[MK7] Tuning silnika 1.2 |
Autor |
Wiadomość |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Wrz 2013, 13:53
|
|
|
1.4, 1.5 też |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 12 Wrz 2013, 13:58
|
|
|
nie pamietam pojemnosci dokladnie. Chodzilo o to ze poprzez jakas zwezke i czasem ogranicznika otwarcia przepustnicy robili wlasnie z 75km -60, zeby w Niemczech bylo tansze OC |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 40 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Wrz 2013, 16:47
|
|
|
A z Fiesta to inaczej robili ? :p |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 12 Wrz 2013, 22:38
|
|
|
Acha. Nie widzialem civica 60 konnego ale moze gdzies wychodzil |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
Yakuza
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Sie 2014, 20:04
|
|
|
CrystalEye i jak Twoja koncepcja? Zrealizowana, czy zostałeś przy tych 60km? A może ktoś inny z kolegów ma doświadczenie z omawianą w tym wątku zmianą? |
_________________ Real men drive fords!
Pomoc przy zakupie samochodu używanego - elektronika samochodowa - priv! |
|
|
|
|
foxik
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21 Lut 2015, 13:12
|
|
|
Witajcie
Miałem fiestę mk7 1.25 60PS i to co sprawdziłem:
auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM)
do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne"
powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat.
auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę.
Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem.
Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !.
Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko !
Sumując:
Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi)
do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach.
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM. |
|
|
|
|
Yakuza
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 18 Sie 2014 Posty: 11 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 20:39
|
|
|
Nie sądziłem, że doczekam się odpowiedzi dzięki wielkie!
Powiedz mi jeszcze ile kosztował taki zabieg + czy nie było potem żadnych problemów z autkiem? |
_________________ Real men drive fords!
Pomoc przy zakupie samochodu używanego - elektronika samochodowa - priv! |
|
|
|
|
foxik
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Wiek: 47 Dołączył: 21 Lut 2015 Posty: 5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22 Kwi 2015, 13:32
|
|
|
1300 dałem, niedługo po tym autko sprzedałem, a jeszcze wcześniej padła sonda lambda i wgrali serię w serwisie, ale nie sądze , żeby mogły być problemy, z uwagi na to, że to tak naprawdę delikatny soft (85KM zresztą w wolnossaku trudno oczekiwać jakichś fajerwerków) + odblokowanie. |
|
|
|
|
Dman
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Zbigniew
Dołączył: 14 Lut 2019 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 8 Kwi 2019, 10:55
|
|
|
Witam, mam fiestę MK7 60 KM, szukam kogoś z Podkarpacia kto wgra mi mapę silnika z wersji 82 KM. Pozdrawiam |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
|
|
|
|
Dman
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: L
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Zbigniew
Dołączył: 14 Lut 2019 Posty: 7 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 10 Kwi 2019, 08:02
|
|
|
Dzięki |
|
|
|
|
modell1
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47 Dołączył: 21 Paź 2005 Posty: 1871 Skąd: Wągrowiec
|
Wysłany: 14 Kwi 2019, 16:23
|
|
|
Podpinam się. Szukam kogoś z Wielkopolski |
_________________
|
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12 Sie 2019, 00:24
|
|
|
modell1 napisał/a: | Podpinam się. Szukam kogoś z Wielkopolski :) |
na forum chłopaki polecają z Poznania:
tuneforce.pl
chiptuning.poznan.pl
okolice Poznania (bliżej Kalisz)
www.dyno.pl
opinie poszukaj w internecie i decyduj :) w samym poznaniu dużo dobrych opinii ma tuneforce
był też gekocars.pl ale w 2018 roku - po 27 latach pracy firma GEKO-CARS zakończyła swoją działalność.
Powyższe firmy nie tanie ale z dobrym doświadczeniem innych firm nie brał bym pod uwagę tym bardziej omijanie magików z Poznania (jest kilku) zaoszczędzenie 200 zł. może się kiepsko zakończyć... |
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 13:49
|
|
|
Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi.
