Sprzęgło |
Autor |
Wiadomość |
Boguszyce
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Stanisław
Dołączył: 20 Lis 2016 Posty: 12 Skąd: dsfws
|
Wysłany: 10 Sty 2021, 13:54 Sprzęgło
|
|
|
Pytanie? Czy samo regulator w mk3 można regulować czy przeskakujący należy definitywnie wymienić na nowy /ewentualnie jaki to może być koszt naprawy?Bardzo proszę o radę znających się na rzeczy_ ja w tym temacie to przysłowiowa"noga" |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 115 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 10 Sty 2021, 19:28
|
|
|
Jeśli przeskakuje to należy go wymienić. Tam nic się nie stroi przy tym. Koszt samego grzebienia samoregulatora to między 50-100,-. Co do robocizny to już dokładnie nie pamiętam bo było to kilka lat temu, ale coś w granicach 100 a 150,-. Można to również samemu zrobić, jedyne utrudnienie w tej sytuacji to mała ilość miejsca podczas wykonywania tej operacji. A trzeba się dostać do osi pedałów pod kokpitem, a więc wygodnie nie jest. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 10 Sty 2021, 22:39
|
|
|
jak ktoś jest sknerus to można przewiercić i skręcić śrubą na stałe,,, wtedy straci się niwelowanie luzu linki, ale będzie działać dobrze |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 115 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 11 Sty 2021, 13:16
|
|
|
Z tego co obserwowałem to te zestawy samoregulatora staniały, kiedyś były droższe. Sam kupowałem oryginalny za około 100,- , a teraz te na Allegro z zamienników za 20,- więc koszt marginalny. Bardziej pracochłonna i kosztowna jest jego wymiana. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Sty 2021, 22:59
|
|
|
Nie wiem jak z dojściem do niego w mk3, ale jeśli jest jak się położyć i wsadzić łapy to jest to kwadrans pod blokiem:
- Podnosisz pedał do góry, obracasz regulator, wypinasz linkę
- Zdejmujesz blokadę, ścigasz pedał z bolca
- wymieniasz na pedale sprężyny, zębatki itp.
- Wkładasz na miejsce, blokujesz
- Zapinasz linkę, naciskasz kilka razy celem zadziałania |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11 Sty 2021, 23:15
|
|
|
Dawno temu, jak mnie to jeszcze obchodziło to próbowałem to rozebrać i poległem, nie potrafiłem zdjąć z mocowania/bolca tego pedału sprzęgła. Potem kupiłem nową linkę i regulator zaczął pracować w mniej wytartym miejscu i nie przeskakiwał. Ogólnie słaba rzecz do wymiany, chyba bym fotel wykręcił do tego, łatwiej się położyć |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
murgrabia
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 08 Paź 2007 Posty: 214 Skąd: metropolia
|
Wysłany: 13 Sty 2021, 21:53
|
|
|
W mk3 jest masakra, aby to rozłożyć. Jak ktoś jest dużej postury to ma przechlapane. A projektanta to bym powiesił za j...a, za niemożność wyjęcia fotela. Dawno temu to rozbierałem. I raczej? : aby wyjąć ten samoregulator. Trzeba zdjąć blokadę ośki na której siedzą pedała. Potem ją całą wysunąć. Wszystkie pedała wtedy wypadną. I uwaga na kolejność dystansów. Przy składaniu to dopiero przerąbane. W mk3 nie da się wyjąć jednego pedała.
P.S.
Jeszcze można zrobić tak: Zwolnić zapadkę samoregulatora. Dać jakąś tulejkę na linkę od strony łapy. I wtedy samoregulator przeskoczy na inne zęby. |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 115 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 13 Sty 2021, 23:39
|
|
|
Przecież fotel możesz odkręcić i wyjąć z wnętrza... jaki problem? Cztery śruby i jest znacznie lepszy dostęp. Na tyle że można się położyć i wykonywać to łatwiej niż na ukos pod kierownicą wspierając się o próg. Co do samej zasady rozkładania i składania to faktycznie ważne jest nie pogubić się w tym. Najlepiej zrobić zdjęcia etap po etapie. Podpatrywałem jak to mechanik robił i namęczył się trochę. Głównie przez wzgląd na dostęp dla rosłej osoby. Ale jak się logicznie podejdzie do sprawy to nie jest to niebotyczny problem. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 14 Sty 2021, 20:25
|
|
|
murgrabia napisał/a: | Trzeba zdjąć blokadę ośki na której siedzą pedała. Potem ją całą wysunąć. Wszystkie pedała wtedy wypadną. | Dlatego wcześniej było łatwiej Patrzyłem na rysunek, wygląda że jak nie wysuniesz do końca do zwolnisz tylko sprzęgło, ale nie grzebałem tam, tylko teorie snuję,,,
murgrabia napisał/a: | Zwolnić zapadkę samoregulatora. Dać jakąś tulejkę na linkę od strony łapy. I wtedy samoregulator przeskoczy na inne zęby | Gorzej jak problemem jest zapadka a nie ten półksiężyc,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
SCHWARZ 1.4S
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 13 Lut 2019 Posty: 115 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 14 Sty 2021, 22:45
|
|
|
Dlatego zaleca się wymianę zestawu samoregulatora. Głupotą było by zostawić starą zapadkę i ponownie za jakiś czas tam zaglądać. Jak już wspomnieliśmy nie jest to zadanie super komfortowe. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Sty 2021, 23:28
|
|
|
SCHWARZ 1.4S, dlatego podkładanie podkładek nic nie daje, bo to i tak przeskakuje - w tym kontekście pisałem,,, daje radę dopiero jak jest tego z 10cm i skończy się zakres regulacji,,, wtedy podkładki dają radę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
|