Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
7 Lip 2014, 16:24
[MK3] brak mocy i dławienie się silnika
Autor Wiadomość
Sławek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Sty 2013, 15:29   [MK3] brak mocy i dławienie się silnika

Cześć,
jestem nowym użytkownikiem Waszego forum, ale śledzę je regularnie ze względu na mnóstwo pożytecznej wiedzy i fachowe, wartościowe komentarze. Mam nadzieję, że poradzicie mi, jak mogę rozwiązać mój problem. Mam od pewnego czasu kłopot z Fiestą 1.1, rocznik '94 (LPG+benzyna wtrysk). Wszystko było w miarę dobrze do czasu, gdy zacząłem mieć ostatnio problemy z odpalaniem zimnego silnika (mimo nowego aku). Po otwarciu pokrywy zaworów okazało się, że występują dość duże luzy zaworowe, które wyregulowałem wraz z doświadczonym mechanikiem do nominalnych wartości (0,22 i 0,32 mm).

Po regulacji okazało się, że auto znakomicie odpala na zimnym silniku, natomiast zupełnie straciło moc. O ile na płaskim terenie/z góry da się jeszcze jako tako jeździć, to Fiesta dusi się i dławi, gdy próbuję podjechać pod najmniejsze nawet wzniesienie na najniższym biegu. Musiałem piłować silnik na jedynce, a mimo dodawania gazu pod górę silnik się dławił i gasł, po czym występowały problemy z odpaleniem. Na benzynie jeździ trochę lepiej na LPG, ale i tak gaśnie. Dodatkowe objawy są takie, że silnik bardzo szybko się nagrzewa, a z ogrzewania w samochodzie bardzo szybko leci ciepłe powietrze, w dodatku o zapachu benzyny/gazu (w zależności od tego, na czym chodzi silnik).

Po tym wszystkim wyczyszczono kompletnie filtr powietrza, jego obudowę i wszystkie wężyki dochodzące do niej. W wężyku łączącym obudowę filtra powietrza z korkiem wlewu oleju było mnóstwo zanieczyszczeń o konsystencji miękkiego masła i kolorze ciemnoszarym (olej?). Wymieniono przewody od zapłonu i świece. Po wykonaniu tych czynności auto zapala jedynie wtedy, gdy otwarty jest wlot oleju paliwa (korek z wężykiem od filtra powietrza otwarty). Po zamknięciu korka oleju przy pracującym silniku auto się dusi. Prawdopodobnie pracują wszystkie cztery cylindry, ale silnik chodzi raczej niezbyt równo.

Dodam tylko, że sprawdziliśmy jeszcze elektrozawór podciśnienia sterujący przepływem między kolektorem wylotowym, filtrem powietrza, filtrem węgla aktywnego i jakimś czwartym wężykiem, którego znaczenia nie jesteśmy w stanie zidentyfikować. Elektrozawór działa poprawnie. Do czego służy?

Nasz najnowszy pomysł obejmuje pomiar ciśnienia kompresji w cylindrach, a następnie sprawdzenie uszczelki głowicy, ale dopiero w poniedziałek będzie manometr. Liczę, że ktoś poradzi, co jeszcze może być przyczyną takiej pracy.

Pozdrawiam, Sławek
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sty 2013, 17:34   

Mi to wygląda że podczas czyszczenia obudowy filtra (patelnia)zatkałeś ten wężyk idący od niej w dół lub malutką dziurę w króćcu od spodu do jej podłączenia .
Sławek napisał/a:
Dodam tylko, że sprawdziliśmy jeszcze elektrozawór podciśnienia sterujący przepływem między kolektorem wylotowym, filtrem powietrza, filtrem węgla aktywnego i jakimś czwartym wężykiem, którego znaczenia nie jesteśmy w stanie zidentyfikować. Elektrozawór działa poprawnie. Do czego służy?

Jak już to kolektorem dolotowym, a służy do wyssania oparów paliwa z układu odpowietrzania baku oczywiście przy sprawnie działającym układzie. Oleista maż to potocznie zwany majonez jest tu o nim dużo . No i najważniejsze to czy tan doświadczony mechanik nie pomylił zaworów dolotowych z wylotowymi.
Zacznij od sprawdzenia drożności węzy - trzy śruby i dwie opaski a potem daj znać co i jak.
Pozdrawiam Michał.
 
