| Identyfikacja łożyska koła przedniego. | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2020,  10:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ostatnie pytanie na temat montażu: 
 Czy te łożysko po wyjęciu z pudełka należy dodatkowo nasmarować? Fabrycznie jest zamknięte uszczelniaczem i w sumie za bardzo nie ma jak. A tego smaru w łożysku jak kot napłakał. A może po wciśnięciu do zwrotnicy jednego łożyska, należy nałożyć smaru? I wcisnąć drugie łożysko. Taki szczegół a jest bardzo ważny.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | diodalodz   
  
 Model: Ford Fiesta Mk1`82
 Wersja: C
 Silnik: 1.0/45KM
 Imię: Krzysztof
 Wiek: 40
 Dołączył: 19 Cze 2004
 Posty: 5676
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2020,  20:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | nie bardzo rozumiem pytanie. Jeśli masz dwa oddzielne łożyska stożkowe to trzeba je nasmarować przed montażem
 Smar należy wcierać miedzy rolki
 Jeśli łożysko jest monolityczne, z pierścieniami uszczelniającymi np typ 2RS, to one są nasmarowane fabrycznie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 9 Sie 2020,  23:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ogólnie to jakaś mutacja łożyska stożkowego i uszczelniacza. Teraz nie mam go pod ręką. Ale wstawię zdjęcie jak to wygląda. Ogólnie chodzi o to, iż to łożysko z jednej strony ma fabrycznie wbity uszczelniacz. Zakrywa on całkowicie rolki i dostęp do środka. Natomiast z drugiej strony. Nie ma uszczelnienia. Przez szczelinę, widać część koszyka i rolki. Normalne łożyska stożkowe w pudełku są suche + smar w tubce. A tutaj jakieś wymysły inżynierów. Na zdjęciu z automator.pl widać jak by smar był już zaaplikowany fabrycznie. https://automator.pl/zestaw-lozysk-kola-optimal-lozyska-301180--028609s
 
   W moim pierwszym komplecie smaru nie było. Tylko jak by łożysko było zanurzone w gęstym oleju. W innych kompletach smarem było tylko muśnięte. I nie wiem czy można nałożyć smaru podczas montażu od strony widocznych rolek? Na dwóch warsztatach są sprzeczne opinie. Jeden by nawalił po montażu 1 łożyska. Drugi tego odradza.
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | murgrabia   
 Model: Ford Fiesta Mk3`92
 Wersja: Inna
 Silnik: 1.3i/70KM
 Dołączył: 08 Paź 2007
 Posty: 214
 Skąd: metropolia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12 Sie 2020,  00:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | Może ktoś rzucić na to okiem? http://fordescort.pl/forum/viewtopic.php?t=2802
 Chodzi o to, iż łożyska są takie same jak w fieście. Ale jakoś dziwnie to montuje. Najpierw nakłada jedno łożysko na piastę. Potem tą piastę z łożyskiem wciska w zwrotnicę. A na końcu wpycha drugie łożysko? Nie lepiej wcisnąć 2 łożyska w zwrotnicę a dopiero na końcu piastę?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  | 
 
 
  
 
  
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
        
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.