[MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE |
Autor |
Wiadomość |
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 10:17 [MK3] Sprawdzanie kompresji - PYTANIE
|
|
|
Witam!
Mam prośbę, czy moglibyście zdradzić tajnik zabiegu wymienionego w temacie? Dysponuję miernikiem. Z tego co wiem, należy go wkręcić w poszczególne gniazda świec, wcisnąć maksymalnie pedał gazu i zakręcić rozrusznikiem, po czym odczytać rezultat - i tak z każdym gniazdem przy odłączonych przewodach WN. Proszę o potwierdzenie lub sprostowanie powyższej metody. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam,
FreeHack |
Ostatnio zmieniony przez FreeHack 25 Wrz 2008, 15:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
luki
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38 Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 1676 Skąd: Kraków/Zakopane
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 10:32
|
|
|
dokładnie tak jak opisujesz wykręcasz wszystkie świece wkręcasz przyrząd siadasz do auta gaz w podłogę i kręcisz rozrusznikiem parę sekund |
_________________ Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki" |
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 10:35
|
|
|
Luki86, serdeczne dzięki:) |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 11:03
|
|
|
kwestia czy zrobisz to na zimnym czy na cieplym. |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 12:07
|
|
|
Zauważyłem, że istnieje kilka teorii dotyczących pomiaru kompresji. Jedni twierdzą, że należy go dokonywać na zimnym, drudzy że na ciepłym silniku(rozgrzanym do właściwej temperatury pracy). Jak jest w rzeczywistości? Proszę o oświecenie. Z góry dzięki. |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 19:34
|
|
|
na pewno na zimnym bedziesz mial nizszy wynik, piescienie nie rozszerzone, szerokie zamki, mniejsza komprecha itd. zmierz tak i tak i juz. |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Wrz 2008, 21:22
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam! |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 10:31
|
|
|
Jesli mozesz podaj wyniki na zimnym i ciepłym silniku devil |
|
|
|
|
stafcio
Model: Inne auto
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Paweł
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 1068 Skąd: uRSynów
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 12:56
|
|
|
zalezy ci zeby wiedziec jaka jest kompresja jak jezdzisz a nie jak samochod stoi pod blokiem wiec kompresje zrob na rozgrzanym. ja dzisiaj rano robilem na rozgrzanym. ale gwoli sprawdzenia teorii zrob na zimnym i cieplym i podziel sie spostrzezeniami. |
_________________ stafciogarage@gmail.com |
|
|
|
|
LOY
Członek Honorowy FKP
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 46 Dołączył: 16 Mar 2005 Posty: 1367 Skąd: Zamość/Łódź
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 13:11
|
|
|
na ciepłym ...interesuje ciebie kompresja przy normalnych warunkach pracy...a uzytkujemy silnik ciepły a nie zimny . zimny silnik zafałszuje wyniki na plus |
_________________ dużo fiest było ..jeszcze jakaś będzie |
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 14:40
|
|
|
Dziękuję Panowie za zainteresowanie tematem.
A teraz kolejno;):
pablon: sprawdzałem kompresję na silniku, który zdołał nieco ostygnąć(2 godziny na wolnym powietrzu;) ) Wyniki prezentują się następująco:
1: 11,7
2: 12,10
3: 11,75
4: 12,75
Myślę, że rezultat jest poprawny - nie ma wyższej rozbieżności niż 10%.