 
Sławek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:07   

Dzięki za odpowiedź.

Rzeczywiście jest to kolektor dolotowy, przepraszam za pomyłkę. Kolektor działa, bo po zdjęciu wężyka zasysa powietrze. Wyjaśniło się znaczenie czwartego wężyka.

Do mechanika mam zaufanie, nie pomylił prawie na pewno zaworów ssących i wylotowych, bo robił to już w tym aucie kilkakrotnie (ustawiony luz był sprawdzany dwa razy). Wężyki i króciec od obudowy filtra powietrza też były czyszczone dwukrotnie, króciec jest drożny, przedmuchany, a wszystkie wężyki były czyszczone wewnątrz szmatką na całej długości.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:21   

Otóż w układzie przewietrzania silnika w pewnym miejscu jest zaworek pod postacią gumowego grzybka,,, oraz zwężka bardzo mocno utrudniająca przepływ powietrza - usunięcie jednego lub obu tych elementów będzie powodować cyrki, dlatego że za duży przelot powietrza przez układ przewietrzania uniemożliwia prace silnika (cięgnie on powietrze zamiast mieszanki paliwowej),,, za mały również nie jest dobry bo silnik zalewa się paliwem. 90% powietrza na jakim pracuje silnik na biegu jałowym to powietrze z pod dekla zaworów, omijające przepustnice,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5650
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 18:32   

JoeMix napisał/a:
Otóż w układzie przewietrzania silnika w pewnym miejscu jest zaworek pod postacią gumowego grzybka,,, oraz zwężka bardzo mocno utrudniająca przepływ powietrza - usunięcie jednego lub obu tych elementów będzie powodować cyrki, dlatego że za duży przelot powietrza przez układ przewietrzania uniemożliwia prace silnika (cięgnie on powietrze zamiast mieszanki paliwowej),,, za mały również nie jest dobry bo silnik zalewa się paliwem. 90% powietrza na jakim pracuje silnik na biegu jałowym to powietrze z pod dekla zaworów, omijające przepustnice,,,

Bardzo ciekawa teoria.
Ja jednak bym sprawdził czy on przypadkiem nie chodzi na gazie i benzynie jednocześnie. Na początek możesz spróbować odłączyć wąż od mieszalnika i zatkać go jakimś korkiem. Przejechać się na paliwie i zobaczyć czy nie jest lepiej.
 
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:02   

JoeMixDzięki za rozwinięcie tematu.
Sławek, Skora twierdzisz że wężyki są drożne to chyba siatkę w korku masz tak zapchaną że nic nie puszcza bo innego związku miedzy odpalaniem bez korka nie widzę. Możliwe jeszcze że przy grzebaniu przy wężykach wysunął się z kolektora przewód od serwa lub map sensora ale to już inna bajka.
diodalodzTeoria odpowiednia do szybkiego nagrzewania ale jak do ma się do odpalania z otwartym korkiem?Chyba że filtr powietrza ma tak zalany olejem że całe powietrze bierze spod pokrywy
i jest go za mało przy podwójnej dawce paliwa PB+LPG.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5650
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:12   

Nagrzewanie to odczucie subiektywne . Tym możemy się nie sugerować o ile silnik się nie przegrzewa. Jeśli im silnik cieplejszy tym jest gorzej, ma mniej mocy i są problemy z ponownym rozruchem może to wskazywać na za małe luzy zaworowe i podpieranie zaworów.
 
 
 
Sławek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Sty 2013, 19:51   

JoeMix napisał/a:
Otóż w układzie przewietrzania silnika w pewnym miejscu jest zaworek pod postacią gumowego grzybka,,, oraz zwężka bardzo mocno utrudniająca przepływ powietrza


Gdzie dokładnie znajduje się ten zaworek ze zwężką? Nie potrafię go znaleźć, nie wiem, jak powinien wyglądać.

diodalodz napisał/a:
Ja jednak bym sprawdził czy on przypadkiem nie chodzi na gazie i benzynie jednocześnie. Na początek możesz spróbować odłączyć wąż od mieszalnika i zatkać go jakimś korkiem. Przejechać się na paliwie i zobaczyć czy nie jest lepiej.


