Szarpanie przy nagłym mocnym wciśnięciu gazu |
Autor |
Wiadomość |
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2 Kwi 2017, 01:01 Szarpanie przy nagłym mocnym wciśnięciu gazu
|
|
|
Witam, mam problem mianowicie taki - nie mogę szybko ruszyć, tzn z wciśnięciem pedału w podłogę, zaczyna tak szarpać motorem i strzelać w wydech że szok. Dzieje się tak tylko na pierwszym i drugim biegu.. jak np na trójce wcisne do dechy to leci jak głupia. Wg mnie go zalewa bo zdarzyło mi się, że przy tym szarpaniu strzelił z wydechu jak rasowe WRC; d ktoś ma jakieś pomysły? Gniazda obd nie mam jak coś; d bez znaczenia czy silnik zimny czy ciepły. Jak wciskam gaz jednostajnie ale w miarę szybko to jest okej, ale jak chce mocno przyspieszyć to nie ma szans. Rzuca motorem i ładuje w wydech. Fiesta mk3 1.8 130 km; ) pomocy! |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2 Kwi 2017, 12:13
|
|
|
a przy walniętym TPSie tez nie zaczyna strzelać w wydech? I tłumaczyłoby to (przynajmniej częsciowo) dziwne rzeczy przy nagłym depnięciu na gaz.
Zmierz ciśnienie paliwa, sygnał z TPSu i zapisz sie na zlot |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2 Kwi 2017, 23:02
|
|
|
Vegetagt tpsie - czyli cpp? ;d bo po skrócie nie kumam o co Ci chodzi :d gadałem z kilkoma mechanikami i trochę dziś pogrzebalem i doszedłem do wniosku i i tak też gadali ludzie ;d że to może być przeplywka ?:> a jak nie przeplywka to sonda. I teraz problem mam taki ze ciężko zdobyć taką przeplywke na podmianke żeby zobaczyć; d o sondzie nie wspomnę; d a co do zlotu to nie patrzyłem jeszcze ankiety gdzie ani kiedy ani nic ;p trochę wypadlem z obiegu forum ;d teraz śmigam jeszcze mondeo ;p robota i w ogóle;d ale zobaczę i może akurat; d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 3 Kwi 2017, 05:54
|
|
|
tak, cpp. Ja miałem sonde uwaloną w ten sposób, że pokazywała cały czas za ubogo, komp podlewał paliwa i w sumie nie doświadczyłem żadnego z twoich objawów.
Moje poprzednie 2.0 szarpało niemiłosiernie na 1 biegu jak regulator ciśnienia dawał 4 bary zamiast 2.7 Na wyzszych jakoś to szarpanie ginelo, ale wg mnie mocy tez mu brakowalo. |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 3 Kwi 2017, 22:44
|
|
|
No widzisz ;d problem w tym, że jak kupiłem fieste - półtorej roku temu , to cpp był odpięty i jak go podpinalem to coś tam było nie halo , czasem szarpalo itp więc przez te półtorej roku śmigam na odpietym i nigdy nie było problemu; d więc raczej to nie to;p a jak zmierzyć to ciśnienie? ;d i dowiedziałem się że mogę przeplywke na podmianke podpiąć od 1.8 nie ważne ilu konnego żeby zobaczyć czy to wina przeplywki;) tylko teraz skąd wziąć; d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 06:05
|
|
|
DanielŻ napisał/a: | to cpp był odpięty i jak go podpinalem to coś tam było nie halo , czasem szarpalo itp więc przez te półtorej roku śmigam na odpietym i nigdy nie było problemu; d |
to teraz masz najwyraźniej dwa problemy Coś innego równiez zaczelo niedomagać
DanielŻ napisał/a: | jak zmierzyć to ciśnienie? |
na listwie paliwowej masz "dzyndzel" jak od dętki rowerowej. Tam sie wpinasz manometrem
DanielŻ napisał/a: | na podmianke podpiąć od 1.8 nie ważne ilu konnego |
1.8 115 km ma na 100% inną niż inne 1.8, a czy jest wiecej róznic - nie mam pojęcia ;p |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 06:11
|
|
|
Hehe no możliwe :d ciśnienie zmierze - dzięki a co do przeplywki to owszem jest inna - może być słabszy czy coś ale zobaczymy czy tak samo będzie szarpać, przeplywki podobno są przede wszystkim od pojemności także może akurat; d a co do cpp to chciałem go kupić jak najbardziej ale po numerach nigdzie nie mogli mi go znaleźć.. ;] a nie jestem pewny od czego mam przepustnice .. podobno od mondeo 2.0 i czujnik też. Ale jak z numerami przychodziLem do sklepu to nic nie mieli po takich numerach ;d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 06:16
