniane nie były. Na stacji dostałem takie wyniki:
oś. przednia
Lewa 3,15kN Prawa 2,97 kN
oś tylna:
Lewa 1,64 kN Prawa 1,52 kN
Ręczny jeszcze przed regulacją 1,17kN 1,29kN
Suma sił hamowania HR 9,28kN
Suma sił hamowania HP: 2,46 kN
Pytanie jak w tytule, czy wymieniać bęben hamulca tylnego? Czy siła hamowania nie jest za słaba? |
_________________ ---------------------------------------
Moja stronka |
Ostatnio zmieniony przez bidżej 16 Lut 2011, 14:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 14:10
|
|
|
Trzeba zdjąć bębny i zobaczyć, może wystarczy wymiana szczęk,,, a jak jest duże rowkowanie bębna to może wystarczy przetoczenie u ślusarza (trzeb by mu pokazać, określi czy da rade coś zrobić czy wymiana) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Maki
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 19:33
|
|
|
Cytat: | przetoczenie u ślusarza | Raczej u tokarza. Po drogę w czym przeszkadza ten rant, w niczym
Tylny bęben wymienia się rzadko. Trzeba zmierzyć ile ma grubości i wtedy ewentualnie wymienić. Ale pewnie skończy się na wymianie samych szczęk. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 19:45
|
|
|
Przy hamulcu zasadniczym, biorąc pod uwagę że na przód przypada ok 70% siły hamowania, to wartość jest ok. CO od recznego to też nie jest tak źle. Możesz ręcznym zablokować tylne koła? Jesli możesz to jest ok. A co diagnosta mówił na te wartości? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 20:08
|
|
|
Maki napisał/a: | Cytat: | przetoczenie u ślusarza | Raczej u tokarza. Po drogę w czym przeszkadza ten rant, w niczym | Możliwe, ja to robię w zakładzie ślusarskim (tak jest na szyldzie) dlatego napisałem ślusarz,,, druga sprawa nie wspomniałem o rancie, tylko o rowkowaniu, tak jak tarcza ma być gładka i jak jest prowokowana to jest szrot, tak samo bęben powierzchnie kontaktu z szczekami ma mieć gładka a nie prowokowana,,, rant przeszkadza jedynie w montażu/demontażu no chyba że szczeki zamiast po powierzchni bębna będą jechać po rańcie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
drzeniow
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 33 Dołączył: 09 Wrz 2010 Posty: 663 Skąd: Drzeniów FZI
|
Wysłany: 16 Lut 2011, 23:42
|
|
|
Maki napisał/a: |
Raczej u tokarza. Po drogę w czym przeszkadza ten rant, w niczym |
jak masz duzy rant ciężko się bęben ściąga. I potrafi piszczeć przy hamowaniu.
Cytat: | Tylny bęben wymienia się rzadko. Trzeba zmierzyć ile ma grubości i wtedy ewentualnie wymienić. Ale pewnie skończy się na wymianie samych szczęk. |
Jak beben od nowosci ma 15lat to sie raczej po przejechaniu 200tys do wymiany nadaje..
Same szczeki nie zawsze muszą pomóc. Proponuję zmierzyć lub kupić po 100zl sztuka na kilka dobrych lat starczy a co nowe to nowe. |
_________________ Pozostaje otwarty na nowe teorie.
Aktualnie:
Focus 1.8 TDDI 2000r. 206tys. przebiegu.
Było:
Escort 1.6 16v mk6 93r.-SKASOWANY
Escort 1.8 16v mk6 94r.-SPRZEDANY
Escort 1.3i mk6 94r.- SKASOWANY
|
|
|
|
|
pogow
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 40 Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 45 Skąd: Maków
|
Wysłany: 17 Lut 2011, 08:32
|
|
|
jackrzec napisał/a: | Przy hamulcu zasadniczym, biorąc pod uwagę że na przód przypada ok 70% siły hamowania, to wartość jest ok. CO od recznego to też nie jest tak źle. Możesz ręcznym zablokować tylne koła? Jesli możesz to jest ok. A co diagnosta mówił na te wartości? |
Chodzi o to że diagnosta nic nie mówił, nawet nie wklepał do komputera wagi pojazdu, żeby sprawdzić współczynniki, dlatego pytam na forum posiadaczy mk6 o prawidłowe zakresy wartości siły hamowania. Hamulec ręczny słabo trzymał na większych górkach dlatego kazałem naciągnąć linkę, dodatkowo prosiłem o sprawdzenie reszty hamulców, jedynie co usłyszałem że mieści się w granicach 30% rozbieżności. |
_________________ ---------------------------------------
Moja stronka |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|