Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:51 |
[MK6] Drgania auta. |
Autor |
Wiadomość |
archi4lo
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 22 Lut 2013, 20:34 [MK6] Drgania auta.
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu wyczuwam drgania auta na biegu jałowym, drgania są wyczuwalne na fotelu kierowcy. Czasami są one mniej wyczuwalne czasami więcej. Auto nie ma problemów z falującymi obrotami itd. nie zauważam niczego niepokojącego oprócz tego. Wiem, że jednym z powodów mogą byc ewentualnie poduszki pod silnikiem. (Zastanawia mnie to, że czasami są mniej wyczuwalne). Co oprócze tego może powodować takie drgania? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Lut 2013, 12:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 00:16
|
|
|
Np. zbyt niskie obroty biegu jałowego.
Radziłbym jednak zaobserwować czy na drgania nie ma wpływu temperatura zewnętrzna i czas pracy/temperatura silnika. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
archi4lo
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 09:55
|
|
|
jak dodam troche gazu do niecałego tysiąca to ustają te drgania. Jaka powinna być prawidłowa wartośc obrotów na biegu jałowym? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 11:32
|
|
|
Wiem o wartości 750-850 rpm, ale to mogą być wartości specyficzne dla silnika.
Ponadto nie wolno tego sprawdzać na zimnym silniku.
Ach - i jak autem mocno trzęsie na wolnych, to jeśli masz wybite poduchy, to łatwo to sprawdzić.
Ktoś podnosi maskę, a Ty, z hamulcem w podłodze i wbitym 1. biegiem, pomału puszczasz sprzęgło.
Potem to samo z biegiem wstecznym. Jak silnikiem będzie strasznie "rwało" w tę i we w tę (duże wychylenia), to masz poduchy do wymiany |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
archi4lo
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Lut 2013 Posty: 28 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 23 Lut 2013, 13:20
|
|
|
wielkie dzięki za poradę, sprawdzę to. Wydaje mi się, że gdy auto jest już rozgrzane to rzadziej są wyczuwalne te drgania |
|
|
|
|
mkapi
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008 Posty: 176 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 24 Lut 2013, 21:44
|
|
|
a moze i masz swiece zarowa do dupy
I jak odpalisz to ci nie chodzi na poczatku na wszystkie gary |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24 Lut 2013, 21:52
|
|
|
mkapi napisał/a: | a moze i masz swiece zarowa do dupy
I jak odpalisz to ci nie chodzi na poczatku na wszystkie gary |
Nie myl diesla z benzyniakiem. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
misiak
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33 Dołączył: 28 Sie 2011 Posty: 314 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 24 Lut 2013, 22:03
|
|
|
wartość obrotów jałowych dla 1.4 tdci to 750 obr/min. U mnie na dobrze nagrzanym silniku jest 736 (akurat przy testach na kompie).
Co do świec- zapłon samoczynny- jak odpali to już na wszystkich chodzi i nie ma zmiłuj. Może conajwyżej chodzić na detonacyjnym spalaniu przy dużych mrozach i nie wygrzanej komorze spalania. |
|
|
|
|
|