[MK7] ST Molten Orange |
Autor |
Wiadomość |
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Gru 2017, 00:21 [MK7] ST Molten Orange
|
|
|
1. NICK: Gerrah
2. IMIĘ: Marcin
3. MODEL: Ford Fiesta MK7 FL
4. WERSJA: ST180
5. ROCZNIK: 2016
6. SILNIK: 1,6 ecoboost 182KM
7. OPIS AUTA:
Autko zobaczyłem pierwszy raz na żywo w 2016 r. w salonie czekając na odbiór Foczki Mk 2.5 z ASO. Czasu miałem dużo więc obmacałem wszystko co się dało, zakochałem się i obiecałem sobie, że będzie to moje kolejne auto. W styczniu 2017 r. wyjechałem z salonu nowiuśkim ST. W chwili obecnej na liczniku jest 11.6 tyś. km. Auto nie przejechało nawet 100 km jak zacząłem przy nim dłubać. Teraz powinno mieć w okolicach 215 KM i 320 Nm, jeszcze nie hamowałem. Docelowo idę w 265 KM i 370 Nm.
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne:
- chlapacze Rally Armor
- felgi zimowe 16" Ronal chyba R56
b. mechaniczne:
- filtr sportowy mokry K&N
- obudowa filtra powietrza od Mountune
- short shifter 25%
- Mishimoto oil catch can
- dolot do turbo Mountune
- intercooler Stage 3 R-Sport
- tylna poduszka silnika Mountune
- hardpipe Mountune
- wydech Mountune
- sprężyny Eibach
- chip MP215 Mountune
c. audio:
- brak
d. inne:
- wywalony sympozer (?) dźwięku, tzn. ta puszka co wzmacnia odgłosy silnika w kabinie
- zegar z ciśnieniem doładowania
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne:
- splitter - albo MaxtonDesign albo TRC
- folia ochronna na przód (ktoś mi wyjaśni jakim cudem to jest TAK drogie?!)
- ceramika na resztę
b. mechaniczne:
- szpera Quaife ATB - leży u mnie na podłodze, ale szukam warsztatu w 3mieście, który się tego podejmie (na razie nikt nie chce )
- downpipe Mountune (mam, zbieram się do roboty, ale jak zobaczyłem ile i jak trzeba wymontować żeby wyjąć stary...)
- recyrkulacyjny bpv od Boomba (mam, czeka aż będzie mi się chciało)
- wlot powietrza (big mouth) od Velossa Tech Design
- chip MR230 od Mountune
- w perspektywie kilku miesięcy: turbo hybrydowe razem z chipem MR265 od Mountune (tak, jestem ich fanboiem...)
c. audio:
d. inne:
- tempomat (jak znajdę w końcu jakąś w miarę tanią kierownicę)
- zegary z temperaturą i ciśnieniem oleju
10. FOTKI AUTA
Aktualnie jedyne jakie posiadam
|
|
|
|
|
Cons
Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: ST
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Sty 2017 Posty: 23 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Gru 2017, 11:21
|
|
|
Elegancja
Taki fanboy a IC z r-sporta
wrzuć się też na fordtuning.pl |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 30 Gru 2017, 19:32
|
|
|
Wymieniłem dzisiaj downpipe. Zajęło mi to 6 bolesnych godzin, z czego 1 godzina to było czekanie na kumpla i jazda do sklepu po nowe śruby do skręcenia downpipe z wydechem, bo okazało się, że stare nie pasują... Ze 40 minut próbowałem też wyciągnąć osłonę kolektora, ale na szczęście wyszło, że nie trzeba. Koszmarem okazało się wyciąganie odkręconego cata. Siłowałem się około 30 minut Dodatkowo Mountune pierwszy raz sprawił mi wielki zawód. Jedna z dwóch śrub (wspawane w downpipe...), do których mocuje się stalowy "łącznik" z poduszką silnika, najzwyczajniej w świecie pękła podczas dokręcania nakrętki Specjalnie na te dwie nakrętki zabrałem nawet klucz dynamometryczny... Poza tym nie pasuje także oryginalna osłona cata. Na razie jeżdżę bez, ale trzeba będzie go czymś owinąć. Jakieś pomysły na materiały termoizolacyjne?
Nowy downpipe prezentuje się godnie:
Widok z góry, odkręcona i luźna osłona kolektora. Żeby ją zdjąć musiałbym odczepić przewody z płynem chłodzącym. Widać też odkręconego cata.
