Przesunięty przez: trzeci 9 Maj 2011, 22:59 |
[MK4] Wymiana błotnika |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 13:19
|
|
|
grand114 napisał/a: | Też chciałem tak zrobić, ale powiedziano mi że ruda może się do tego szybciej dobrać i dałem sobie na luz. |
standardowy problem zabezpieczenia miejsc, gdzie blachy się stykają ze sobą |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 20:19
|
|
|
przy obecnych środkach dostępnych na rynku zabezpieczenie spawu to chyba minimalny problem, więcej problemów jest przy niechlujności takich prac po kosztach |
_________________
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 20:26
|
|
|
no nie wiem.
Przeważnei takie miejsca mniej lub bardziej pracują, co często wyciera zabezpieczenie i dlatego tam gnije.
Jakieś konkretne środki polecasz? |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 21:35
|
|
|
Niestety, ale i fabryczne miejsca zgrzewów są pierwszymi ogniskami korozji i tam zazwyczaj ona się zaczyna i pomiędzy blachami nie ma środka który daje pewność zabezpieczenia zewnętrznie nie ma problemów |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 12 Sty 2014, 22:49
|
|
|
Ja robiłem podkładem antykorozyjnym, zwykłym, bazą i barankiem, z pędzla, a tam gdzie nie mogłem do końca to ze spraja (wewnątrz błotnika przez miejsce zdjętego nadkola), dwa lata i zmian nie stwierdzam.
Jako ciekawostkę dodam że robiłem w październiku\listopadzie (taka konieczność) przy tempie koło zera gdzie jak wiadomo nie jest to kompletnie zalecane ale o dziwo trzyma, a byłem gotowy po zimie na robote od nowa |
_________________
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 16:58
|
|
|
Ja w swojej też mam wymieniony błotnik i też się nic nie dzieje, ale ryzyko zawsze jest choć Mk4 i 5 raczej tu nie choruje. Bardzie chodzi o inne elementy patrz błotniki tył, progi na zgrzewach, podłoga pod podłużnicami. Tu w każdej jest ruda |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 13 Sty 2014, 18:41
|
|
|
no niestety, to takie miejsca gdzie są najbardziej narażone na starcie powłoki czy rdzę, jak pisałem w innym temacie warunki u nas lekkie nie są, lato raptem 3 w porywach 4 miechy reszta to deszcz i śnieg na zmianę, solanka, żwir, pouszkadzane drogi, lekko te blachy w autach nie mają |
_________________
|
|
|
|
|
helmanss93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Paweł
Wiek: 31 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Poznań/Lubasz
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 16:31
|
|
|
Witam.
Siostra trochę pokiereszowała mi samochodzik, muszę w nim wymienić prawy błotnik. Znalazłem w okolicy Fieste z której mogę zdemontować błotnik samemu, w cenie 50 zł, lub zrobią to za mnie, w cenie 80 zł. Chciałbym trochę zaoszczędzić, mam wkrętarkę i wiertarkę z wiertłami do metalu, plus kątówkę.
W których miejscach są zgrzewy, jakim wielkim wiertłem to zrobić?
P.S Będę robił to pierwszy raz, dlatego pytam o radę.
Dołączam zdjęcie http://www.fotosik.pl/pok...9562be9e46.html , może ktoś pamięta i zaznaczy, gdzie są te zgrzewy i jak najlepiej sobie z nimi poradzic, by nie uszkodzić elementu ? ; ) |
_________________ Do przodu :> |
|
|
|
|
Pablosss
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30 Dołączył: 29 Mar 2013 Posty: 120 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 17:35
|
|
|
helmanss93, padaj mi na priv emuial to podesle Ci schemat gdzie sa zgrzewy |
_________________ *** Cokie - Futura 1.6 16V *** |
|
|
|
|
helmanss93
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25Duratec 75KM
Imię: Paweł
Wiek: 31 Dołączył: 19 Lut 2015 Posty: 3 Skąd: Poznań/Lubasz
|
Wysłany: 14 Kwi 2015, 18:09
|
|
|
Pablosss napisał/a: | helmanss93, padaj mi na priv emuial to podesle Ci schemat gdzie sa zgrzewy |
Podesłałem, luknij w skrzynkę. |
_________________ Do przodu :> |
|
|
|
|
|