Prawdę mówiąc nie wydaje mi się, żeby tak się działo. Silnik nagrzewa się stosunkowo szybko, ale nie natychmiast. Ponadto z dmuchawy ogrzewania przy odpaleniu na benzynę wyraźnie czuć zapach benzyny, a po przełączeniu na gaz ten zapach wyraźnie zmienia się na zapach gazu.

mick1973 napisał/a:
Skora twierdzisz że wężyki są drożne to chyba siatkę w korku masz tak zapchaną że nic nie puszcza bo innego związku miedzy odpalaniem bez korka nie widzę.


Siateczkę z korka wyjąłem, rozwinąłem (też cała w 'majonezie'), wypłukałem w benzynie, wyatrłem do sucha i zamontowałem ponownie już przy czyszczeniu wężyków od filtra. Filtr powietrza i wnętrze jego obudowy są również suche, także po wyłączeniu silnika.

diodalodz napisał/a:
Jeśli im silnik cieplejszy tym jest gorzej, ma mniej mocy i są problemy z ponownym rozruchem może to wskazywać na za małe luzy zaworowe i podpieranie zaworów.


Objawy rzeczywście się zgadzały co do joty tuż po regulacji, ale jak już wspominałem, zawory były wyregulowane niby dobrze (0,22 i 0,32 mm). Sprawdzaliśmy dwukrotnie. Ja jeszcze dodatkowo zajrzałem do książki "Ford Fiesta" z wyd. WKŁ, żeby się upewnić, czy na pewno nie pomylilśmy zaworów ssących i wylotowych i kolejności regulacji.
Teraz - tak jak piszę - auto nie odpala bez otwartego korka wlewu oleju, a raczej gaśnie, gdy próbuje się go zamknąć.
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:41   

Sławek napisał/a:
Gdzie dokładnie znajduje się ten zaworek ze zwężką? Nie potrafię go znaleźć, nie wiem, jak powinien wyglądać.

Czerwona gumka nad króćcem od wężyka idącego do kolektora dolotowego widoczna po zdjęciu pokrywy filtra -patelni.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5650
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:48   

TO inaczej . Zdejmij obudowę filtra powietrza i przejedź się bez niej i bez filtra.
Jeśli na benzynie wszystko wróci do normy to znaczy że coś ci zablokowało dolot. Gazownicy często stosują zwężki wbijane w obudowę filtra by auto lepiej chodziło na gazie. Często się zdarza że te ich produkcje się urywają i blokują dolot. TO jedyny argument na to że z wyjętym korkiem chodzi normalniej niż z założonym.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:50   

mick1973 napisał/a:
Sławek napisał/a:
Gdzie dokładnie znajduje się ten zaworek ze zwężką? Nie potrafię go znaleźć, nie wiem, jak powinien wyglądać.

Czerwona gumka nad króćcem od wężyka idącego do kolektora dolotowego widoczna po zdjęciu pokrywy filtra -patelni.
Niekoniecznie czerwona,,, a w mk3 zwężka jest w tym lejku pod gumka,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Sławek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 12 Sty 2013, 20:52   

mick1973, wyjąłem ten pomarańczowy grzybek już wcześniej i też go przeczyściłem... Nie wiedziałem, że to służy do przewietrzania silnika.

diodalodz, dzięki za wskazówkę, spróbuję.
 
 
Sławek 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 12 Sty 2013
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21 Sty 2013, 22:40   

Problem został rozwiązany. Jak się okazało, kompresja na tłokach była okej. Powodem dławienia się silnika na wysokich obrotach i zapachu spalin w aucie był kompletnie zapchany środkowy tłumik. Coś się musiało oderwać i zatkać wylot wydechu. Po wymianie tłumika Fiesta hula jak dawiej.

Jeszcze raz dzięki wszystkim za cenne wskazówki :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Błąd EAC FAIL, ABS, Brak przebiegu
Czyli problemy z układem ABS itp.
TOMASSS Silniki diesla 1 27 Maj 2012, 11:38
TOMASSS
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2067 19 Sie 2023, 15:14
bosscarpl
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.