Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Cos z amortyzatorem?
Autor Wiadomość
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 19 Sie 2011, 17:20   [MK3] Cos z amortyzatorem?

Witam mam takie pytanko dla znajacych sie. Byłem dziś na ustawianiu zbierznosci kół mojej fiesciny 1.3kat mk3 wszystko dobrze jest bo wymieniane mialem wahacze kpl oby dwa koncowki drazkow itd. lecz gosciu pokazal mi luz (na kole od kierowcy) i powiedzial ze to łozysko w amortyzatorze. Jak to sprawdzic czy to napewno to i jak to wymienic ewentualnie? Dodam ze autko prowadzi sie dobrze nie sciaga po ustawianiu ani nic. Zadnych stuków czy cos podobnego nawet po wjezdzie w "dziure".Dodam ze mam lżej skrecic w lewo a w prawo ciezej a auto bez wspomagania. Problem ten mam tylko na tym jednym kole :sad:.Pomozcie notw
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sie 2011, 17:25   

Amortyzator ma się nijak do luzu na kierownicy,,, może być luz na zwrotnicy lub samym mocowaniu amortyzatora, ale nie na kierownicy.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 19 Sie 2011, 20:01   

a czy mozna sprawdzic ten luz na zwrotnicy jakos ? przed chwila jechalem 60km/h zeby sprawdzic jak sie zachowuje i momentami auto samo odbija mi w lewa strone wlasnie z tej co jest ten luz na kole. i to sa momenty niespodziewane jak by gdzies cos sie przestawialo czasem
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 19 Sie 2011, 20:15   

Jedyne łożysko jakie jest w okolicach amortyzatora to łożysko na którym obraca się kolumna mak persona. jest ono na górze. Można się do niego dobrać po wyjęciu amortyzatora ze sprężyną z auta
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 19 Sie 2011, 23:28   

baton8905 napisał/a:
czy mozna sprawdzic ten luz na zwrotnicy jakos ?
Tak, trzeba się pobrudzić i podnieść auto i poruszać kołem w każda stronę, jak będzie luz to będzie go czuć i będzie go widać gdzie się co rusza,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 20 Sie 2011, 11:37   

no i juz wszystko wyjasnione ;-| luz okazal sie na sworzniu wahacza ktory byl wymieniany tydzien temu :-( luz nie wiarygodnie duzy jak na nowa czesc a niby markowa...........
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2011, 15:07   

Zanim kupisz kolejny sprawdź czy czasem nie masz gniazda w Zwrotnicy uwalonego (jak ja)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 20 Sie 2011, 18:12   

no i stalo sie joemix wiedziales co napisac ;-( ... okazalo sie ze gniazdo jest wyrobione bo byla ona kiedys udezona i poprzedni wlasciciel tego nie zrobil i dodam ze sruba mocujaca sworzen tez nie robi szalu trzeba kupic komplet :edi: ale coz trzeba uczyc sie na bledach
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 20 Sie 2011, 21:30   

Z nowym sworzniem wahacza powinny być śruby do jego przykręcanie i śruba do zwrotnicy (plus podkładki i nakrętki) - jak tego nie ma w zestawie to daruj sobie taki sworzeń,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 21 Sie 2011, 10:22   

wiesz za sworzen dalem 50zl markowy jakis tam wiec cena tez nie jest zbyt niska jak za taka czesc do takiego auta
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 22 Sie 2011, 16:39   

ludzie pomocy :( moze mial ktos taki przypadek wyminilem ta nieszczesna zwrotnice brak kompletnych luzow doslownie zero, krzyzak maglownica, wahacze sworznie nawet koncowki drazkow wymienione a tu nadal to samo.... W momencie jazdy niekiedy na dziurze czasem na prostej drodze lub przy skrecie w lewo czuje na kierownicy przeskok i kierownica z "prostej" przersowa sie ok 2cm w lewo taki przeskok i po ponownym manewrze wraca do stanu pierwotnego. Co to moze byc mial ktos taki przypadek? pomozcie ;-(
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sie 2011, 16:42   

Nierealne, skoro gdzieś przeskakuje musi być luz,,,taki przeskok jak piszesz to albo na maglownicy albo na krzyżaku kierownicy tylko,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 22 Sie 2011, 19:00   

krzyzak jest ok nie ma luzu pracuje bardzo dobrze wsumie byl niedawno nawet wymieniany, wiec zostaje opcja maglownicy... :/ koszt nowej nie jest do przyjecia ok 200zl a z uzywana to tez nie wiadomo ile pochodzi.... a czy jest mozliwosc sprawdzenia jej z pod spodu auta czy jakos? zeby nie wykrecac jej przed czasem :sad:
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 22 Sie 2011, 20:33   

baton8905 napisał/a:
koszt nowej nie jest do przyjecia ok 200zl a z uzywana to tez nie wiadomo ile pochodzi....

Akurat koszt 200 zł to nie jest dużo jak za nową część która bezpośrednio wpływa na bezpieczeństwo jazdy. Inna sprawa to jakość takiej przekładni, bo zazwyczaj są one regenerowane i wątpliwej jakości. Jeśli to przekładnia się blokuje i przeskakuje to można to czasem wyłapać "na czuja". Pochyl sie nad silnikiem i złap ten trzpień który wychodzi z przekładni (do niego przykrecony jest krzyzak), a druga osoba niech energicznie kreci kierownica lewo prawo (najlepiej przy wyprostowanych kołach). Będziesz czuł jeśli na przekładni będą jakieś opory i skoki.
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 22 Sie 2011, 20:38   

baton8905 napisał/a:
koszt nowej nie jest do przyjecia ok 200zl a z uzywana to tez nie wiadomo ile pochodzi....
No to tylko miej świadomość ze z każdym przeskokiem jesteś bliżej momentu ze auto pojedzie w tę stronę w która będzie chciało a ty kółkiem kiery będziesz sobie mógł pokręcić do końca życia,,, w przenośni i dosłownie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 23 Sie 2011, 17:42   

no akurat z tym "końcem zycia" to wole sie obyc juz kiedys mialem golfa i tez odmowil mi posluszenstwa na zakrecie przy 130km/h i poszedlem na betonowy plot nikomu nic sie nie stalo ale niechce powtorki. Nie polecam nikomu. sprawdze jak kolega wyzej napisal i zobacze czy jest tenluz itd...
 
 
baton8905 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szymon
Dołączył: 17 Sie 2011
Posty: 17
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 23 Sie 2011, 21:01   

patrzylem dzis tak jak kolega madek radzil zeby sprawdzic ewentualne luzy itp... nie jestem ekspertem we wszystkim ale ruszajac energicznie w prawo jest ok ale nastepnie w lewo nie wiem ale jakby przeskakiwalo cos to bedzie chyba ta maglownica do wymiany. u mnie jest taka guma oslaniajaca cale te wnetrze maglownicy i moge ja odchylic ale nic w sumie nie widac bo krzyzak przeszkadza.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.