Urwana śruba. Orientuje się ktoś czy da się to zespawać z ukręconą końcówką?
|
|
|
|
|
ichevonb
Model: Ford Fiesta Mk8`20
Wersja: ST-Line
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 31 Dołączył: 16 Sty 2017 Posty: 29 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 4 Sty 2018, 19:59
|
|
|
Ekstra się prezentuje auto Chlapacze Rally Armor masz strikte do fiesty czy universal kit?
Łatwo zostać fanboyem Mountune bo robią super produkty, ja czekam na short throw shifter od nich także |
|
|
|
|
dirty.73
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Dołączył: 21 Lut 2017 Posty: 139 Skąd: Lubań
|
Wysłany: 4 Sty 2018, 20:12
|
|
|
Gerrah napisał/a: | Urwana śruba. Orientuje się ktoś czy da się to zespawać z ukręconą końcówką? |
nawierć,nagwintuj i daj szpilkę (utnij łeb dłuższej śruby )...jeśli jest miejsce na to... |
_________________ dziadkowozy.com |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 6 Sty 2018, 22:14
|
|
|
ichevonb napisał/a: | Chlapacze Rally Armor masz strikte do fiesty czy universal kit? |
Konkretnie do Fiesty ST razem z angielską przeróbką, bo amerykańce mają trochę inne nadkola z przodu. Mountune od kilku tygodni też oferuje ich chlapacze.
ichevonb napisał/a: | ja czekam na short throw shifter od nich także |
Montaż akurat mają chyba najgorszy z możliwych, ale sam short shifter robi robotę.
Orientuje się ktoś czym (w znaczeniu termoizolacyjnym) można owinąć kata? |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 25 Sty 2018, 22:29
|
|
|
Z newsów - byłem na przeglądzie gwarancyjnym w ASO. Zaskoczyło mnie trochę, że nie mówili nic o modach (na plus dla ASO). Prosiłem żeby rzucili okiem na urwaną śrubę - mechanik powiedział, że jest ok, trzyma się solidnie na jednej i na razie nic by z tym nie robił. W poniedziałek jestem ugadany w warsztacie typowo tuningowym na przestawienie rozrządu (sam się tego wolę nie dotykać) i wgranie mapy MR230 od Mountune. Powinno to też trochę odmulić dwa pierwsze biegi (fabrycznie ucina na nich moment obrotowy). W środę zostawiam auto do położenia ceramiki 4nano + zabezpieczenie szyb i felg. Z folii ochronnej rezygnuję ze względu na kosmicznie wygórowane koszta - taniej wychodzi kupić nowy przedni zderzak i maskę, jeśli zajdzie taka konieczność. |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20 Lut 2018, 20:04
|
|
|
Zdjęcia dzięki uprzejmości Car Lux, w którym robiłem powłokę. Auto wygląda lepiej niż jak je odbierałem z salonu.
|
|
|
|
|
theanalogs
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Tomasz
Wiek: 36 Dołączył: 03 Sie 2017 Posty: 33 Skąd: Wieliczka
|
Wysłany: 12 Mar 2018, 16:29
|
|
|
Cudo, piękna fiesta ale dla mnie brakuje przednich lamp z czarnym środkiem i kierunków w lusterkach, i by było ideolo:) Zdaj relację jak będzie po MR230:D |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11 Kwi 2018, 19:13
|
|
|
Dzisiaj dołożony tempomat. Przełożyłem samą srebrną ramkę do mojej kierownicy, tempomat uaktywniłem FORScanem - istne piekło, przetestowałem z 5-6 wersji zanim udało mi się skutecznie połączyć z interfejsem i zaprogramować moduł (a nie używam tanich podróbek ELM327...).
Jeśli chodzi o MR230 - potężny kop. Szpera aż się prosi w końcu o zamontowanie, bo przy ruszaniu to na 3 pierwszych biegach mocno znosi na bok.
Wie ktoś czy da się ustawić jałowe RPM? Przez poduszkę i wydech potrafi nieźle telepać ale jak dodam 50-100 obrotów jest elegancko. |
|
|
|
|
Bulba
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 31 Maj 2017 Posty: 121 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12 Kwi 2018, 00:44
|
|
|
Siemka Gerrah
Piszesz (- short shifter 25% )
Bede wdzieczny za info gdzie kupowales i ile placiles
Bo ten z mountune jest 15%
Pozdrawiam.
