[MK6] Podnoszenie mocy komputerem - co i jak, gdzie ? |
Autor |
Wiadomość |
Christopher
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Futura
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Chris
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: łódź
|
Wysłany: 21 Kwi 2011, 20:52 [MK6] Podnoszenie mocy komputerem - co i jak, gdzie ?
|
|
|
Slyszałem o zwiekszani ilosci kucy w fiestach tdci.
mam fieste 1.4 tdci i chcialbym zwiekwszyc jej osiagi.
Slyszalem ze mozna to zrobic regulacją zakresu turbiny i ogolnym jej podkreceniem.
Wiecie cos o tym? Chcialbym sie rozejrzec za taka usluga. Najlepiej w lodzi
[ Dodano: Czw Kwi 21, 2011 21:10 ]
jezzeli to juz gdzies bylo chociaz mi pomozcie to znaleźć |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Kwi 2011, 21:45, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Kwi 2011, 21:36
|
|
|
Tutaj masz o chipowaniu (jeśli chcesz) |
_________________ |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21 Kwi 2011, 21:44
|
|
|
Są firmy zajmujące się tym, na przykład TA |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 01:54
|
|
|
Z tego co było poruszane tutaj na forum to 1,4 nie ma sensu dłubać, bo, żeby był odczuwalny jakiś sensowny przyrost to trzeba by było wpompować masę kasy. 1,6 jest bardziej rozwojowy jeśli chodzi o takie mody. |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 08:54
|
|
|
Neo178, ale tu chodzi o diesla, więc jakiej kasy pompować? Przecież chiptuning wyjdzie podobnie za 1.4 i 1.6, a przy tak dychawicznym seryjnie (sorki ale to prawda) silniku jakakolwiek poprawa byłaby odczuwalna a co dopiero dorzucenie 30 paru niutków:
http://vtech.pl/katalog |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 11:46
|
|
|
Skfarek, ja wiem, że chodzi o diesla, ale napisałem to w oparciu o tematy które już się pojawiły i jasno padało, że do tego silnika nie ma sensu pakować pieniędzy. Nie mówię tutaj o małym przyroście mocy rzędu kilka KM tylko o przyroście takim, żeby to latało jak 1,6TDCi - a wtedy to taka impreza jest nieopłacalna.
Nie pamiętam teraz, w którym to było temacie, ale stwierdzono, że nawet przekładka paru rzeczy z mocniejszego klekota (np. mondeo) przy 1,4 dawała znacznie mniejszy przyrost "mocy" niż w 1,6.
I dlatego w mojej pierwszej wypowiedzi napisałem "żeby był odczuwalny jakiś sensowny przyrost". |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 13:00
|
|
|
OK ale ja dalej się upieram i twierdzę że:
1. 30 niutków i 15 km da sensowny odczuwalny przyrost przy tak dychawicznej serii
2. 15 kucy i 30 nm to mały przyrost rzędu kilku koni? Ile musiałbyś zmienić i dłubać w 1.6 benzynie by tyle uzyskać i o ile lepiej by śmigała? Nie odczułbyś takiego przyrostu u siebie?
3. 1.4 seryjnie ma maciupeńką turbinkę i cieniutkie wtryskiwacze dlatego chiptuning nie będzie bardzo widowiskowy ani nie pozwoli osiągnąć takich efektów jak np., w 1.6 TDCi.
4. 1.6 tdci nie lata - jeździ w miarę poprawnie ale nie lata |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
kubasek11
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kuba
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: PTU-EL(Łódź)
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 18:59
|
|
|
Skfarek, lata lata, i to bardzo zacnie.
Christopher, w Łodzi masz Compsport http://www.compsport.pl/o_nas podjedzi zapytaj. |
_________________ Jedyny taki dach - Szachownica
Czasami...
Czarna sztuka-Czerwona skóra-Bixenon skrętny-Pakiet SPORT
Było: 109KM i 250Nm
Jest: 147KM i 320Nm by TDI-RACING |
|
|
|
|
Neo178
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Mariusz
Wiek: 34 Dołączył: 17 Maj 2008 Posty: 322 Skąd: Bełchatów/Łódź
|
Wysłany: 22 Kwi 2011, 19:22
|
|
|
Skfarek, zapewne taki przyrost w ropniaku będzie bardziej odczuwalny niż w benzynie ze względu na to, że inaczej te silniki pracują i inaczej jest z momentem, no ale nie o to się rozchodzi.
