Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
30 Maj 2014, 08:43
[MK5] 1.3 - Czy koło pompy wody mogło porwac pasek wielorowk
Autor Wiadomość
pmu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Wilanów
Wysłany: 12 Sie 2013, 23:35   [MK5] 1.3 - Czy koło pompy wody mogło porwac pasek wielorowk

Witajcie,

Popsułem żonie autko. Ledwie wróciłem do domu.
Jakieś 1000 km temu wymieniłem pasek wielorowkowy. Wymieniłem, bo piszczał, wspomaganie i ładowanie przestawało działać. Ale Fiestunia jeździła.
Z nowym paskiem stało się coś dziwnego. Działał świetnie, jeszcze niedawno wyglądał jak nowy, aż nagle rozleciał się w strzępy.
Jakiś powód musi być. Spojrzałem do środka, strzeliłem kilka fotek i wydaje się, że koło pompy wody (chyba wody, bo idą do niego grube czarne rury), to koło najwyżej na pierwszym planie, wydaje się być przesunięte w prawo. O ile pozostałe kółka są równo, to koło od wody wydaje się, jako jedyne, być przesunięte. Przesunięte o więcej (tak na lewe oko) niż jeden rowek.
Rzućcie proszę swoim okiem. Dobrze kombinuję?

Jeżeli dobrze kombinuję, to pytanie dodatkowe. Jak ustawić pompę (lub samo koło), aby było na równi z pozostałymi kółkami?
Pompa do wymiany, czy można koło przesuwać po osi?


Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Sie 2013, 20:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Sie 2013, 01:16   

Jeśli pompę wody trafił szlag (a mogła się schrzanić "przedłużka"), to i tak całość się wymienia.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
pmu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Wilanów
Wysłany: 13 Sie 2013, 22:22   Czy koło pompy WSPOMAGANIA mogło porwać pasek wielorowkowy

Sprawdziłem lepiej.

Czarna gumowa rura z pompy na samej górze silnika Endura idą do zbiornika z żółtą zakrętką, na której jak byk, w kilku językach wytłoczono: STEARING POWER.

Zatem pytanie do osoby, która rozbierała pompę wspomagania kierownicy (i złożyła z powrotem ;-).
Da się ją poprawić w taki sposób, aby przesunąć koło pasowe w lewo o około 5mm?
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Sie 2013, 16:50   

Jeżeli koło pasowe jest zamocowane na trójkąt jak w mk3 to jest taka możliwość, ponieważ u siebie ten trójkąt wyciskałem prasą z osi
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
miklas 

Model: Ford Fiesta Mk1`77
Wersja: S
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14 Sie 2013, 17:01   

mialem ten sam przypadek, walczylem ale zrobilem tak jak Marcinowaty
Ostatnio zmieniony przez Parzych 14 Sie 2013, 17:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 14 Sie 2013, 22:03   

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=56456
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
pmu 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Sie 2012
Posty: 6
Skąd: Wilanów
Wysłany: 29 Sie 2013, 21:55   

Dałem radę. W końcu znalazłem czas i rozebrałem. Ale tu ciasno. Bez wyjęcia grila i reflektora, odpięcia wielu kabli nic nie idzie zrobić.
Koło pasowe było przesunięte na ośce. Widać, że kiedyś ktoś przy ośce i kole kombinował. A na koniec pod śrubę założył podkładkę o przekroju Ω (omega, czyli kapelusza). Widać jej grubość na trzecim zdjęciu. Po dokręceniu śruby koło zostało wepchnięte głębiej o ~5mm, czyli o głębokość podkładki
Wyciągnąłem koło z ośki, oczyściłem, odtłuściłem, posmarowałem lokerem do śrub. Pod śrubę dałem płaską nakrętkę, przykręciłem pompę, nagimnastykowałem się przy owijaniu kółek i rolek paskiem. Założyłem rurki i złączki kabelków, dolałem oleju - wszystko jak w instrukcji Marcionwatego - i przegoniłem fiestunię o okolicach. Działa. Zobaczymy jak długo tym razem wytrzyma paseczek.
W ostatniej chwili ją złożyłem. Jutro mija jej termin przeglądu :-) .

Dzięki serdeczne za zainteresowanie i porady.


Przy okazji:.
1. Olej wcale nie jest szczególnie drogi. Wlałem ATF COMMA MVATF. Generalnie jest do przekładni automatycznych, ale czerwony. Sądzę, że zwykły olej hydrauliczny byłby nie gorszy a jeszcze tańszy.
2. Rozważałem założenie węższego paska, gdyby nie udało się naprawić pompy. Nie sześć a pięć rowków. Okazało się, że to nie jest innowacyjny pomysł. Niektórzy producenci zalecają serwisom stosowanie pasków z mniejszą ilością rowków, gdy są problemy. Są to producenci, którzy mają trudności z umieszczeniem wszystkich kółek pasowych w jednej płaszczyźnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.