Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:58 |
[MK6] 1.4 TDCI kopci na czarno |
Autor |
Wiadomość |
mmcv
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 14 Lip 2011, 17:14 [MK6] 1.4 TDCI kopci na czarno
|
|
|
Witam wszystkich,
Niedawno nabylem Fieste 1.4TDCI jako 2gi samochod .
Kopci na 1,2 i na 3 po dodaniu gazu , czasem nawet przy lekkim musnieciu.
Obstawiam EGR, Przepustnice, - czyli ogolnie dolot ale moze sie myle, czy ktos mial podobny objaw ? Generalnie auto jest dlubniete na 90 koni ale na serii tez kopcila wiec ... nie w programie szukam przyczyny... Wiadomo program= wiecej paliwa i potrzeba wiecej powietrza - turbo wstaje przy 1800 wiec juz cos zaczyna tam dmuchac tego powietrza ....
Panowie jakies rady , co szukac gdzie szukac ?
Przy okazji jaki jest patent na wyjmowanie EGRu i przepustnicy ? BO z tego co sie orientuje to sa umieszczone z tylu ...
pozdr i dzieki za odpowiedz |
|
|
|
|
mmcv
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15 Lip 2011, 14:44
|
|
|
Sie widze zaduzo nie dowiedzialem ;-) |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 15 Lip 2011, 14:51
|
|
|
Mógł się zawór EGR zablokować, jeśli w tym silniku byś go całkowicie usunął nie wiem czy nie wypłynęło by to na pracę silnika, choć mogę się mylić. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 15 Lip 2011, 17:34
|
|
|
Powiem tak. U mnie czyli w poliftowej 1.4 TDCi jest EGR elektroniczny, a więc z zaślepieniem problem. Nie wiem czy dobrze piszę, ale przed FL były chyba montowane podciśnieniowo sterowane zawory. Oznacz to że można go zaślepić bez najmniejszych problemów.
Jeśli zatkasz wlot w takim elektronicznym to silnik przejdzie w tryb awaryjny i klops.
U mnie razem z zaworem recyrkulacji jest chłodniczka spalin do której dochodzą przewody doprowadzające płyn chłodniczy w celu zmniejszenia temperatury spalin a zarazem podgrzania płynu.
Ogólnie rzecz biorąc moja Fiesta również bardzo kopciła. Zazwyczaj powyżej 3 tysięcy obrotów było za mną czarno. Na trasie zawsze raz puściła bąka i było ok, ale w mieście masakra- przy każdym "bucie" batory za mną.
Pomogła wymiana filtra powietrza- miał on być zmieniony razem z olejem ale znajomy zapomniał a ja nie miałem czasu sam oleju zmieniać.
Człowiek cały czas jeździł ze świadomością że filtr jest w porządku, a gdy go wyciągnąłem moje zdziwienie było bardzo duże.
Więc jeśli chcesz się dostać do owego EGR'a wyciągnij filtr powietrza i jego całą obudowę łącznie z przepływką i kawałkiem węża który doprowadza powietrze, a EGR będzie pod spodem.
Poniżej zdjęcia. Lewe kółko to przepustnica, górne to zbliżona lokalizacja EGR'a.
Jeśli nie masz przepustnicy to nie będą tam dochodziły żadne przewody, jak widzisz u mnie są.
|
|
|
|
|
mmcv
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 17:46
|
|
|
EGR zaslepilem , duzo to poprawilo teraz puszcza batorego tylko przy wcisenieciu gazu z nizszych obrotow - normlane turbo jeszcze nei dmucha pelnym cisnieniem a w aucie jest Intercooler co jeszcez troszke spowalnia przeplyw powietrza. Potem jest czysciutko ...
Setka ok 10s , wiec wmiare sie to zbiera.
Filtr powietrza podobno byl wymieniany ale to sie okaze przy nastepnej wymianie.
Dzieki wielkie za cenne wskazowki , zapomnialem napisac ze uporalem sie z problemem |
|
|
|
|
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 17 Lip 2011, 11:23
|
|
|
Kolego, jeśli masz IC zamontowany to nawet nie mam co porównywać się z twoim 1.4 TDCi.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy?
Który rocznik Fiesty? |
|
|
|
|
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 17 Lip 2011, 17:46
|
|
|
mmcv napisał/a: | Filtr powietrza podobno byl wymieniany ale to sie okaze przy nastepnej wymianie. |
nie umiesz podejść do auta i zobaczyć? trzeba do następnej wymiany czekać |
|
|
|
|
mmcv
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 29 Lip 2011, 23:45
|
|
|
piwko2006 napisał/a: | Kolego, jeśli masz IC zamontowany to nawet nie mam co porównywać się z twoim 1.4 TDCi.
Jaki masz EGR? Podciśnieniowy?
Który rocznik Fiesty? |
2003.
IC sprawia ze powietrze wolniej dociera do komory spalania stad lekkie przykapcanie zniskich i tyle.
Cytat: | nie umiesz podejść do auta i zobaczyć? trzeba do następnej wymiany czekać |
, sprawdzalem filtr powietrza zle sie wyrazilem . Wyglada na wymieniony i tyle , bez jaj ... ale moj blad moglem napisac jasniej |
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Wrz 2011, 20:47
|
|
|
90 koniczków.... do tego intercooler.... plus niska masa..... Ładnie ładnie... nie powiem.... 10 sek do 100? Wynik bardzo ładny. A ile przy tym pije? Poprzednio miałem Xantie 1.9 TD. Przestawiłem wastegate turbiny- efekt był taki: setka w 3,5sek lepiej niż było, spalanie spadło o 0,8 l/100km w trasie i ok 0,5 w mieście. 110 konne silniki VW nie miały szans. Ale Xantia to ważyła... Fiesta 300kg lżejsza fajnie fruwać musi;p |
|
|
|
|
piwko2006
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 25 Skąd: okolice OSW
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 12:37
|
|
|
Nie chciałem zaczynać nowego tematu, dlatego też napisałem tutaj.
Wstawiłem na YT filmik jak kopci mój 1.4 TDCi. Czy myślicie że taki poziom dymienia jest normalny? Jeśli jest za duży to czy może pomóc czyszczenie EGR-a?
Chcę dodać że jeżdżę głównie po mieście.
Żadnych innych złych objawów nie ma tj. auto jest dynamiczne, pali nie więcej niż 6 litrów w mieście nawet z klimą; tylko to dymienie...
http://www.youtube.com/watch?v=fLKpiheWZuI |
|
|
|
|
kadet1212
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Classic
Silnik: 1.4DuratorqTDCi/70KM
Imię: Sebastian
Wiek: 37 Dołączył: 09 Wrz 2011 Posty: 7 Skąd: Milicz
|
Wysłany: 8 Paź 2011, 12:58
|
|
|
moja wcale nie kopci na obrotach a mam taką sama. |
|
|
|
|
mmcv
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Sport
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 5 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20 Paź 2011, 15:30
|
|
|
kadet1212 napisał/a: | moja wcale nie kopci na obrotach a mam taką sama. |
No to bardzo mnei to cieszy bo moja tez przestala kopcic. Winna byla przeplywka.
Ale takie posty w temacie to sobie daruj bo ani nic to nie wnosi ani nie pomaga ...
p.s. Grzesiek sorry, ze wtedy nie podjechalem ale final sprawy juz znasz;-) , tak wogole to mam jakies 2m opoznien z odpisywaniem na tym forum |
|
|
|
|
hekoGCS
Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: 2.3 16V
Imię: Grzegorz
Wiek: 57 Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 55 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|