Przesunięty przez: szynszyl 31 Maj 2014, 08:09 |
[MK3] futura 1.6 szarpanie silnika |
Autor |
Wiadomość |
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:19 [MK3] futura 1.6 szarpanie silnika
|
|
|
witam. Mam od jakiegoś czasu problem z fiestą. Mianowicie silnik w czasie jazdy niezależnie czy jest zimny czy ciepły szarpie, przerywa jedynie na całkowicie otwartej przepustnicy jedzie normalnie albo po przejechaniu pewnego odcinka ze stałą prędkością przy szarpiacym silniku, wtedy przestaje i wszystko wraca do normy. Problem powtarza się po zgaszeniu silnika. Czasami jak stoi włączony to obroty falują ale po paru minutach przestaje i pracuje płynnie. Proszę o pomoc bo z takim czymś spotykam się pierwszy raz. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 13:29
|
|
|
wyczyść przepływomierz. |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 18:04
|
|
|
czyszczony i sprawdzony. Ale czy jest podłączony czy nie to tak samo szarpie. Nowa jest sonda bosha, krokowiec hitachi, obstawiam ten potencjometr jeszcze |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 18:50
|
|
|
A jak się silnik zachowuje po odpięciu przepływki na pracującym silniku? |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 19:29
|
|
|
zwiększają się obroty. Jest słabszy |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 21:28
|
|
|
cewka, świece, kable wn |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 20 Cze 2013, 21:30
|
|
|
Hm, to wymigaj błędy i zobacz co Ci powie |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 21 Cze 2013, 06:03
|
|
|
świece kable są nowe a cewka idealna. Będę musiał zrobić jakoś tą diagnostykę. Dam znać jak dojde do tego. |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Cze 2013, 07:58
|
|
|
spox247 napisał/a: | cewka idealna |
tzn też nowa? |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 21 Cze 2013, 09:07
|
|
|
ma 2 lata. Motocraft. Ale to napewno nie od tego. Przecież w pewnym momencie wszystko ustępuje i auto jedzie bez najmniejszych szarpnieć. Spalanie w normie jest. Pali od pierwszego. Nie bierze oleju ani nic |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 21 Cze 2013, 09:52
|
|
|
miałem tak, że moja cewka łapała wilgoć, przerywało, ale po zagrzaniu już było ok (po ok 5 minutach).
Wymigaj błędy, a jak nic nie znajdziesz to ja bym się skłaniał właśnie ku cewce |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 22 Cze 2013, 08:57
|
|
|
w tym jest problem że silnik nawet jak jest gorący to po wyłączeniu i ponownym włączeniu znowu zaczyna dziwnie pracować. Gdy utrzymuje w miarę stabilna prędkość pojazdu przy szarpiacym silniku( auto podskakuje prawie) po ok 2 km szarpanie nagle ustępuje i auto wyrywa do przodu. Jeśli jednak prędkość nie jest stała szarpania nie chcą ustąpić i nawet można zrobić 100km to auto będzie przyspieszać bez szarpania tylko na w pełni otwartej przepustnicy. Nic nie daje odpinanie przepływomierza, sondy, tego potencjometru przy przepustnicy. Może komputer szlag trafił. Dzis zrobię tą diagnostykę może mi się uda coś zdziałać. |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 23 Cze 2013, 14:10
|
|
|
Witam. Wczoraj zrobiłem diagnostykę i może nie umiem tego czytac bo wychodzą mi śmieszne błędy. Zamieszczę dwa filmy z tej diagnostyki. Może ktoś mi to odczyta:)
bez włączonego silnika:
http://youtu.be/lfmJUYwO7Jw
włączony silnik:
http://youtu.be/o3pAfkg5KNg |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24 Cze 2013, 01:24
|
|
|
Wyłączony:
519 - Zasilanie pompy wspomagania brak zasilania podczas autotestu
552 - Elektrozawór wtórnego wtrysku powietrza lub jego obwód
565 - Kontroler systemu regulacji emisji spalin
i na koniec 111 - zakończenie testu.
Czyli nic ciekawego.
Włączony:
116 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - sygnał poza skalą
172 - Sonda lambda "1" - uboga mieszanka
538 - Błąd operatora podczas autolestu
521 - Zasilanie pompy wspomagania - brak zasilania
Błąd 538 nie jest dla mnie jasny, a tak to bym zaczął od wymiany czujnika temperatury dla ecu. Ten duży na górze obudowy termostatu, bo ma wpływ na mieszankę i stąd może być błąd sondy. Ewentualnie sprawdź wiązkę, czy się gdzieś nie przetarła.
http://www.mondeoklubpols...-ZETEC-w-Mondeo |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 24 Cze 2013, 10:21
|
|
|
dzięki wielkie. Dziś go sprawdze i zobaczymy. |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 24 Cze 2013, 12:36
|
|
|
Chcąc zagrzac silnik żeby sprawdzic czujnik temperatury przejechałem sie troche samochodem i jak się okazało przestało szarpac:) czy to efekt tej diagnostyki? czytałem że po tym kasuje błędy. Zmierzę jeszcze rezystancję tego czujnika. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 24 Cze 2013, 12:40
|
|
|
spox247, a po wymianie częsci (lambdy itp) robiłeś reset kompa? |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 24 Cze 2013, 12:49
|
|
|
zostawiłem samochód na noc bez akumulatora tylko |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24 Cze 2013, 19:15
|
|
|
Czyli zresetowałeś kompa. Szkoły resetowania są różne. Od 2 minut do całych nocy z odpiętym akumulatorem. Ja wyznaję 20 minutową szkołę i działa
Rozumiem, że resetowałeś kompa jeszcze nie wymieniając czujnika? Istnieje nikła szansa, że komputer zgłupiał i źle interpretował dane z czujnika. Ale zdecydowanie bardziej prawdopodobne jest, że w czasie adaptacji jeszcze nie wie, że dostaje złe wartości Jeżeli zrobiłeś powyżej 20km od resetu, to zrób jeszcze raz test. |
|
|
|
|
spox247
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2013 Posty: 33 Skąd: Zwardoń
|
Wysłany: 26 Cze 2013, 13:23
|
|
|
witam. Zrobiłem samochodem 100 km i ani razu nie szarpnelo:) po zrobieniu diagnostyki wszystko wróciło do normy ale dla pewności dziś wymieniłem czujnik cieczy chłodzącej na nowy oryginalny. Dziękuję wszystkim za pomoc a w szczególności blood_brother:) życzę wszystkim spokojnej jazdy swoimi fiestami:) |
|
|
|
|
|