Bardzo dymi po wymianie przewodu zasilania turbiny |
Autor |
Wiadomość |
hepos
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Fun
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 8 Lut 2018, 12:02 Bardzo dymi po wymianie przewodu zasilania turbiny
|
|
|
Witam,
Wczoraj wymieniłem przewód zasilania turbiny olejem (stary sie roszczelnił). Zakupiłem używany. Po jego zamontowaniu pod obciążeniem samochód niesamowicie kopci. Na 1 biegu przy pełnym przyspieszeniu zostawia chmurę bardzo czarnej sadzy, tworzac na jezdzni długi na 2 metry pas sadzy.
Na kolejnych bbiegach podobnie.
Czy macie pomysł odnośnie możliwej przyczyny tego zjawiska? Dolot szczelny (sprawdziłem). Przed wymianą przewodu dymił w stopniu znikomym. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 8 Lut 2018, 23:07
|
|
|
Musisz mieć nieszczelność na linii turbo <-> kolektor. Czarne obłoczki kopciuch zostawia, jeśli ma za mało powietrza w stosunku do paliwa podanego do garów.
Chyba, że ów obłoczek jest koloru białego (ale z opisu to nie wynika), to wtedy problem jest z olejem. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 9 Lut 2018, 02:21
|
|
|
Puff napisał/a: | koloru białego |
koloru niebieskiego? :> |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 9 Lut 2018, 08:51
|
|
|
Jak poszło mi uszczelnienie z turbo po autodestrukcji wirnika, to nie znalazłbyś koloru niebieskiego w tej ilości białego, tłustego dymu, który leciał z wydechu. Efekt jakbyś granat dymny wrzucił do tłumika końcowego. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 9 Lut 2018, 08:53
|
|
|
Może turbina już zatarta? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
wojtekpl
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014 Posty: 161 Skąd: KR
|
Wysłany: 9 Lut 2018, 19:59
|
|
|
Sugerujesz, że stary był na tyle nieszczelny, że prawie nie "puszczał" oleju na turbo, a nowy szczelny daje ile potrzeba, ale turbo wsysa? |
_________________ Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 10 Lut 2018, 09:43
|
|
|
To wszystko tylko spekulacje. Trzeba by zerknąć na tą turbinę, chociażby chwycić łopatki palcami i sprawdzić luzy. I jak poprzednicy pisali - poszukać nieszczelności, zobaczyć ile oleju w dolocie silnika za turbiną. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
hepos
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Fun
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 08 Lut 2018 Posty: 2 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 11 Lut 2018, 21:13
|
|
|
Drodzy, okazało się że faktycznie była nieszczelność w dolocie. Na rurze od przepływomierza do turbiny. Teraz wszystko jest jsk bylo.
Podsumowanie :
od nieszczelnego dolotu moze baaaaardzo czarno dymić,
po wymianie przewodu zasilającego turbine nie napełniałem jej olejem poprzez kręcenie rozrusznikiem "na sucho" i pomimo obaw nic z turbina sie nie stało. Luzów na wirniku rownież brak
Dziekuje wszystkim, ktorzy służyli radą. |
|
|
|
|
|