Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:52 |
[MK6] Problem po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
petr
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: CLX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: swietokrzyskie
|
Wysłany: 24 Lis 2011, 19:56 [MK6] Problem po odpaleniu
|
|
|
Po odpaleniu samochodu 1,4 tdci w temp okolice zera i niższe przez kilka sekund silnik pracuje z szarpaniem tak jakby nawet nie palił na wszystkie cylindry a po okolo 15-20 sekundach jest wszystko w porządku.Wymieniłem świece w tym roku i czujnik temperatury tez jest sprawny.Prosze o podpowiedzi co jeszcze może być |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 25 Lis 2011, 06:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 24 Lis 2011, 23:15
|
|
|
Zapowietrzajacy sie uklad paliwowy.... |
_________________
|
|
|
|
|
tongo
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 53 Dołączył: 07 Paź 2011 Posty: 11 Skąd: Bolesław
|
Wysłany: 24 Lis 2011, 23:45
|
|
|
Fordon napisał/a: | Zapowietrzajacy sie uklad paliwowy.... |
Dokładnie właśnie jestem w trakcie wymiany przelewów i tamtędy układ zasysał powietrze. |
|
|
|
|
holek6
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 05 Cze 2010 Posty: 10 Skąd: radom
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 11:42
|
|
|
Witam,
Mam podobnie w tym samym silniku, nie jestem mechanikiem i chciałem tylko podpytac o co chodzi z tą wymianą przelewów ... |
|
|
|
|
petr
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: CLX
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 16 Lut 2011 Posty: 4 Skąd: swietokrzyskie
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 19:00
|
|
|
Ale jak jest temperatura powyzej zera to jest w porzadku a jak okolice zera i ponizej to wtedy szarpie to nie wydaje mi sie zeby sie zapowietrzenie chodzilo |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 25 Lis 2011, 22:02
|
|
|
Trudniejsze warunki atmosferyczne na odpalanie + bable powietrza w ukladzie CR.... Ogolnie nie ma reguly lecz te autka maja co raz czesciej problemy z zapalaniem i w 90% przypadkow jest to wynik zapowietrzajacego sie ukladu paliwowego... rzadziej jest to czujnik cisnienia na szyne.... |
_________________
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Lis 2011, 20:05
|
|
|
Też bym obstawiał powietrze w układzie paliwowym- u mnie jest to samo. Chociaż nie. Było to samo. Teraz jest na prawdę dobrze, aczkolwiek dalej gdzieś trochę powietrza łapie- po 4-5 sekundach już równo chodzi. |
|
|
|
|
Jacek B
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Jacek
Wiek: 64 Dołączył: 31 Sty 2012 Posty: 1 Skąd: Piaseczno
|
Wysłany: 31 Sty 2012, 11:53
|
|
|
Witam! Jestem posiadaczem modelu MK6 1,4 Tdci z 2003 r. Przebieg 148 tys. km. W konfrontacji z niskimi temperaturami auto się "zbuntowało". Pierwszy raz przy temp. -16 stopni, po nocnym staniu "pod chmurką" pomogły kable i Focus sąsiada. W zbiorniku ON ze stacji Lukoil plus niewielka dawka środka przeciw zamarzaniu ON. Niestety, po kolejnej nocy na mrozie manewr z kablami nie pomógł. Silnik wprawdzie zaskakuje, ale po 10-15 sekundach pracy na wolnych obrotach gaśnie. Operację powtarzałem kilkanaście razy z tym samym skutkiem. Przed zimą wymieniłem olej, filtry (za wyjątkiem paliwa) oraz płyny chłodniczy i hamulcowy. Czy ktoś ma/miał podobne objawy? Proszę o jakieś wskazówki, co z tym "fantem" począć? |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 12:50
|
|
|
A próbowałeś auto podtrzymać na wyższych obrotach czy tez gasło? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 1 Lut 2012, 22:15
|
|
|
podtrzymywanie NIE ZAWSZE działa- raz mi zdechł podczas jazdy. Jak już czuje że coś nie tak to na luz i buta ile się da. No niestety filtr paliwa kosztuje trochę i nie ma opcji go wyczyścić... Prawdopodobnie parafina albo jakieś syfy zalazły do filtra i go przytykają.
Proponowałbym zmienić filtr paliwa i jeśli posiadasz wtyczkę do ogrzewacza to i ogrzewacz sobie sprawić jak nie masz. Z doraźnych środków mniej kosztownych to wyciągnąć filtr, wziąć do domu (tylko rope zlej w coś), dobrze wygrzej, nawlewaj benzin i bełtaj bełtaj a potem wylej ten syf. Pewnie niewiele pomoże ale może troszku |
|
|
|
|
|