|
Przesunięty przez: szynszyl 30 Maj 2014, 08:43 |
[MK5] 1.3 - Czy koło pompy wody mogło porwac pasek wielorowk |
Autor |
Wiadomość |
pmu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wilanów
|
Wysłany: 12 Sie 2013, 23:35 [MK5] 1.3 - Czy koło pompy wody mogło porwac pasek wielorowk
|
|
|
Witajcie,
Popsułem żonie autko. Ledwie wróciłem do domu.
Jakieś 1000 km temu wymieniłem pasek wielorowkowy. Wymieniłem, bo piszczał, wspomaganie i ładowanie przestawało działać. Ale Fiestunia jeździła.
Z nowym paskiem stało się coś dziwnego. Działał świetnie, jeszcze niedawno wyglądał jak nowy, aż nagle rozleciał się w strzępy.
Jakiś powód musi być. Spojrzałem do środka, strzeliłem kilka fotek i wydaje się, że koło pompy wody (chyba wody, bo idą do niego grube czarne rury), to koło najwyżej na pierwszym planie, wydaje się być przesunięte w prawo. O ile pozostałe kółka są równo, to koło od wody wydaje się, jako jedyne, być przesunięte. Przesunięte o więcej (tak na lewe oko) niż jeden rowek.
Rzućcie proszę swoim okiem. Dobrze kombinuję?
Jeżeli dobrze kombinuję, to pytanie dodatkowe. Jak ustawić pompę (lub samo koło), aby było na równi z pozostałymi kółkami?
Pompa do wymiany, czy można koło przesuwać po osi?
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 14 Sie 2013, 20:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 13 Sie 2013, 01:16
|
|
|
Jeśli pompę wody trafił szlag (a mogła się schrzanić "przedłużka"), to i tak całość się wymienia. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
pmu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wilanów
|
Wysłany: 13 Sie 2013, 22:22 Czy koło pompy WSPOMAGANIA mogło porwać pasek wielorowkowy
|
|
|
Sprawdziłem lepiej.
Czarna gumowa rura z pompy na samej górze silnika Endura idą do zbiornika z żółtą zakrętką, na której jak byk, w kilku językach wytłoczono: STEARING POWER.
Zatem pytanie do osoby, która rozbierała pompę wspomagania kierownicy (i złożyła z powrotem ;-).
Da się ją poprawić w taki sposób, aby przesunąć koło pasowe w lewo o około 5mm? |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
miklas
Model: Ford Fiesta Mk1`77
Wersja: S
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 2 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Sie 2013, 17:01
|
|
|
mialem ten sam przypadek, walczylem ale zrobilem tak jak Marcinowaty |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 14 Sie 2013, 17:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
pmu
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Paweł
Dołączył: 16 Sie 2012 Posty: 6 Skąd: Wilanów
|
Wysłany: 29 Sie 2013, 21:55
|
|
|
Dałem radę. W końcu znalazłem czas i rozebrałem. Ale tu ciasno. Bez wyjęcia grila i reflektora, odpięcia wielu kabli nic nie idzie zrobić.
Koło pasowe było przesunięte na ośce. Widać, że kiedyś ktoś przy ośce i kole kombinował. A na koniec pod śrubę założył podkładkę o przekroju Ω (omega, czyli kapelusza). Widać jej grubość na trzecim zdjęciu. Po dokręceniu śruby koło zostało wepchnięte głębiej o ~5mm, czyli o głębokość podkładki
Wyciągnąłem koło z ośki, oczyściłem, odtłuściłem, posmarowałem lokerem do śrub. Pod śrubę dałem płaską nakrętkę, przykręciłem pompę, nagimnastykowałem się przy owijaniu kółek i rolek paskiem. Założyłem rurki i złączki kabelków, dolałem oleju - wszystko jak w instrukcji Marcionwatego - i przegoniłem fiestunię o okolicach. Działa. Zobaczymy jak długo tym razem wytrzyma paseczek.
W ostatniej chwili ją złożyłem. Jutro mija jej termin przeglądu .
Dzięki serdeczne za zainteresowanie i porady.
Przy okazji:.
1. Olej wcale nie jest szczególnie drogi. Wlałem ATF COMMA MVATF. Generalnie jest do przekładni automatycznych, ale czerwony. Sądzę, że zwykły olej hydrauliczny byłby nie gorszy a jeszcze tańszy.
2. Rozważałem założenie węższego paska, gdyby nie udało się naprawić pompy. Nie sześć a pięć rowków. Okazało się, że to nie jest innowacyjny pomysł. Niektórzy producenci zalecają serwisom stosowanie pasków z mniejszą ilością rowków, gdy są problemy. Są to producenci, którzy mają trudności z umieszczeniem wszystkich kółek pasowych w jednej płaszczyźnie. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|