stafcio W poniedziałek sprawdzę kompresję zarówno na zimnym(po nocy) jak i na ciepłym silniku i podzielę się spostrzeżeniami:)
LOY Jesteś pewien, że przy zimnym silniku sprężanie będzie wyższe? Moim skromnym zdaniem wprost przeciwnie - gdy silnik jest rozgrzany, kompresja jest wyższa, a gdy zimny niższa - w związku ze zjawiskiem rozszerzalności cieplnej elementów silnika. Mogę się jednak mylić, więc gdyby tak było, proszę o sprostowanie:)
Pozdrawiam |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 18:08
|
|
|
jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie. |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Wrz 2008, 18:36
|
|
|
mss, mss napisał/a: | jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie. | ...i pozbędziesz się gwintów w gnazadach świec |
|
|
|
|
mss
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Marcin
Wiek: 35 Dołączył: 24 Kwi 2008 Posty: 31 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28 Wrz 2008, 17:32
|
|
|
kandyk napisał/a: | mss, mss napisał/a: | jest ok, sprawdz jeszcze zaraz po zatrzymaniu sie. | ...i pozbędziesz się gwintów w gnazadach świec |
co Ty chrzanisz za glupoty ? ile razy wymienialem swiece w samochodach jak tylko klient przyjechal i zadnych problemow nie bylo |
_________________ 0-60 mph - 7.76 s
0-400m - 16.12 s
powered by Gtech |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 12:41
|
|
|
Mi mierzyli kompresje w warsztacie wiec na zimnym, na wszystkich garach około 8,5. Nie wiem co mam o ty mysleć, czekam na twoje pomiary . |
|
|
|
|
FreeHack [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 12:52
|
|
|
Witam ponownie.
Otóż dzisiaj dokonałem ponownego pomiaru kompresji w dwóch fazach - zimny(po nocy) i rozgrzany(wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej między OR). Poniżej prezentuję rezultaty zwracając honor LOY i przyznając rację, iż kompresja jest wyższa przy zimnym silniku. Dodam, że norma dla mojego silnika wynosi 1,12MPa - 1,48MPa, co w przeliczeniu na bary(tej jednostki użyłem do odczytu z manometru) daje odpowiednio od 11,2 do 14,8.
Wyniki:
Zimny silnik:
1 - 12,7
2 - 12,1
3 - 12,2
4 - 13,1
Rozgrzany silnik:
1 - 11
2 - 11,1
3 - 11,5
4 - 11,8
Moim zdaniem wszystko wygląda poprawnie, jednak fiestka pobiera spore ilości oleju(dokładnej wartości nie jestem w stanie podać, ale są to osiągi rzędu 1l/1000km z powodzeniem). Dodatkowo auto tuż po odpaleniu i przegazówce lubi sobie ciut pokopcić na biało(nigdy na niebiesko). Nie widać nigdzie żadnych wycieków oleju, zarówno z góry jak i z dołu pojazdu. Jak sądzicie? Czy duże jest prawdopodobieństwo, że winą tego stanu są uszczelniacze zaworowe? Czekam na opinie i z góry dziękuję.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 15:27
|
|
|
mss, mss napisał/a: | co Ty chrzanisz za glupoty ? ile razy wymienialem swiece w samochodach jak tylko klient przyjechal i zadnych problemow nie bylo | Pewnie! "Kto może, jak nie prywaciorze"...Widać do różnych samochodówek chodziliśmy...Poza tym..."jeża przez lejek też posunąć można" |
|
|
|
|
mailo_86
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.4/73KM
Imię: Michał
Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 9 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 19:01
|
|
|
a jak byśmy założyli, że kompresja była by na ciepłym silniku około 8 gdzie tolerancja pracy jest w przedziale 11,2 do 14,8 jak wspominał kolega FreeHack, Wiadomo że czym więcej tym lepiej dla nas bo więcej mocy. No ale już mamy sytuacje 8 w tedy do wymiany mamy .... Pytanie do was co mamy do wymiany ? |
_________________
|
|
|
|
|
kandyk [Usunięty]
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 20:31
|
|
|
mailo_86, mailo_86 napisał/a: | mamy sytuacje 8 w tedy do wymiany mamy .... Pytanie do was co mamy do wymiany | Wtedy do wymiany mamy pierścienie tłokowe...albo zaczynamy zbierać na inny silnik |
|
|
|
|
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Wrz 2008, 23:37
|
|
|
A ja mam kompresje około 8 i nie bierze mi ani grama oleju. Nie wiem co mam mysleć czy jużsprzedawać auto czy jeżdzic dalej. Powiem ze jestem przywiozany do mojej fiesty :patyk: . |
|
|
|
|
|