1. i 2. odnoszą się do tego co powyżej napisałem o charakterystyce tych silników.
3. No właśnie, czyli czy warto inwestować w tego 1.4, jeśli nawet nie uda się zbliżyć mocowo do 1.6? może będzie ciut szybsze i ciut szybciej się zbierało, ale będzie palić tyle co 1.6. I tutaj dla mnie jest bezsens robienia tego - nie wiem szczerze mówiąc ile kosztuje taki chiptuning, ale na pewno parę stówek, więc dla mnie osobiście się to nie opłaca. Lepiej byłoby dać małego chipa do 1.6 - przyrost podobny, a i frajdy zdecydowanie więcej.
4. Z tym lataniem chodziło mi w porównaniu do 1.4, które się ledwo odpycha |
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 23 Kwi 2011, 11:43
|
|
|
A wg Ciebie moje Tdci?HDI 1,6 pali w miescie 6 w trasie 5 (wcale nie wolno)to duze ? Na przykladzie mojego 90 Km i 202 Nm po wgraniu programu ma 110 i 250 Nm.50 Nm wiecej naprawdę jest odczuwalne.Spalanie bez zmian a nawet ciut mniejsze.
pzdr
p.s.tego rodzaju przerobka nie wplywa na zywotność silnika bo one występują seryjnie z mocą 90 i 110. |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Christopher
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Futura
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Chris
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: łódź
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 01:57
|
|
|
Dziękuje za zainteresowanie i odpowiedzi, rozejrzę się i sprawdzę ceny. Nie wiedziałem, że nazywa się to Chiptuning-iem i to już jest dla mnie duża informacja:) |
_________________
|
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24 Kwi 2011, 11:13
|
|
|
Jak zdecydujesz się na coś to opisz swoje wrażenia . Niewykluczone że również się w to wejdę . |
_________________ |
|
|
|
|
Christopher
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Futura
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Chris
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: łódź
|
Wysłany: 25 Kwi 2011, 01:56
|
|
|
póki co w 2 miejscach powiedzieli, że tego silnika nie robią.
Idę szukać dalej
wesołych świąt!! |
_________________
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Kwi 2011, 12:32
|
|
|
eee to chyba firmy zajmujace sie tylko WV, to znaczy silnikami TDI |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
kubasek11
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Kuba
Wiek: 46 Dołączył: 15 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: PTU-EL(Łódź)
|
Wysłany: 26 Kwi 2011, 20:19
|
|
|
Christopher, a gdzie pytałeś ? Bo mnie zdziwiła twoja wypowiedz. |
_________________ Jedyny taki dach - Szachownica
Czasami...
Czarna sztuka-Czerwona skóra-Bixenon skrętny-Pakiet SPORT
Było: 109KM i 250Nm
Jest: 147KM i 320Nm by TDI-RACING |
|
|
|
|
Christopher
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Futura
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Chris
Dołączył: 23 Lut 2011 Posty: 24 Skąd: łódź
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Kwi 2011, 21:54
|
|
|
Firma CompSport oferuje kompleksowe modyfikacje mechaniczne i elektroniczne silników Grupy VAG
jak tu sie dziwic odpowiedzi |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Mateusz1
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 09 Maj 2011 Posty: 12 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Maj 2011, 13:12
|
|
|
Skontaktuj się z firmą GOODHOPE. |
|
|
|
|
mieszko
Naczelny spamer F.K.P.
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.0/80KM
Imię: Mieszko
Wiek: 31 Dołączył: 27 Gru 2010 Posty: 1021 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 15:28
|
|
|
Przeglądając listę dodatków do Fiesty trafiłem na takie cuś , warto czy to tylko władowane bez sensu 400 złotych + problemy z silnikiem ??? |
_________________ |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 23 Cze 2011, 17:41
|
|
|
ta.. 35-40 kuca... a pufcio po czipie dobranym do auta zyskał niecałe 15 kuca |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
|