[MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry |
Autor |
Wiadomość |
Pjoter
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20 Wrz 2021, 12:15 [MK3] RS1800 na gaźnikach - brak iskry
|
|
|
Cześć,
Temat pompy paliwa został zamknięty, następny krok: zapłon. Zapłon, albo ogółem sterowanie silnikiem. No i tutaj poszukuje porady.
Sposób w jaki znajomy pomógł mi to rozwiązać jest następujący:
Samodzielne ESC omijające ECU auta z wiązką idącą przez czujnik położenia wału, cewkę, 2 czujniki temperatury etc. na kolektorze mam też podciśnienie idące w moduł. Problem? Nie działa. Obstawiam niesprawne ESC. Z kolejnym może być problem. Na Allegro jest dosłownie jedno. Za 300zł.
W temacie piggybacków i standalone jestem świeży. Czytałem instrukcję DET3 i *WYDAJE* mi się, że mógłby on zastąpić ESC i uruchomić auto. Ale wydawało mi się też kiedyś, że konwersja na gaźniki będzie prosta i racji, cóż, nie miałem.
Teraz: dlaczego patrzę na DET3? Bo... nie wiem czy koniecznie potrzebuje EMU. No i wiadomo, cena. Widziałem też EasyECU, na papierze wygląda podobnie ale już jest reklamowany jako pełen standalone.
Nie wiem też tak na prawdę czy pomysł z ESC był trafny. Rozumiem, że opóźnianie i przyspieszanie zapłonu odbywa się tam przez podciśnienie ale kontroli nad tym większej nie ma.
Co myślicie? W jaki sposób można sensownie rozwiązać ten zapłon? |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Wrz 2021, 09:22
|
|
|
Det3 samodzielnie nie obsłuży zapłonu, gdyż nie da rady prądowo i najprawdopodobniej się spali, musisz mieć moduł zapłonowy. Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP, schemat kręcił się po internecie, sam moduł esc jeżeli sprawny w ogóle bedzie (bo swoje lata już to ma) to handlarze będą wyceniać jako coś unikatowego i bezcennego choć nie wiedzą do czego to służy, a nic nim ręcznie nie skorygujesz |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Pjoter
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Wrz 2021, 11:53
|
|
|
luk-90 napisał/a: | Deta możesz użyć do sterowania zapłonem poprzez moduł zapłonowy edis przy pomocy sygnałów SAW i PIP |
Dzięki za odpowiedź.
Czyli zostaje mi przerobić wtyczkę żeby pasowała do EDISa i później wyprowadzić połączenie do DETa. Ok.
Pytanie teraz jakich wartości szukam do poprawnego ustawienia takiego zapłonu?
Słyszałem, że EDIS w takim zastosowaniu cofa zapłon o 10 stopni ale wolałbym to potwierdzić zanim coś zepsuje |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2021, 15:43
|
|
|
kup easy ecu wyjdzie taniej i prościej.
Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC. |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27 Wrz 2021, 16:02
|
|
|
Też bym poszedł w easy ecu, będziesz używal tylko do zapłonu, obsłuży wasted spark bezpośrednio, a gdybyś zmienił zdanie to masz opcje przejść na wtrysk. |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
Pjoter
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: Inny
Dołączył: 02 Lut 2021 Posty: 8 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Wrz 2021, 11:30
|
|
|
diodalodz napisał/a: | Jak coś to widziałem gdzieś w garażu moduł ESC. |
Jeżeli sprawne to rozważę.
W kwestii wyboru kompa: może porównuje inne rzeczy niż macie na myśli bo dla mnie odpowiednikiem DET3 jest EasyEcu MICRO i... nie widzę różnicy poza tym że EcuMaster jest popularniejszy pod względem wsparcia w internetach.
A jeszcze tak tylko podpytam: są jakieś materiały albo wskazówki co do strojenia takiego zapłonu? Bo czy DET czy MICRO, prócz faktu że oba obsługują 36-1 to bazowej mapy tam nie będę mieć.
Pod tym względem już mi ludzie proponowali NODIZ'a albo MegaJolt'a (bo w UK takie przeróbki są popularne i sprzęt przychodzi z mapami) ale to to już w ogóle trzeba:
a) ściągać zza granicy
b) to są kompy do SAMEGO zapłonu i niczego więcej
c) kosztują często gęsto tyle co DET3 i MICRO razem wzięte (no ale za strojenie u nas też trzeba dać z 1500zł więc się wyrównuje) |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.