Ps. Zainwestuj jeszcze w takie silowniczki
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
Zajefajna sprawa, tym bardziej jak sie ma tak ladnie pod maska jak Ty. |
_________________ "Ja chcę, żeby moja Łódź rosła, żeby miała pałace wspaniałe,
ogrody piękne, żeby był wielki ruch, wielki handel i wielki pieniądz..." |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Kwi 2018, 10:15
|
|
|
Ten z Mountune do Fiesty ST ma 25%. 15% mają do pozostałych modeli.
Nad siłownikami się już zastanawiałem wcześniej, ale wolę chyba tradycyjne rozwiązanie. Będę nad tym myślał jak pomontuję pilniejsze rzeczy - turbo, szperę, itp |
|
|
|
|
Stoper
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 03 Cze 2017 Posty: 41 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15 Kwi 2018, 09:21
|
|
|
Dzięki za namiar. Zaraz wyślę im maila z zapytaniem. |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 16 Kwi 2018, 21:46
|
|
|
Dostałem od nich odpowiedź, że nie ma problemu! Dzięki jeszcze raz Stoper! Teraz zostaje tylko ustalić, kiedy będę mógł wziąć tyle wolnego żeby zostawić u nich auto |
|
|
|
|
Stoper
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Grzesiek
Wiek: 38 Dołączył: 03 Cze 2017 Posty: 41 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 17 Kwi 2018, 06:57
|
|
|
Spoko. Postawisz flaszkę i jesteśmy kwita. |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2 Maj 2018, 23:20
|
|
|
Dzisiaj dołożony bpv od Boomba. Wcześniej myślałem, że cata się ciężko wymienia... Przedramiona mam całe poharatane. 2 śruby szło odkręcić w miarę przyzwoicie, natomiast 3 nawet nie widziałem. Musiałem ją kręcić totalnie na czuja. Oczywiście klasycznie - od spodu i z boku po zdjęciu koła dostęp praktycznie żaden. Martwi mnie delikatny gwizd jaki pojawił się przy wkręcaniu się turbo na obroty. Muszę się temu dobrze przysłuchać i następnym razem sprawdzić, czy nie ma czasem gdzieś jakiejś nieszczelności. |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 12 Maj 2018, 19:42
|
|
|
Po około 10 tyś. km sprawdziłem co się dzieje w puszce olejowej. Bardzo dobrze zrobiłem, bo była w 3/4 pełna! Dodatkowo wyczyściłem filtr powietrza - wyraźnie widać jazdę po remontowanej krajowej 7. Wytrzepałem pełno piasku i małych kamyków. W czerwcu, jak będę mieć trochę więcej wolnego czasu, będę musiał go porządnie umyć i ponownie zaoleić. |
|
|
|
|
Gerrah
Model: Ford Fiesta Mk7`16
Wersja: ST
Silnik: 1.6EcoBoost/180KM
Dołączył: 26 Gru 2017 Posty: 23 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Wrz 2018, 16:01
|
|
|
Trochę się od maja działo. Pierwszy raz w końcu porządnie czyściłem filtr powietrza (strasznie się zasyfił). Nie sądziłem, że może tak długo schnąć po umyciu... Auto było wyłączone z użytkowania na prawię całą dobę... Poza tym z tego co ustaliłem na amerykańskich forach gwizd przy bpv od Boomby jest normalną rzeczą i nie należy się nim przejmować. W końcu też naprawiłem (w sensie dałem do serwisu) mocowanie katalizatora. Z nowości jeszcze - zamontowałem dodatkowy wlot powietrza od Velossa Tech (na zdjęciu). Jestem całkiem zadowolony z efektu wizualnego. No i najważniejsze na koniec - w serwisie Technologic w Gdyni (który polecam z całego serca, szkoda, że wcześniej o nich nie wiedziałem) zamontowali mi szperę Quaife ATB. Lekko ją potestowałem i efekt jest po prostu piorunujący. Auto jeździ jak po szynach. Wcześniej niesamowicie wchodziło w zakręty, ale teraz to jest istny kosmos. Szkoda, że nie montowali jej fabrycznie w ST. Dodatkową zaletą jest to, że zniknęła największa bolączka tego modelu - na prawdę głośne odgłosy przy zmienianiu biegów, które występują w praktycznie każdym egzemplarzu od początku produkcji...
|
|
|
|
|
bobson
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35 Dołączył: 27 Lut 2010 Posty: 802 Skąd: Złotów
|
|
|
|
|
|