Jakie odczucia po usłudze ? podkręcili też trochę gaz aby tez było czuć na pedale, ogólnie SUPER 60 konie a 80 może nie dużo ale jednak frajda z jazdy o wiele większa, już po wyjechaniu z warsztatu czuć i to mocno poprawę nawet na niższym kręcenie do 4 tyś. Jeżeli to te same silniki i tylko softem jest zablokowany to jak najbardziej warto go odblokować. Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów, lubię jeździć tak na 2500-3000 obrotów więc teraz w mieście muszę czasami 5 bieg wrzucić gdzie wcześniej wogóle go nie ruszałem w mieście. W upalny dzień odczuwam że gałka biegów jest ciepła (wczesniej tego nie było) podniesienie mocy, momentu itd, oraz konieczność bardziej częstego zmiany biegów ma chyba wpływa na bardziej grzanie się skrzyni (nie wiem nie jestem specjalistą, w zwykły dzień tak sie nie grzeje, może na to tez ma wpływ jak na dworze jest skwar ale wczesniej tego nie zauważyłem).
Całość usługi trwała trochę ponad 2h, jak na razie jestem super zadowolony żałuję że wcześniej nie odblokowałem go do 80 KM, co ciekawe mocniejsza wersja ma 82KM u mnie po chipowaniu podnieśli do 85KM gdzieś czytałem na forum że wiecej nie ma sensu własnie ze względu na skrzynię że tylko 5 biegowa (no i silnik benzynowy bez turbiny nie daje się zbytnio chipować tu jednak jest inna sytuacja bo te silniki mają 80KM ale są przyblokowane softem osłabione) dla tego można je tak mocno podkręcić i to bezpiecznie. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 14:35
|
|
|
przemex napisał/a: | Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów |
To brzmi niedorzecznie w kontekście chipowania... |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 39 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 21:03
|
|
|
Co ma piernik do wiatraka ? :O Sciągniecie programowe kagańca z sterownika silnika miałoby wydłużyć biegi ? haha Czy ściagnięcie kagańca, czy wirus niema nic wspólnego z skrzynią biegów. Chyba, że jest w automacie i tuner też tam grzebał by przesunąć odcinkę lub moment zmiany biegów.
Może zacząłeś jeźdźić szybciej więc zacząłeś 5tke w mieście wrzucać... |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 21:20
|
|
|
No o tym mówię normalnie na 4 biegu prędkość 60km/h miałem oborty około 2500 bo na takich lubię jeździć, teraz po chipowaniu 4 biegu prędkość 60km/h mam ponad 3500 obortów (nawet do 4 tyś dochodzące) dla tego muszę 5 bieg wrzucić aby znowu osiągnąć 2500, przed chipowaniem tak nie miałem 5 biegu wogóle nie używałem w mieście, dla tego w tym silniku moc można podobno podkręcać do 85 konie bo później zaczyna brakowac kolejnego biegu tak przynajmniej piszą na forum. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 22:07
|
|
|
przemex napisał/a: | normalnie na 4 biegu prędkość 60km/h miałem obroty około 2500 bo na takich lubię jeździć, teraz po chipowaniu 4 biegu prędkość 60km/h mam ponad 3500 obortów (nawet do 4 tyś dochodzące) | Było 60km/h i 2,5tyś a teraz jest 60km/h i 3,5tyś a nawet 4tyś i ciągle jest 60km/h - nie chcę Cię jakoś smucić ale strasznie sprzęgło Ci się ślizga,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
przemex
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: SX
Silnik: 1.25Duratec/60KM
Dołączył: 14 Lip 2011 Posty: 52 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Sie 2019, 22:23
|
|
|
no też się trochę tego obawiam... czasami mi też trochę szarpie podczas ruszania ale nie zawsze jak malo gazu dodam podczas ruszania... idzie jakoś sprawdzić sprzęgło bez demontażu, ogólnie bierze mi na połowie wcisnięcia pedału (no może troszeczkę mocniej) nie ma problemów z przełaczaniem biegów, dziwnych dzwięków też nie. |
|
|
|
|
|