|
|
|
nie są od pojemnosci. Mają różne charakterystyki i przy zalozeniu zlej potrafi w ogole sie na obroty nie wkręcić i strzelać. Przepustnica jest bez roznicy ogólnie. Jak trafisz od przepustnicy pod inny rodzaj kolektora (czyli masz alu - kupisz plastik, albo masz plastik - kupisz alu ) to będziesz miał jedynie wyjscie wtyczki ze zlej strony. Ja mam cpp z plastikowego kolektora zamontowany w alu i o nic nie wadzi, prócz tej nieszczęsnej wtyczki |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 4 Kwi 2017, 22:55
|
|
|
No widzisz, to że może inaczej chodzić to wiem , ale grunt czy np przestanie szarpać; d to już będzie sukces; p nawet jak będzie słabszy itp ;d a co do cpp to nie wytłumaczyłes mi jaki mogę mieć; d haha ;p wiesz największy problem polega na tym, że nie ja robiłem swapa i nie wszystko do końca wiem i nie wszystko da się sprawdzić; d wiem że "podobno" przepustnice mam od mondeo 2.0 jak i walki też mam od mondeo ale co więcej to nie wiem ;d dzisiaj wpadłem na genialny pomysł ze w sumie to mam mondeo mk2 2.0 benzyna i mogę spróbować sobie podmienić i cpp i nawet przeplywke na próbę i zobaczyć co się wydarzy ;d jutro postaram się ogarnąć numery mojego cpp i napisze może coś z tego będziesz wiedział; d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 5 Kwi 2017, 06:08
|
|
|
DanielŻ napisał/a: | że może inaczej chodzić to wiem , ale grunt czy np przestanie szarpać; |
Cytat: | w ogole sie na obroty nie wkręcić i strzelać |
ta
Szukaj z tym samym numerem do testu
DanielŻ napisał/a: | a co do cpp to nie wytłumaczyłes mi jaki mogę mieć |
jaki masz dolot aluminiowy to oba pasują, tylko przy cpp z mondeo/escorta z plastikowym dolotem bedziesz musial troche wtyczke pociągnąć dalej.
Jak masz plastik to nie wiem, w którą strone wyjdzie ci wtyczka, ale pewnie tez da rade podlaczyc |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 5 Kwi 2017, 15:33
|
|
|
No ja mam aluminiowy w fiescie ;> a mówiąc oba - masz na myśli że i z aluminium iż plastik pasuje? Wiesz, było odlaczone zawsze i smigalo także wymianą tego moge się zająć jak najpierw wyeliminuje to co się teraz dzieje ;d czyli wydaje mi się że przeplywka ;d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 5 Kwi 2017, 20:59
|
|
|
No to u mnie wychodzi w stronę pokrywy zaworów tak jakby; d po ukosie w dół ^^ z tym że mówię, tyle czasu smigalo bez cpp to nie może być to ;d teraz znaleźć co to a potem cpp ;d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 8 Kwi 2017, 12:31
|
|
|
No to, wyeliminowalem przeplywke ;p w sensie ze jest dobra zaraz jadę do znajomego zobaczyć ciśnienie na listwe może z tym coś nie tak i jeszcze sonda może być winna lecz nie bardzo mam jak sprawdzić sondę; d jakieś pomysły? ;d |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
DanielŻ
Wersja: Inna
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31 Dołączył: 27 Lis 2015 Posty: 150 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 28 Gru 2017, 01:46 Powtórka!
|
|
|
Witam, ponawiam pytanie.. znowu tego typu objawy.. z tym że nie strzela ani nie ładuje w wydech. Po prostu jak chce ruszyć szybko to zaczyna szarpać, przyspiesza ale szarpie.. tak na 1 i na 2 biegu. Potem to już idzie i nie odczuwalne. Jak przyspieszam ale powoli, w sensie równomiernie to nic, wszystko gra a jak depne nagle to go szarpie.. dodam że jam pisałem to ostatnio w kwietniu to samo się naprawilo . Ktoś coś? ; ( |
_________________ Peace!!
vegetagt napisał/a: | plakiem takich rzeczy sie szuka :p | - jednak człowiek uczy się całe życie :d |
|
|
|
|
|