Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 21:01 |
[MK5] Temperatura wychodzi poza skalę na 5. biegu |
Autor |
Wiadomość |
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 22:13
|
|
|
Cytat: | jest odpowiedni temat o tym, tam na pewno się ktoś znajdzie, jak już odpowiedzi wcześniej nie było.. |
Czytałem bardzo wiele, ale porady są zazwyczaj na nie działający zawór lub jego sterowanie.
Póki co auto jeździ bezproblemowo, a ja umiem sobie "awaryjnie" przywrócić ogrzewanie gdy przyjdzie zima. Tu zapytałem przy okazji. |
_________________
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14 Cze 2011, 22:56
|
|
|
atseif napisał/a: | Czytałem bardzo wiele, ale porady są zazwyczaj na nie działający zawór lub jego sterowanie |
Poszukaj moich postów w tamtym temacie o ogrzewaniu, naprawiałem koledze z takim samym silnikiem i udało mi się znaleźć inną przyczynę braku ogrzewania. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 16 Cze 2011, 22:10
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | (...) poszukaj moich postów w tamtym temacie (...) |
Ja już parę miesięcy temu znalazłem tę fotorelację (brawo). Skoncentrowany na wielu wywodach o nagrzewnicy pominąłem TO, a może uznałem wtedy za mało prawdopodobne.
Niepotrzebnie zignorowałem tę strzałkę. A przecież tyle razy tam zaglądałem patrząc jak biegną węże...
Dzięki !
Jeszcze podaję te temperatury, o których była mowa wyżej. Na wyświetlaczu miałem następujące wartości:
- miasto rozgrzany 86 - 92, zwykle 86
- za miastem do setki 90-96
- pod ostrą górę 70km/h 100-104
- na prostej 130km/h 102 - 106 |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 13:51
|
|
|
atseif napisał/a: | Jeszcze podaję te temperatury, o których była mowa wyżej. Na wyświetlaczu miałem następujące wartości:
- miasto rozgrzany 86 - 92, zwykle 86
- za miastem do setki 90-96
- pod ostrą górę 70km/h 100-104
- na prostej 130km/h 102 - 106 |
Opisana przeze mnie sytuacja ma miejsce tylko wtedy, gdy jedzie się na 5. biegu przy maksymalnym obciążeniu (ostatnio miałem tak jadąc pod górę Św. Anny, a jechałem ledwie 140-150 licznikowe). A tutaj jazda na prostej 130, kiedy silnik w zasadzie nie daje z siebie pełnej pary, powoduje, że płyn chłodniczy osiąga 102-106°C. Powinienem uznać tym samym, że to albo norma w tych autach i należy to zwyczajnie olać, albo Ford chce skłonić właścicieli klekotów do ekonomicznej jazdy |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 14:25
|
|
|
atseif napisał/a: | Niepotrzebnie zignorowałem tę strzałkę | Jaka strzałka, nie mówcie że tam jest jakaś strzała i problem był bo źle było podłączone? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
atseif
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Turbo
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 11 Cze 2011 Posty: 13 Skąd: DSW
|
Wysłany: 25 Cze 2011, 16:02
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Jaka strzałka, nie mówcie że tam jest jakaś strzała i problem był bo źle było podłączone? |
JoeMix, przy fotorelacji z wyciągania nagrzewnicy autor zaznaczył strzałką pewien szczegół, który był pośrednią przyczyną braku ogrzewania. |
_________________
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 14:26
|
|
|
Trupa odkopię, fakt, ale mam rozwiązanie - mechanik-partacz wcześniej zrzucał głowicę i dał za dużo silikonu na uszczelnienie - wlazł on w kanały wodne i zapchał dwa przy środkowych garach.
Głowicę trzeba było zrzucić, poczyścić i dać gniazda zaworowe do roboty (miały mikropęknięcia). Po zrobieniu całości przez jakiś czas problem nadal występował. Trzeba było poczekać aż wszystko się "ułoży" (spece - nie czepiajcie się nazewnictwa ), po wymianie oleju (po 2 tysiącach km od roboty głowicy) problem zniknął całkowicie (to było lato 2013) i już nie powrócił |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
MARIUSZ.B
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 45 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 08:17
|
|
|
Pufcio napisał/a: | mechanik-partacz wcześniej zrzucał głowicę i dał za dużo silikonu na uszczelnienie - wlazł on w kanały wodne i zapchał dwa przy środkowych garach. |
To faktycznie partacz, głowicę na silikon |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 20 Maj 2014, 08:27
|
|
|
MARIUSZ.B napisał/a: | To faktycznie partacz, głowicę na silikon |
Ten pan się już, na szczęście, naprawą aut nie zajmuje |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|