Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:01 |
[MK5] 1.8D - kręci po czym gaśnie |
Autor |
Wiadomość |
sucheoko
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 26 Lis 2011, 16:51 [MK5] 1.8D - kręci po czym gaśnie
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich fiestomaniaków. Pisze do Was bo już w 2 warsztatach mechanicy elektrycy i komputery nie wiedza co jest grane z moja fiesciną a potrzebuje jej do roboty.
Ostatnio jadąc fiestą nagle zgasła i już nie odpaliła.Silnik kręci normalnie ale po ok sekundzie gaśnie i mruga kontrolka świecy (na żółto). Jak przekręcę stacyjkę to światła, dmuchawa i inne rzeczy działają. Kluczyk jest cały- najpierw myślałem ze to immobiliser. Jak otworzyłem filtr paliwa było w nim pusto, zalałem i nadal nie odpala, coś jakby odcina dopływ paliwa.Akumulator naładowany na full. Wcześniej żadnych problemów nie było. Nie znam się na samochodach, nie chce żeby mnie zrobili w jajo w warsztacie wiec proszę Was o pomoc.
z góry dziękuje i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lis 2011, 21:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 26 Lis 2011, 18:07
|
|
|
Przygotuj ON w 5L bance. waz przezroczysty, strzykawke 100ml (w aptece za 3zl), klucz plaski 17, dezodorant lub plak.
Test1:
sciagnij waz gumowy miedzy turbo a kolektorem dolotowym, po czym psiknij w kolektor nie duzo plaka lub dezodorantu i przekrec silnikiem. Zagada na 100% lecz musisz przytrzymac lekko gaz i zobacz czy zgasnie czy bedzie dzialac normalnie.
Test2:
W przypadku gdy zgasnie, sciagasz waz idacy za filtrem paliwa w strone pompy i tu bedzie potrzebny wezyk oraz strzykawka, zaciagasz przez wezyk paliwo ze zbiornika i za kazdym razem go zaginasz zeby nie cofala sie ropa w strone zbiornika.
Jak w konczu zacznie isc paliwo to przypatrz sie czy nie idzie powietrze. Jesli natomiast nie pocieknie to znaczy ze masz problem ze szczelnoscia ukladu od filtra w strone zbiornika.
Test3:
Sciagasz przewod zasilajacy pompe wtryskowa osadzasz sobie nia pompie przewod i strzykawka napelniasz pompe paliwa az nie napelni sie, po czym wsuwasz koncowke przewodu do banki z ON zeby w razie odpalenia silnik zaciagnol bezposrednio paliwo z niej... Prosisz kogos zeby zakrecil silnikiem. jesli nie zagada , lub zagada ale bedzie kulec i gasnac to przechodzisz do testu nr4.
Test 4:
Wszystko j/w z tym ze luzujesz sobie nakretke 1 wtryskiwacza na sekcji wysokiego cisnienia kluczem 17. starczy delikatnie to zluzowac, po czym prosisz kogos zeby krecil a ty patrzysz czy leci paliwo czy tez nic nic i nagle cos... jesli zacznie cieknac paliwo to od razu zakrecasz nakretke i idziesz po koleji kazdy gar od 1 do 4...
W razie bylo by cos jeszcze nie tak to daj znac, bo jesli ECU nie widzi bledu to znaczy ze wina stoi po stronie mechaniki ktorej juz czujnki nie ogarniaja...
Pozdro. |
_________________
|
|
|
|
|
sucheoko
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 16:18
|
|
|
bardzo dziękuje za szybką i wyczerpującą odp, auto cały czas u mechanika. Dzis do niego dzwoniłem i sie załamałem, powiedział ze to raczej sterownik pompy wtryskowej, szczerze to sie nie znam ale kwoty 2-3tys ktore wymienił sa dla mnie astronomiczne. Co proponowalibyscie zrobic? czy zabrac auto i wykonac powyzsze testy? z gory dziekuje za odp |
|
|
|
|
grzeste
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Inna
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 91 Skąd: Stalowa Wola
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 16:55
|
|
|
Padła Ci już kiedyś pompa wtryskowa? Czy masz przebieg 100-200 tys. km?
Pompa |
|
|
|
|
sucheoko
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 18:54
|
|
|
fiestka ma przbieg 150tysi ja mam ja od pol roku i bez zadnych awarii przejechała 15tys.. dzieki za link, ja pierdziele a ostatnio kumplowi mowilem ze oprocz wycieraczek, plynow, ropy i myjni fiestka nie wymaga wkladu finansowego:) moze ktos z forumowiczow ma namiary na warsztat w szczecinie gdzie mozna to zrobic stosunkowo tanio? pozdrawiam |
|
|
|
|
sucheoko
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 20:41
|
|
|
co powiecie o tym? http://www.naprawa-pomp.com/ jesli nie mozna wrzucac tu linkow to przepraszam i prosze o usuniecie posta. |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:04
|
|
|
Zabieraj to auto w ciumek, moja ciotke w szczecinie chcieli naciagnac na nowy katalizator w hondzie accord (CC7 nadwozie) a ciotce ewidentnie cos pukalo z prawej strony, okazalo sie ze pany gazownicy posmarowali gwinty tawotem i sie sruby od kol zaczely odkrecac....
zrob te testy i niech podepnie ci ktos to pod kompa... jak bym byl szybciej w szczecinie to dam znac i moge zobaczyc co sie stalo... |
_________________
|
|
|
|
|
sucheoko
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 5 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:40
|
|
|
oni niby podpieli pod kompa i wychodzi na to ze to sterownik pompy, niemniej jednak nie mam zaufania do tego warsztatu i bezwzglednie jutro fiescine zabieram, Fordonie a kiedy jest szansa Cie spotkac w szcz? póki co jezdze transitem ale wiadomka ze wolabym fiescine zamiast tego czołgu:) co powiesz o tej strone co podałem wyżej?
bardzo Ci dziekuje za pomoc |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 21:48
|
|
|
Nie uznaje takich regeneracji pomp... wole juz uzywana z dzialajacego auta, juz takie cos przechodzilem i 4 razy demontowalismy pompe z 2.5V6 TDI i za kazdym razem pochodzil z tydzien i to samo... po mimo ze katy juz na ECU ustawialismy... dalismy pompe z innego audi pompe i lata do dzis... tak ze nie polecam... nie wiem jeszcze dokladnie bo czeka mnie poznan i pozniej szczecin po czym bydgoszcz i znow poznan... |
_________________
|
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 22:43
|
|
|
Jakby coś to w środę po robocie mam trochę czasu więc moglibyśmy się ustawić i coś po sprawzać, czy to tylko układ paliwowy się zapowietrzył czy coś grubszego, jak coś to pisz pw albo dzwoń - 691-271-229
Konrad jeśli jest walnięty sterownik to nie da się tam dać zwykłej mechanicznej pompy lub sterownik z jakiejkolwiek pompy boscha(np vw) plus strojenie?? |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 28 Lis 2011, 23:20
|
|
|
To jest pompa VW VP44... wtryski olowkowe, tak zwany pierwszy mechaniczny rail... na wtrysku bezposrednim bez komory wirowej... |
_________________
|
|
|
|
|
|