Zbyt wysoki tył |
Autor |
Wiadomość |
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 12:11 Zbyt wysoki tył
|
|
|
Witajcie,
mam następujący problem. W mojej mk1 mam założone sprężyny obniżające Spaxa, do tego z przodu amory Koni, a z tylu zwykle KYB
Przód jest bardzo nisko i na dobiciu opona trze o rant błotnika. Tył z kolei jest za wysoko i wyglada to tragicznie jak dla mnie.
Mam podejrzenie, ze zamieniłem sprężyny przód-tyl gdzieś w ferworze remontu.
Teraz pytanie:
Jeśli rzeczywiście sprężyny przednie są na tyle to czy podniosły by tak tył?
I w druga stronę... Jeśli tylne są na przodzie to czy możliwe, ze są za słabe żeby utrzymać wagę silnika i dlatego dobija i ociera?
Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny z tylu żeby to jakoś wyglądało. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 14:32
|
|
|
Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole.
Spax to chyba kupa, jezeli chodzi o wykonanie Kumpel ma spaxa w granadzie i tył leży na ziemi a przód pieje w góre... I podobno wszyscy tak mają i trzeba uciąć(sic!) nowe sprężyny... A motur pod maską to 2.9v6, więc cięższego chyba nei da rady tam zamontować...
edit: fota tyłu z przednią sprężyną:
a tu juz poprawnie:
|
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 15:36
|
|
|
U mnie właśnie jest odwrotnie, tył w gorze przód gleba.
Co śmieszne jak miałem sprężyny wyjęte z samochodu, to nie dało sie rozróżnić, które są przednie, a które tylne. Wysokością są identyczne. Podobno spax różni sie ilością zwojów, ale to sprawdzę dopiero jak je znowu wyjmę z samochodu. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 15:42
|
|
|
a numerów na nich nie ma? Jamex miał |
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 17:01
|
|
|
vegetagt napisał/a: | a numerów na nich nie ma? Jamex miał |
Teraz to watpie zebym cos znalazl, musialem je pomalowac bo oberwaly piaskiem przy remoncie i korodowaly
[ Dodano: Sro Paź 15, 2014 18:38 ]
vegetagt napisał/a: | Qba1983, nie da rady. W mk1/2 spręzyna przednia jest krótsza. Jak swojego jamexa założyłem naodwrót, to z tylu koło wlazło w nadkole. |
Sprawdziłem i przednia sprężyna w mk1 ma 274mm, tylnia 266mm
Mk2 przód 290, tył 265mm |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
Ostatnio zmieniony przez Qba1983 15 Paź 2014, 18:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 18:39
|
|
|
seryjna możliwe.
Obniżający jamex miał naodwrót wg numerów |
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 18:41
|
|
|
Widać co firma, to inne patenty. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 18:51
|
|
|
Qba1983, a jak się tym autem jeździ? Bo różnica mas pomiędzy przednią a tylną osią u mnie wyszła 200kg. A więc czy zamiana sprężyn nie spowodowała by bujającego się przodu i taczkowatego tyłu? |
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 19:50
|
|
|
Przypuszczam, ze w mk1 rozkład mas jest podobny.
Szczerze powiedziawszy jeżdzę tym tak mało, ze cieżko powiedzieć. W sumie jak jeżdzę po mieście to tyl podskakuje masakrycznie. Graty w bagażniku latają na maxa, a przód jest słaby, samochód nurkuje na dziurach i ociera nadkola.
W sumie chyba z tylu taczka, z przodu wanna
[ Dodano: Pią Paź 17, 2014 11:42 ]
Obyczajem temat tych sprężyn i najwyraźniej są założone jak maja być. Nadal ńie mam pojęcia czemu tył jest wysoko. Nie bardzo mam ochotę ciąć sprężyny.
[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 00:15 ]
No i okazało się, że sprężyny były założone OK.
Nawet jak je zamieniłem przód z tyłem to jedynie przód się podniósł o 1cm a tył pozostał bez zmian nawet na krótszej sprężynie.
Wychodzi na to, że sprężyny maja jakąś kiepską charakterystykę i albo muszę ciąć tył albo zmienić sprężyny żeby tył poszedł w dół. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Sty 2015, 01:15
|
|
|
Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta? |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 7 Sty 2015, 11:27
|
|
|
Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Sty 2015, 12:01
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Qba1983, cały spax :( A pod tą gumą pomiędzy sprężyną a podłużnicą nie ma jakiegoś patentu poprzedniego właściciela na podniesienie tyłu auta? |
Co to znaczy "cały spax"?
Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
[ Dodano: Sro Sty 07, 2015 12:02 ]
Pufcio napisał/a: | Jak masz (zbyt) dobre amory, to nawet spring progresywny Ci nie pomoże. Musiałbyś założyć albo krótsze, albo (najlepiej) progresy, które są >wizualnie< krótsze niż to, co masz. Wtedy pomoże |
Sprawdzałem na samym amortyzatorze i wszystko schodzi w dół. Na samej sprężynie bez amora siedzi wysoko, więc to wina sprężyny. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 7 Sty 2015, 13:47
|
|
|
Qba1983 napisał/a: | Co to znaczy "cały spax"?
Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
|
no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :> |
|
|
|
|
Qba1983
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: Fun
Silnik: Inny
Dołączył: 15 Sty 2007 Posty: 113 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 7 Sty 2015, 16:29
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Qba1983 napisał/a: | Co to znaczy "cały spax"?
Ja jestem jedynym właścicielem z tą belką
|
no tak jak pisalem o spaxie - do dupy wykonanie. W granadzie jest ten sam problem na ich sprężynach.
Się pytam, czy przy podłużnicach nie jest nic na wtykane, tam na górze :> |
Nic nie ma, cala podloga była piaskowana, malowana i konserwowana przeze mnie wiec nic nie było kombinowane. |
_________________ Have no idea how fast it is but sure it's hell of a fun to drive an ITB
Fiesta 1982 ITB - "Green Granny"
Subaru Forester 2.0XT - "Forek" |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 8 Sty 2015, 10:55
|
|
|
ale fiestkę masz zacną, zadbana i kolorek soczysty |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 10:12
|
|
|
z własnego doświadczenia:
serie sprężyny rozróżnisz po grubości i ilosci zwojów spaxa nie, ale jak podniósł Ci przód o około 1cm to tak bym zostawił, co do tyłu jak masz amory gazowe to one praktycznie same windują tyłek w górę.
co do jamexa to fajnie że coś można kupić obniżającego ale niestety nie sztywnego. |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 10 Sty 2015, 14:24
|
|
|
Laskosz, amory podobno demonotwal i było tak samo Co do jamexa, to nei wiem jaki masz wyznacznik auta sztywnego. Na pewno jamex nie jest zawieszeniem typu beton, ale na nierównościach jest upierdliwy, jezeli chodzi o komfort jazdy. Do tego np u mnie auto pod obciążeniem nie siada zauważalnie niżej, niż na seryjnym zawieszeniu. A skok przecież krótszy |
|
|
|
|
|