[MK6] Gaśnie po przełączeniu na gaz |
Autor |
Wiadomość |
konradomoreno
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: lublin
|
Wysłany: 24 Lis 2014, 20:23 [MK6] Gaśnie po przełączeniu na gaz
|
|
|
Czesc koledzy. Pomozecie ?
Mam nastepujacy problem. Odpalam zimna fieste rsno przejezdzam trn kilometr i przełacza sie na gaz, samochod schodzi z obrotów i gdybym nie przełaczyl na benzyne to by zgasł. Ujezdzam na benzynie kilkaset metrow. Przelaczam sam na gaz i czekam. Piknie, jest na gazie i znow schodzi z obrotow i gdyby nie przrlaczenie na benzyne to by zgasl. Znow ujade pare metrow, przelacze sam na gaz i jedzie. Raz tak sie dzieje jeden raz a na drugi dzien 3 razy. Od czego to zalezy ? Na rozgrzanym chodzi jak nalezy. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2014, 20:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
FiestaTJE
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 33 Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 9 Skąd: Sędziszów
|
Wysłany: 24 Lis 2014, 20:38
|
|
|
Witam, kiedyś miałem XR2i i tam był zwykły gaz na parowniku, jak przychodziły zimne dni dłużej musiał się rozgrzewać bo parownik ogrzewany jest przez płyn chłodzący.
Nie orientuje się niestety czy w MK6 jest elektronicznie sterowana nagrzewnica jeśli tak a mało jej wcześniej używałeś teraz zwiększył się obieg i może być za mało płynu żeby wszystko ogrzać.
Kolejna ewentualność to uszkodzona uszczelka pod głowicą i wyrzuca Ci płyn ale wtedy gotowałby się problem pojawiałby się podczas jazdy a parownik będzie oszroniony, tak miałem w XR-ce. |
_________________
|
|
|
|
|
konradomoreno
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: lublin
|
Wysłany: 24 Lis 2014, 21:47
|
|
|
problem własnie pojawia sie na zimnym... czy moze miec znaczenie płyn chłodniczy? wczesniej miałem borygo, teraz jakis niebieski , bo był wymieniany jak mi zbiornik poszedł i wymienili ale na niebieski |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 01:36
|
|
|
zrób zdjęcia pod maską. |
|
|
|
|
Jondi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 19:05
|
|
|
moim zdaniem jest ustawiona za niska temperatura przełączania się auta na gaz. Przez to w zimne dni nie wyrabia płyn z ogrzaniem parownika i po prostu zamarza. Inna opcja to wina parownika i trzeba go wymienić lub regenerować |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 20:24
|
|
|
Jondi napisał/a: | moim zdaniem jest ustawiona za niska temperatura przełączania się auta na gaz. Przez to w zimne dni nie wyrabia płyn z ogrzaniem parownika i po prostu zamarza. Inna opcja to wina parownika i trzeba go wymienić lub regenerować |
Ciekawa diagnoza jak nie wiesz nawet jakiego typu jest instalacja. |
|
|
|
|
konradomoreno
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: CL
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 12 Skąd: lublin
|
Wysłany: 30 Lis 2014, 19:01
|
|
|
instalacja to polska sekwencja dt gas system , nwm, ostatnimi dniami cos sie poprawiło , dolałem płynu chłodniczego bo było ponizej miniumum, ale jeszcze chciałbym zeby mi ktos łopatologicznie wyjasnił co ma płyn chłodniczy do takiego zachowania gazu ? |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Gru 2014, 23:50
|
|
|
Ma to, że gaz ma problemy z przemianą ze stanu ciekłego na lotny. W butli masz ok 8 barów, parownik rozpręża go do ok 1 bara. Przy rozprężaniu gaz pochłania duże ilości ciepła. Jeśli nic (płyn) go nie dostarczy, to są dwie opcje. Reduktor poda za wysokie ciśnienie w wyniku zacięcia, np gaz słabo odparowany (gwałtownie wzbogaci to mieszankę) lub nie poda żądanej ilości gazu i ciśnienie na listwie spadnie (tak dzieje się częściej). Jest jeszcze zawór bezpieczeństwa, który zazwyczaj w wyniku pojawienia się za wysokiego ciśnienia na stronie wyjściowej otwiera się i upuszcza ciśnienie do kolektora ssącego .
Ponadto dawka gazu zależy od jego ciśnienia i temperatury. Wtryskiwacz otwierający się na 1 sekundę poda różne ilości paliwa (porcji energii) w zależności od temp. Dąży się do tego by silnik pracował w warunkach przy których był dostrajany (czyli z określoną temp roboczą parownika). Jeśli taka nie zostanie osiągnięta sterownik stara się poprawiać te błędy ale i tak samochód więcej pali. |
|
|
|
|
Jondi
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Wiek: 36 Dołączył: 25 Sie 2014 Posty: 184 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 3 Gru 2014, 14:47
|
|
|
może jeszcze przymarznąć reduktor nie ma znaczenia typ instalacji reduktor jak nie jest ogrzany odpowiednio wysiada bo zamarza... |
|
|
|
|
pewniaczek
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: ST
Silnik: 1.3i/50KM
Wiek: 44 Dołączył: 12 Wrz 2014 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Gru 2014, 08:10
|
|
|
Dokładnie, miałem koleżkę który woził gorącą wodę w termosie aby rozgrzewać reduktor. |
|
|
|
|
|